Zdecentralizowana technika napędowa - przemienniki częstotliwości EURA EM-30
| TechnikaZdecentralizowana technika napędowa jest rozwiązaniem technicznym w którym przemienniki częstotliwości są instalowane jak najbliżej silnika bądź zintegrowane z nim. To rozwiązanie umożliwia inżynierom na wprowadzenie oszczędności w kosztach i przestrzeni montażowej. Znaczne oszczędności w porównaniu z tradycyjnym rozwiązaniem osiąga się w okablowaniu, przestrzeni montażowej i energii.
Brak konieczności prowadzenia okablowania ekranowanego (bądź jego znaczne skrócenie), mniejsze rozmiary szaf sterowniczych, sterowanie magistralowe - zdecentralizowane w połączeniu z takimi właściwościami przemiennika częstotliwości jak stopień ochrony IP66 / NEMA4 i zakres temperatury pracy nawet od -40°C do +50°C pozwala na bardzo szerokie zastosowanie w przemyśle.
Przemienniki częstotliwości EURA EM-30 przeznaczone są do montażu bezpośrednio na silniku elektrycznym, to rozwiązanie było już wykorzystywane głównie w transporcie mechanicznym. EURA EM-30 daje możliwość zastosowania tego sposobu montażu do bardzo wielu aplikacji stosowanych w przemyśle takich jak pompy, wentylatory, kompresory, agregaty chłodnicze i wielu innych.
Przemienniki częstotliwości EURA EM-30 montowane na silniku nie są dedykowane do konkretnych producentów silników, co umożliwia swobodny wybór dostawcy silnika elektrycznego, dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest możliwość połączenia i sterowania silnikami synchronicznymi z magnesami trwałymi PMM. Napędy te dostępne są w zakresie mocy od 0,4 kW do 7,5 kW.
Podstawowe parametry techniczne przemienników częstotliwości EURA EM-30:
- Sterowanie wektorowe w otwartej pętli (SVC);
- Moment początkowy do 150% przy 0,5 Hz;
- Dopuszczalny prąd przeciążenia 1,5∙In przez 60 s;
- Zakres kontroli prędkości 1:100;
- Siedem rodzajów źródeł częstotliwości;
- Wbudowany filtr EMC i/lub dławik DC;
- Automatyczna regulacja napięcia (AVR);
- Autokorekcja momentu (energooszczędność);
- Wbudowany regulator PID;
- Wbudowany interfejs komunikacyjny ModBus RS-485;
- Wielojęzyczny panel sterujący LCD;
- Sterowanie silnikami asynchronicznymi i synchronicznymi z magnesami trwałymi (PMM).
Zdecentralizowana technika napędowa zaproponowana przez firmę EURA to oszczędności wynikające z instalacji przemienników częstotliwości blisko silnika, co wpływa na obniżenie kosztów przez:
- Brak wymogu zastosowania szafy instalacyjnej dla przemienników częstotliwości - mniejsze szafy sterownicze (jeżeli są nadal wymagane)
- Straty ciepła z przemienników nie muszą być odprowadzane z szafy instalacyjnej - niższe koszty odprowadzenia ciepła
- Waga i szafy sterujące są znacząco zmniejszone
- Minimalizuje się długości droższych przewodów ekranowanych - dzięki zmniejszeniu odległości pomiędzy silnikiem a przemiennikiem częstotliwości
- Czas instalacji przemiennika jest krótszy - przemienniki EURA EM-30 są gotowe do instalacji zaraz po wyjęciu z opakowania
HF Inverter Polska
www.hfinverter.pl