Schneider Electric rozpoczyna konkurs "Go Green in the City"

| Gospodarka Artykuły

Firma Schneider Electric ogłasza 8 edycję globalnego konkursu dla studentów "Go Green in the City", który otwiera przed uczestnikami wiele drzwi. Celem konkursu jest wyróżnienie odważnych pomysłów i rozwiązań, które umożliwią stworzenie inteligentnych miast charakteryzujących się wysoką efektywnością energetyczną. Tegoroczna edycja została uzupełniona o zagadnienia gospodarki cyfrowej, inteligentnego łańcucha dostaw oraz cyberbezpieczeństwa. Uczestnicy mogą zgłaszać się do 1 czerwca 2018 roku.

Schneider Electric rozpoczyna konkurs "Go Green in the City"

Organizowany przez Schneider Electric konkurs "Go Green in The City" w ciągu 8 lat stał się jednym z najważniejszych konkursów dla studentów kierunków technicznych i ekonomicznych na całym świecie. W 2017 r. wzięło w nim udział prawie 20 tys. młodych innowatorów z 3 tys. uniwersytetów funkcjonujących w 180 krajach. Wśród uczestników 58% stanowiły kobiety. Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne, networking ze studentami z całego świata, mentoring ekspertów Schneider Electric oraz oferty pracy.

Trzy nowe tematy związane z cyfryzacją

Dzięki zwiększeniu zakresu tematycznego studenci mają do wyboru aż pięć kategorii tematycznych: zrównoważony rozwój i inkluzywność, gospodarka cyfrowa, inteligentny łańcuch dostaw, cyberbezpieczeństwo oraz "bez granic/odważne pomysły na ekologiczność" (dowolny temat). Kategorie "zrównoważony rozwój i inkluzywność" oraz "bez granic" od wielu lat cieszą się dużą popularnością. Z kolei trzy nowe kategorie kładą większy nacisk na cyfryzację oraz otwarte podejście do innowacji.

Zasady konkursu

Zasady "Go Green in the City" są proste: drużyny konkursowe muszą składać się z dwóch studentów studiujących na akredytowanych uczelniach ekonomicznych lub technicznych w tym samym kraju przez cały czas trwania konkursu. W każdej drużynie powinna być co najmniej jedna kobieta. Zgłoszenia konkursowe można składać poprzez formularz on-line do 1 czerwca 2018 r.

Wszystkie drużyny, które przejdą początkowe eliminacje, będą mogły korzystać z mentoringu ekspertów firmy Schneider Electric, którzy pomogą im stworzyć uzasadnienia biznesowe dla proponowanych rozwiązań. Pomysły te zostaną zaprezentowane w lecie na jednym z siedmiu regionalnych półfinałów: w Europie, Ameryce Północnej, Chinach, Indiach, Azji Wschodniej, na Bliskim Wschodzie oraz w RPA. Każdy z siedmiu zwycięzców regionalnych eliminacji zostanie następnie zaproszony do finału konkursu, razem z jednym wybitnym zespołem złożonym z samych kobiet oraz dwoma zespołami, które otrzymały "dziką kartę" (zostały wybrane dodatkowo wśród półfinalistów).

Po drugiej rundzie mentoringu, dziesięć drużyn spotka się podczas światowego finału, który odbędzie się jesienią w Stanach Zjednoczonych - dokładna lokalizacja jeszcze nie została opublikowana. Drużyna globalnych zwycięzców otrzyma możliwość podróży zagranicznej do dwóch wybranych przez siebie ośrodków Schneidera, a następnie rozpoczęcia kariery w firmie.

Więcej informacji o konkursie "Go Green in the City" można znaleźć na stronie: www.gogreeninthecity.com.

źródło: Schneider