Siemens i Alstom blisko połączenia oddziałów kolejowych

Alstom i Siemens chcą połączyć oddziały kolejowe, by tworząc nową firmę skupiać się na rozwoju systemów sterowania ruchem kolejowym i budowie inteligentnych systemów transportowych, przeznaczonych dla pojazdów autonomicznych. W wyniku fuzji powstanie drugi co do wielkości na świecie koncern działający w branży taboru kolejowego. Do połowy czerwca uzyskane mają być odpowiednie zgody organów antymonopolowych oraz akcjonariuszy Alstomu.

Posłuchaj
00:00

Od 1 lipca do powołanej spółki Siemens Mobility GmbH przeniesiona będzie większość spółek z sektora transportu szynowego, w tym również polska Siemens Mobility, która zachowa odrębność podmiotową. Łącząc się z zakładem produkcyjnym Alstomu, nowa polska spółka z holdingu Siemens Mobility będzie zatrudniała przeszło 1000 osób.

Połączenie firm znacznie zwiększy ich możliwości wdrażania innowacyjnych rozwiązań, ale również, dzięki sile kapitału, pozwoli na nawiązanie bezpośredniej konkurencji z chińskim gigantem - firmą CRRC. Chińczycy mocno rywalizują z producentami z Europy. W 2018 roku dostarczać mają dla kolei wyłącznie pociągi KDP zdolne do jazdy z prędkością 350 km/h. W przyszłym roku wdrożą do produkcji na skalę przemysłową pociągi rozwijające prędkość 400 km/h, co oznacza bardzo wysoki poziom zaawansowania technologicznego.

Obecny rekord prędkości pociągu należy do Alstomu - TGV osiągnął szybkość 574 km/h.

PwC przewiduje że, w połowie wieku około 60% transportu prowadzone będzie z wykorzystaniem technologii, które jeszcze nie istnieją. Siemens i Alstom chcą skoncentrować się na systemach sterowania i autonomiczności pojazdów szynowych - metra i tramwajów. Siemens już od dwóch lat wdraża takie instalacje.

Po dokonaniu fuzji siedziba nowej spółki zlokalizowana będzie w Paryżu; nowa spółka wejdzie także na paryską giełdę. Zarząd części spółki zajmującej się automatyką i sterowaniem będzie miał siedzibę w Berlinie

Źródło: WNP

Powiązane treści
Spółka Siemens Mobility rozpoczęła działalność
Politechnika Lubelska realizuje Siemens Mechatronic System Certifcation Program
Fuzja Siemensa i Alstoma zablokowana przez Komisję Europejską
Nadchodzi zeroemisyjne lotnictwo - Siemens i Airbus upowszechnią elektryczne silniki dla samolotów
Firmy Alstom i Italo podpisały nowy kontrakt na dostawę pociągów Pendolino
PKP Cargo kupuje lokomotywy Siemensa
Alstom Konstal otrzymał wyróżnienie "Zasłużony dla Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej"
Alstom podpisał kolejny kontrakt na pociągi dla singapurskiego metra
Alstom uruchomił nową linię montażową dla pociągów Coradia Stream
Alstom podpisał kontrakty warte 116 mln euro
O Przemyśle 4.0 z polskiej perspektywy, wdrożeniach w rodzimych firmach oraz o cyfrowym zaawansowaniu lokalnych przedsiębiorstw mówi Łukasz Otta, Business Development Manager w firmie Siemens
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Robotyka humanoidalna pod presją: AI napędza inwestycje szybciej niż realne wdrożenia
PLC, HMI, Oprogramowanie
Dassault Systèmes oferuje SOLIDWORKS 2026
Silniki i napędy
BIBUS MENOS na obchodach 20-lecia SECOH w Chinach: partnerstwo oparte na innowacjach i jakości
Przemysł 4.0
ABB otwiera nowe biuro w Poznaniu. Firma chce wesprzeć transformację energetyczną i automatyzację w regionie
Przemysł 4.0
Technologie submilimetrowe dla najbardziej wymagających sektorów przemysłu
Roboty
Teradyne Robotics otwiera nowe centrum operacyjne w USA - produkcja cobotów od 2026 roku

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów