Spółka Siemens Mobility rozpoczęła działalność

Z początkiem lipca branża Mobility Siemensa została wyodrębniona ze struktury macierzystej firmy i wczoraj rozpoczęła działalność jako nowa spółka - Siemens Mobility Sp. z o.o. Kapitał zakładowy został ustanowiony na poziomie ponad 9,5 mln złotych. W strukturze firmy znalazło się około 100 osób. Powstanie spółki to pierwszy krok do połączenia Siemens-Alstom w Polsce. Prezesem nowej firmy został Krzysztof Celiński.

Posłuchaj
00:00

Obszary działalności

Nowa spółka będzie działać w kilku obszarach - taboru, automatyki kolejowej, serwisu i Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS), a także doradztwa związanego z techniką transportu szynowego i drogowego. Firma przejmie także dział związany ze sprzedażą napędów trakcyjnych do pojazdów szynowych. Siemens Mobility zajmie się realizacją obecnych i przyszłych kontraktów.

- W ciągu kilkunastu lat dostarczyliśmy na polski rynek m.in. lokomotywy Eurosprinter dla PKP Intercity, lokomotywy Vectron dla DB Cargo Polska, PKP Cargo i Industrial Division, pojazdy Inspiro dla Metra Warszawskiego czy tramwaje Combino do Poznania. Mamy też na swoim koncie duże projekty ITS dla Białegostoku, Warszawy, Rzeszowa, Poznania i Krakowa. Współpracujemy bardzo aktywnie z kilkoma tysiącami rodzimych firm, czego dobrym przykładem jest wspólna realizacja z nowosądeckim Newagiem kontraktów dla warszawskiego i sofijskiego metra na dostawę pojazdów Inspiro - mówi Krzysztof Celiński, dyrektor Siemens Mobility Sp. z o.o.

Fuzja z Alstomem

Wydzielenie branży Mobility ze struktur Siemensa to pierwszy krok do planowanego połączenia działów transportowych Siemensa i Alstomu, które zostało ogłoszone pod koniec września ubiegłego roku. Główną przyczyną połączenia spółek jest chęć wyrównania szans w walce o kontrakty z chińskim CRRC.

Po połączeniu kolejowy koncern Siemensa i Alstomu będzie globalnie zatrudniać 62 tys. osób, dysponować portfelem wartym ponad 60 mld euro i osiągać roczne przychody na poziomie ponad 15 mld euro. Fuzja z Alstomem ma nastąpić na początku 2019 r.

Źródło: Siemens

Powiązane treści
Fuzja Siemensa i Alstoma zablokowana przez Komisję Europejską
Siemens i Alstom blisko połączenia oddziałów kolejowych
HP rozszerza współpracę z Siemensem
Alstom podpisał kontrakt wart około 100 mln euro na dostawę 38 tramwajów
Siemens współpracuje z Alibaba Cloud
Alstom podpisał kolejny kontrakt na pociągi dla singapurskiego metra
Siemens przejmuje niemieckiego producenta falowników - Kaco
Partnerstwo Siemensa i Aruby
Siemens przejmuje COMSA Computer und Software
Siemens współpracuje z MineSense
O Przemyśle 4.0 z polskiej perspektywy, wdrożeniach w rodzimych firmach oraz o cyfrowym zaawansowaniu lokalnych przedsiębiorstw mówi Łukasz Otta, Business Development Manager w firmie Siemens
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
PLC, HMI, Oprogramowanie
Cyfrowe bliźniaki i AI w służbie budynków – Aroundtown i PassiveLogic stawiają na autonomiczne sterowanie
Przemysł 4.0
Innodisk wprowadza odporne na ekstremalne warunki pamięci DDR5 i LPDDR5X CAMM2 do zastosowań przemysłowych
Silniki i napędy
Rynek silników z magnesami trwałymi
Przemysł 4.0
DigiKey odkrywa kulisy automatyki – nowy sezon serii wideo Factory Tomorrow
Obudowy, złącza, komponenty
Światowe zapotrzebowanie na węże przemysłowe
Aktualności
Nowy hub logistyczny FedEx

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów