Przekładnie Transtecno IRON - moc w żeliwnej obudowie

Przekładnie zębate są stosowane zarówno w małych mechanizmach zegarowych, jak i w napędach olbrzymich statków. Szczególne znaczenie mają przekładnie przenoszące duże moce, które często mają zastosowanie jako napęd główny. Od prawidłowej pracy takich przekładni zależy nie tylko właściwa praca maszyn, ale również i całego zakładu. Dlatego w odniesieniu do tych przekładni oczekiwane są specjalnie wysokie wymagania dotyczące ich niezawodności i żywotności.

Posłuchaj
00:00

Fot. 1. Rodzina przekładni Transtecno serii IRON

Często warunki techniczne i ekonomiczne uniemożliwiają stosowanie w przekładniach dużych mocy nadmiernych zapasów bezpieczeństwa (przewymiarowania mocy i momentu) i dlatego konstruktor ma specjalnie trudne zadanie znalezienia kompromisu pomiędzy wymogami pewności ruchu a względami technicznymi i ekonomicznymi.

Wychodząc naprzeciw coraz wyższych wymagań stawianych przekładniom zębatym dużych mocy, przedsiębiorstwo Transtecno wprowadziło do produkcji przekładnie serii IRON. Linia IRON została zaprojektowana z myślą o ofercie produktów odpowiednich dla napędów pracujących w cyklu ciągłym, gdzie musi być zapewnione prawidłowe ich działanie w każdych warunkach.

Na serię IRON składają się zasadniczo trzy rodzaje przekładni:

  • Przekładnie walcowe ITH - zakres mocy od 0,25 kW do 30 kW / wyjściowy moment obrotowy od 43 Nm do 3600 Nm / przełożenia od i=5 do i=280
  • Przekładnie walcowo-stożkowe ITB - zakres mocy od 0,55 kW do 22 kW / wyjściowy moment obrotowy od 26 Nm do 3500 Nm / przełożenia od i=7,34 do i=180
  • Przekładnie walcowe płaskie ITS - zakres mocy od 0,25 kW do 22 kW / wyjściowy moment obrotowy od 20 Nm do 3300 Nm / przełożenia od i=5,66 do i=405

Fot. 2. Przekrój przekładni walcowej ITH

Korpus przekładni IRON wykonany jest z żeliwa szarego typu EN-GJL-200 zapewniającego dużą sztywność, których geometria została zweryfikowana za pomocą oprogramowania FEM (metoda elementów skończonych).

Przeprowadzono również badania niszczące na gotowych korpusach w celu sprawdzenia rzeczywistych ograniczeń strukturalnych. W górnej części żeliwnego korpusu umieszczono pokrywę inspekcyjną, która ułatwia prace służbom utrzymania ruchu. Dzięki takiemu rozwiązaniu w prosty sposób służby te mogą kontrolować stan techniczny naszych przekładni.

Podczas konstruowania przekładni linii IRON zastosowaliśmy zwinięty układ osi, dzięki temu zminimalizowaliśmy gabaryt zewnętrzny przekładni bez negatywnego wpływu na jej parametry techniczne.

Zastosowanie łożysk wysokiej klasy zapewnia długotrwałą pracę oraz niezawodność. Przekładnie serii IRON znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie liczy się niezawodność i żywotność napędu.

W marcu 2016 roku uruchomiona została pierwsza linia montażowa przekładni walcowych serii ALU oraz IRON w Polsce. Linia montażowa ma wydajność do 500 sztuk przekładni miesięcznie. W ramach rozwoju przewidziane jest uruchomienie kolejnych linii montażowych w firmie HF Inverter Polska.

Tabela 1. Rodzina przekładni Transtecno ALU i IRON

W Polsce montowane są zarówno przekładnie jednostkowe, jak i wielkoseryjne. Istnieje również możliwość wykonania i montażu przekładni specjalnych, przygotowanych pod parametry określone przez klienta (dla liczby powyżej 300 sztuk rocznie).

Jedyna linia montażowa w Polsce uruchomiona została u naszego dystrybutora - w firmie HF Inverter Polska z siedzibą w Toruniu, ul. M. Skłodowskiej-Curie 101E. W firmie tej funkcjonuje dział techniczny świadczący profesjonalną pomoc w zakresie doboru, montażu i serwisu przekładni Transtecno.

Przedsiębiorstwo HF Inverter Polska rozpoczęło swoją działalność w 2006 roku w Toruniu. HF Inverter to polska firma z polskim kapitałem. Siedziba główna zlokalizowana jest w nowym budynku biurowo-magazynowym przy ulicy Marii Skłodowskiej-Curie 101E w Toruniu.

Fot. 3. Montaż przekładni IRON

Na powierzchni ponad 1000 m² znajduje się linia montażowa przekładni walcowych i walcowo-stożkowych, podręczny magazyn oraz dział handlowy i techniczny. Posiadamy również własne stanowiska diagnostyczne i serwisowe produktów znajdujących się w naszej ofercie.

HF Inverter Polska jest oficjalnym dystrybutorem firm:

  • EURA Drives Electric CO., Ltd. - lidera w zakresie projektowaniu i produkcji nowoczesnych przemienników częstotliwości, softstarterów i serwonapędów elektrycznych,
  • ZD Motor CO., Ltd - jednej z największych firm produkujących napędy małych mocy AC i DC,
  • Transtecno SRL - lidera w zakresie projektowania i produkcji przekładni mechanicznych serii ALU oraz IRON.

W HF Inverter Polska pracują wysokiej klasy specjaliści. Większość z nich to inżynierowie automatycy, posiadający niezbędną wiedzę i doświadczenie z mechatroniki, którzy tworzą dział doradców techniczno-handlowych. Dużym wsparciem dla działu doradców jest rozbudowany dział techniczno-serwisowy.

HF Inverter Polska

Więcej na www.hfinverter.co
Powiązane treści
Przekładnie hipoidalne THF - pięć lat na rynku polskim!
Europejski rynek przekładni - ponad 35 mld dolarów w 2024 roku
Przekładnie Transtecno IRON - moc w żeliwnej obudowie
Spadnie popyt na przekładnie śrubowe
Prefabrykacja rozdzielnic elektrycznych
Nowa przekładnia falowa pozwala na budowanie niedrogich 6-osiowych robotów
Transtecno - znany włoski producent przekładni otwiera montownię w Polsce
Program serwisowy SEW odNOWA. Rewitalizacja motoreduktorów i przekładni przemysłowych SEW-Eurodrive
Zobacz więcej w kategorii: Technika
Pomiary
Co to jest i do czego służy czujnik fotoelektryczny?
Zasilanie, aparatura nn
Jak ochronić produkcję przed kosztownymi przestojami? Zasilanie gwarantowane UPS w MŚP
Obudowy, złącza, komponenty
Kable ekranowane w praktyce
Silniki i napędy
Rozruch silników elektrycznych - przegląd metod
Silniki i napędy
Technologia z ludzką twarzą - napędy precyzyjne FAULHABER do robotów humanoidalnych
Silniki i napędy
Szeroka oferta przemienników częstotliwości EURA Drives
Zobacz więcej z tagiem: Silniki i napędy
Seminarium
igutex w pracy - łożyska do skrajnie wysokich obciążeń
Prezentacje firmowe
Nowa generacja CytroPac: kompaktowe, inteligentne i energooszczędne agregaty hydrauliczne
Technika
Rozruch silników elektrycznych - przegląd metod

Fiix – system CMMS do cyfrowego zarządzania utrzymaniem ruchu w każdym środowisku przemysłowym

Systemy CMMS wciąż są kojarzone z rozwiązaniami dedykowanymi wyłącznie największym zakładom przemysłowym. Tymczasem wyzwania związane z zarządzaniem utrzymaniem ruchu występują również w mniejszych przedsiębiorstwach, dysponujących zaledwie kilkoma maszynami.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów