Siemens i Alstom blisko połączenia oddziałów kolejowych
| Gospodarka ArtykułyAlstom i Siemens chcą połączyć oddziały kolejowe, by tworząc nową firmę skupiać się na rozwoju systemów sterowania ruchem kolejowym i budowie inteligentnych systemów transportowych, przeznaczonych dla pojazdów autonomicznych. W wyniku fuzji powstanie drugi co do wielkości na świecie koncern działający w branży taboru kolejowego. Do połowy czerwca uzyskane mają być odpowiednie zgody organów antymonopolowych oraz akcjonariuszy Alstomu.
Od 1 lipca do powołanej spółki Siemens Mobility GmbH przeniesiona będzie większość spółek z sektora transportu szynowego, w tym również polska Siemens Mobility, która zachowa odrębność podmiotową. Łącząc się z zakładem produkcyjnym Alstomu, nowa polska spółka z holdingu Siemens Mobility będzie zatrudniała przeszło 1000 osób.
Połączenie firm znacznie zwiększy ich możliwości wdrażania innowacyjnych rozwiązań, ale również, dzięki sile kapitału, pozwoli na nawiązanie bezpośredniej konkurencji z chińskim gigantem - firmą CRRC. Chińczycy mocno rywalizują z producentami z Europy. W 2018 roku dostarczać mają dla kolei wyłącznie pociągi KDP zdolne do jazdy z prędkością 350 km/h. W przyszłym roku wdrożą do produkcji na skalę przemysłową pociągi rozwijające prędkość 400 km/h, co oznacza bardzo wysoki poziom zaawansowania technologicznego.
Obecny rekord prędkości pociągu należy do Alstomu - TGV osiągnął szybkość 574 km/h.
PwC przewiduje że, w połowie wieku około 60% transportu prowadzone będzie z wykorzystaniem technologii, które jeszcze nie istnieją. Siemens i Alstom chcą skoncentrować się na systemach sterowania i autonomiczności pojazdów szynowych - metra i tramwajów. Siemens już od dwóch lat wdraża takie instalacje.
Po dokonaniu fuzji siedziba nowej spółki zlokalizowana będzie w Paryżu; nowa spółka wejdzie także na paryską giełdę. Zarząd części spółki zajmującej się automatyką i sterowaniem będzie miał siedzibę w Berlinie
źródło: WNP