Spółka Siemens Mobility rozpoczęła działalność

Z początkiem lipca branża Mobility Siemensa została wyodrębniona ze struktury macierzystej firmy i wczoraj rozpoczęła działalność jako nowa spółka - Siemens Mobility Sp. z o.o. Kapitał zakładowy został ustanowiony na poziomie ponad 9,5 mln złotych. W strukturze firmy znalazło się około 100 osób. Powstanie spółki to pierwszy krok do połączenia Siemens-Alstom w Polsce. Prezesem nowej firmy został Krzysztof Celiński.

Posłuchaj
00:00

Obszary działalności

Nowa spółka będzie działać w kilku obszarach - taboru, automatyki kolejowej, serwisu i Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS), a także doradztwa związanego z techniką transportu szynowego i drogowego. Firma przejmie także dział związany ze sprzedażą napędów trakcyjnych do pojazdów szynowych. Siemens Mobility zajmie się realizacją obecnych i przyszłych kontraktów.

- W ciągu kilkunastu lat dostarczyliśmy na polski rynek m.in. lokomotywy Eurosprinter dla PKP Intercity, lokomotywy Vectron dla DB Cargo Polska, PKP Cargo i Industrial Division, pojazdy Inspiro dla Metra Warszawskiego czy tramwaje Combino do Poznania. Mamy też na swoim koncie duże projekty ITS dla Białegostoku, Warszawy, Rzeszowa, Poznania i Krakowa. Współpracujemy bardzo aktywnie z kilkoma tysiącami rodzimych firm, czego dobrym przykładem jest wspólna realizacja z nowosądeckim Newagiem kontraktów dla warszawskiego i sofijskiego metra na dostawę pojazdów Inspiro - mówi Krzysztof Celiński, dyrektor Siemens Mobility Sp. z o.o.

Fuzja z Alstomem

Wydzielenie branży Mobility ze struktur Siemensa to pierwszy krok do planowanego połączenia działów transportowych Siemensa i Alstomu, które zostało ogłoszone pod koniec września ubiegłego roku. Główną przyczyną połączenia spółek jest chęć wyrównania szans w walce o kontrakty z chińskim CRRC.

Po połączeniu kolejowy koncern Siemensa i Alstomu będzie globalnie zatrudniać 62 tys. osób, dysponować portfelem wartym ponad 60 mld euro i osiągać roczne przychody na poziomie ponad 15 mld euro. Fuzja z Alstomem ma nastąpić na początku 2019 r.

Źródło: Siemens

Powiązane treści
Fuzja Siemensa i Alstoma zablokowana przez Komisję Europejską
Siemens i Alstom blisko połączenia oddziałów kolejowych
HP rozszerza współpracę z Siemensem
Alstom podpisał kontrakt wart około 100 mln euro na dostawę 38 tramwajów
Siemens współpracuje z Alibaba Cloud
Alstom podpisał kolejny kontrakt na pociągi dla singapurskiego metra
Siemens przejmuje niemieckiego producenta falowników - Kaco
Partnerstwo Siemensa i Aruby
Siemens przejmuje COMSA Computer und Software
Siemens współpracuje z MineSense
O Przemyśle 4.0 z polskiej perspektywy, wdrożeniach w rodzimych firmach oraz o cyfrowym zaawansowaniu lokalnych przedsiębiorstw mówi Łukasz Otta, Business Development Manager w firmie Siemens
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Popyt na roboty współpracujące dalej słabnie, co przeczy przewidywaniom
Roboty
Truskawki zbierane przez roboty. Polscy studenci z rewolucyjnym projektem
Przemysł 4.0
Indyjska Amber Group przejmuje kontrolę nad izraelską firmą Unitronics
Aktualności
Kongsberg i APS będą wspólnie rozwijać systemy antydronowe
Zasilanie, aparatura nn
Wpływ normy IEC 61850 na przyszłość sektora energetycznego
Roboty
Superhumanoid Mech wkracza do akcji - Sagawa Express testuje przełomową automatykę załadunku

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów