Siemens i Alstom blisko połączenia oddziałów kolejowych

Alstom i Siemens chcą połączyć oddziały kolejowe, by tworząc nową firmę skupiać się na rozwoju systemów sterowania ruchem kolejowym i budowie inteligentnych systemów transportowych, przeznaczonych dla pojazdów autonomicznych. W wyniku fuzji powstanie drugi co do wielkości na świecie koncern działający w branży taboru kolejowego. Do połowy czerwca uzyskane mają być odpowiednie zgody organów antymonopolowych oraz akcjonariuszy Alstomu.

Posłuchaj
00:00

Od 1 lipca do powołanej spółki Siemens Mobility GmbH przeniesiona będzie większość spółek z sektora transportu szynowego, w tym również polska Siemens Mobility, która zachowa odrębność podmiotową. Łącząc się z zakładem produkcyjnym Alstomu, nowa polska spółka z holdingu Siemens Mobility będzie zatrudniała przeszło 1000 osób.

Połączenie firm znacznie zwiększy ich możliwości wdrażania innowacyjnych rozwiązań, ale również, dzięki sile kapitału, pozwoli na nawiązanie bezpośredniej konkurencji z chińskim gigantem - firmą CRRC. Chińczycy mocno rywalizują z producentami z Europy. W 2018 roku dostarczać mają dla kolei wyłącznie pociągi KDP zdolne do jazdy z prędkością 350 km/h. W przyszłym roku wdrożą do produkcji na skalę przemysłową pociągi rozwijające prędkość 400 km/h, co oznacza bardzo wysoki poziom zaawansowania technologicznego.

Obecny rekord prędkości pociągu należy do Alstomu - TGV osiągnął szybkość 574 km/h.

PwC przewiduje że, w połowie wieku około 60% transportu prowadzone będzie z wykorzystaniem technologii, które jeszcze nie istnieją. Siemens i Alstom chcą skoncentrować się na systemach sterowania i autonomiczności pojazdów szynowych - metra i tramwajów. Siemens już od dwóch lat wdraża takie instalacje.

Po dokonaniu fuzji siedziba nowej spółki zlokalizowana będzie w Paryżu; nowa spółka wejdzie także na paryską giełdę. Zarząd części spółki zajmującej się automatyką i sterowaniem będzie miał siedzibę w Berlinie

Źródło: WNP

Powiązane treści
Spółka Siemens Mobility rozpoczęła działalność
Politechnika Lubelska realizuje Siemens Mechatronic System Certifcation Program
Fuzja Siemensa i Alstoma zablokowana przez Komisję Europejską
Nadchodzi zeroemisyjne lotnictwo - Siemens i Airbus upowszechnią elektryczne silniki dla samolotów
Firmy Alstom i Italo podpisały nowy kontrakt na dostawę pociągów Pendolino
PKP Cargo kupuje lokomotywy Siemensa
Alstom Konstal otrzymał wyróżnienie "Zasłużony dla Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej"
Alstom podpisał kolejny kontrakt na pociągi dla singapurskiego metra
Alstom uruchomił nową linię montażową dla pociągów Coradia Stream
Alstom podpisał kontrakty warte 116 mln euro
O Przemyśle 4.0 z polskiej perspektywy, wdrożeniach w rodzimych firmach oraz o cyfrowym zaawansowaniu lokalnych przedsiębiorstw mówi Łukasz Otta, Business Development Manager w firmie Siemens
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Chiński robot zastąpi rolnika. Pracują szybciej, taniej i bez chemii
Aktualności
14 osób na 1 miejsce. Ten kierunek przyszłości bije rekordy popularności
Przemysł 4.0
Łatwa integracja sztucznej inteligencji i automatyzacji
Roboty
Pierwszy na świecie humanoidalny robot z funkcją samodzielnej wymiany baterii
Roboty
Comau finalizuje przejęcie Automha
Roboty
Doosan Robotics przejmuje 90% udziałów w amerykańskiej firmie inżynieryjno-automatycznej ONExia

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów