Gliwicka fabryka General Motors przygotowuje produkcję nowego Opla Astry

Fabryka Opla w Gliwicach prowadzi przygotowania do rozpoczęcia produkcji modelu "Astra" piątej generacji. Powinna ona oficjalnie ruszyć pod koniec września lub na początku października bieżącego roku. Wdrażanie produkcji nowego modelu odbywa się stopniowo, przy ciągłej produkcji dotychczasowych modeli. Operacja przygotowania linii produkcyjnej będzie kosztować około 130 mln euro. Razem z przygotowaniami do wytwarzania nowej Astry zakład zwiększył liczebność załogi z około 3 tys. osób w roku ubiegłym do blisko 3,8 tys. obecnie.

Posłuchaj
00:00

Wdrażane w gliwickim zakładzie zmiany dotyczą całego procesu produkcyjnego i podzielono je na kilka faz. Teraz trwa tzw. faza przedprodukcyjna - na linii między normalnie produkowanymi dotychczasowymi modelami umieszczane są pojedyncze egzemplarze nowego samochodu. Po każdym z nich na linii następuje dłuższa przerwa, aby pracownicy mieli więcej czasu i wykonywali czynności znacznie wolniej niż zwykle, ucząc się i szukając możliwości poprawek, np. w elementach od podwykonawców.

W kolejnej tzw. fazie niesprzedawalnej samochody będą powstawały w nieco szybszym tempie. Będą przeznaczone na tzw. walidacje, czyli np. na próby wytrzymałościowe. W połowie roku produkowane będą już samochody przeznaczone do sprzedaży, ale linia nie będzie jeszcze pracować z docelową prędkością.

Do chwili obecnej w gliwicki zakład Opla zainwestowano już znacznie ponad miliard euro. Za dzień uruchomienia zakładu przyjmowany jest 31 sierpnia 1998 r. Pierwotnie produkowano 24 samochody na godzinę, dzisiaj w godzinę powstaje ich 40. Początkowo np. spawalnia zautomatyzowana była w 20 procentach, obecnie już w 70.

Zakład General Motors w Gliwicach produkuje od ponad pięciu lat Astrę czwartej generacji oraz od blisko dwóch lat czteroosobowy kabriolet "Cascada" - oba modele pod markami Opel, Vauxhall i Holden. Po przerwie trwającej niemal 2 lata w styczniu uruchomiono trzecią zmianą. Za pośrednictwem firmy zewnętrznej zatrudniono 450 nowych pracowników. Do Gliwic przeszło też około 300 osób z oddziału w Tychach.

źródło: WNP

Powiązane treści
Z General Motors może odejść blisko jedna trzecia zatrudnionych
Komisja Europejska zatwierdziła przejęcie Opla przez Peugeota
Gliwicki Opel utworzy klasę patronacką
Opel zamknął fabrykę w Bochum
General Motors za 250 mln euro zbuduje nową fabrykę w Tychach
Opel zainwestuje 400 mln złotych w gliwicką fabrykę
Gliwicki Opel nadal redukuje zatrudnienie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
Electro Instal & Light-Tech Expo 2025 - targi elektrotechniki, oświetlenia i automatyki budynkowej
Silniki i napędy
Zakończono budowę fabryki koreańskiej spółki POSCO
Aktualności
CARGOUNIT zawarł z Siemens Mobility kompleksową umowę serwisową na utrzymanie lokomotyw
Artykuły
Przyszłość rynku szyn zbiorczych
Bezpieczeństwo
Westermo wzmacnia obecność w Europie
Aktualności
Rynek czynników cieplnych

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów