Zdecentralizowana technika napędowa - przemienniki częstotliwości EURA EM-30

Zdecentralizowana technika napędowa jest rozwiązaniem technicznym w którym przemienniki częstotliwości są instalowane jak najbliżej silnika bądź zintegrowane z nim. To rozwiązanie umożliwia inżynierom na wprowadzenie oszczędności w kosztach i przestrzeni montażowej. Znaczne oszczędności w porównaniu z tradycyjnym rozwiązaniem osiąga się w okablowaniu, przestrzeni montażowej i energii.

Posłuchaj
00:00

Brak konieczności prowadzenia okablowania ekranowanego (bądź jego znaczne skrócenie), mniejsze rozmiary szaf sterowniczych, sterowanie magistralowe - zdecentralizowane w połączeniu z takimi właściwościami przemiennika częstotliwości jak stopień ochrony IP66 / NEMA4 i zakres temperatury pracy nawet od -40°C do +50°C pozwala na bardzo szerokie zastosowanie w przemyśle.

Przemienniki częstotliwości EURA EM-30 przeznaczone są do montażu bezpośrednio na silniku elektrycznym, to rozwiązanie było już wykorzystywane głównie w transporcie mechanicznym. EURA EM-30 daje możliwość zastosowania tego sposobu montażu do bardzo wielu aplikacji stosowanych w przemyśle takich jak pompy, wentylatory, kompresory, agregaty chłodnicze i wielu innych.

Fot. 1. Przemienniki częstotliwości EURA EM-30

Fot. 2. Przemiennik EURA EM30 zainstalowany na pompie

Przemienniki częstotliwości EURA EM-30 montowane na silniku nie są dedykowane do konkretnych producentów silników, co umożliwia swobodny wybór dostawcy silnika elektrycznego, dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest możliwość połączenia i sterowania silnikami synchronicznymi z magnesami trwałymi PMM. Napędy te dostępne są w zakresie mocy od 0,4 kW do 7,5 kW.

Podstawowe parametry techniczne przemienników częstotliwości EURA EM-30:

  • Sterowanie wektorowe w otwartej pętli (SVC);
  • Moment początkowy do 150% przy 0,5 Hz;
  • Dopuszczalny prąd przeciążenia 1,5∙In przez 60 s;
  • Zakres kontroli prędkości 1:100;
  • Siedem rodzajów źródeł częstotliwości;
  • Wbudowany filtr EMC i/lub dławik DC;
  • Automatyczna regulacja napięcia (AVR);
  • Autokorekcja momentu (energooszczędność);
  • Wbudowany regulator PID;
  • Wbudowany interfejs komunikacyjny ModBus RS-485;
  • Wielojęzyczny panel sterujący LCD;
  • Sterowanie silnikami asynchronicznymi i synchronicznymi z magnesami trwałymi (PMM).

Zdecentralizowana technika napędowa zaproponowana przez firmę EURA to oszczędności wynikające z instalacji przemienników częstotliwości blisko silnika, co wpływa na obniżenie kosztów przez:

  1. Brak wymogu zastosowania szafy instalacyjnej dla przemienników częstotliwości - mniejsze szafy sterownicze (jeżeli są nadal wymagane)
  2. Straty ciepła z przemienników nie muszą być odprowadzane z szafy instalacyjnej - niższe koszty odprowadzenia ciepła
  3. Waga i szafy sterujące są znacząco zmniejszone
  4. Minimalizuje się długości droższych przewodów ekranowanych - dzięki zmniejszeniu odległości pomiędzy silnikiem a przemiennikiem częstotliwości
  5. Czas instalacji przemiennika jest krótszy - przemienniki EURA EM-30 są gotowe do instalacji zaraz po wyjęciu z opakowania

HF Inverter Polska
www.hfinverter.pl

Powiązane treści
Korzyści ekonomiczne wynikające z użycia przemienników w aplikacjach napędowych
Elmatic Professional Drives - nowe przemienniki częstotliwości w ofercie Elmark Automatyka
Ze smartfonem do przemiennika częstotliwości
Nowe przemienniki PowerFlex 755T zwiększają wydajność maszyny i obniżają koszty zużycia energii
Trendy na rynku przemienników częstotliwości
Przegląd przemienników częstotliwości EURA Drives
Ze smartfonem do przemiennika częstotliwości
Zobacz więcej w kategorii: Technika
Pomiary
Co to jest i do czego służy czujnik fotoelektryczny?
Zasilanie, aparatura nn
Jak ochronić produkcję przed kosztownymi przestojami? Zasilanie gwarantowane UPS w MŚP
Obudowy, złącza, komponenty
Kable ekranowane w praktyce
Silniki i napędy
Rozruch silników elektrycznych - przegląd metod
Silniki i napędy
Technologia z ludzką twarzą - napędy precyzyjne FAULHABER do robotów humanoidalnych
Silniki i napędy
Szeroka oferta przemienników częstotliwości EURA Drives
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Temat miesiąca
Transport szynowy - energoelektronika, automatyka, komunikacja
Temat miesiąca
Nowoczesne wyposażenie produkcji
Prezentacje firmowe
Fiix – system CMMS do cyfrowego zarządzania utrzymaniem ruchu w każdym środowisku przemysłowym

Fiix – system CMMS do cyfrowego zarządzania utrzymaniem ruchu w każdym środowisku przemysłowym

Systemy CMMS wciąż są kojarzone z rozwiązaniami dedykowanymi wyłącznie największym zakładom przemysłowym. Tymczasem wyzwania związane z zarządzaniem utrzymaniem ruchu występują również w mniejszych przedsiębiorstwach, dysponujących zaledwie kilkoma maszynami.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów