Siemens i Alstom blisko połączenia oddziałów kolejowych

Alstom i Siemens chcą połączyć oddziały kolejowe, by tworząc nową firmę skupiać się na rozwoju systemów sterowania ruchem kolejowym i budowie inteligentnych systemów transportowych, przeznaczonych dla pojazdów autonomicznych. W wyniku fuzji powstanie drugi co do wielkości na świecie koncern działający w branży taboru kolejowego. Do połowy czerwca uzyskane mają być odpowiednie zgody organów antymonopolowych oraz akcjonariuszy Alstomu.

Posłuchaj
00:00

Od 1 lipca do powołanej spółki Siemens Mobility GmbH przeniesiona będzie większość spółek z sektora transportu szynowego, w tym również polska Siemens Mobility, która zachowa odrębność podmiotową. Łącząc się z zakładem produkcyjnym Alstomu, nowa polska spółka z holdingu Siemens Mobility będzie zatrudniała przeszło 1000 osób.

Połączenie firm znacznie zwiększy ich możliwości wdrażania innowacyjnych rozwiązań, ale również, dzięki sile kapitału, pozwoli na nawiązanie bezpośredniej konkurencji z chińskim gigantem - firmą CRRC. Chińczycy mocno rywalizują z producentami z Europy. W 2018 roku dostarczać mają dla kolei wyłącznie pociągi KDP zdolne do jazdy z prędkością 350 km/h. W przyszłym roku wdrożą do produkcji na skalę przemysłową pociągi rozwijające prędkość 400 km/h, co oznacza bardzo wysoki poziom zaawansowania technologicznego.

Obecny rekord prędkości pociągu należy do Alstomu - TGV osiągnął szybkość 574 km/h.

PwC przewiduje że, w połowie wieku około 60% transportu prowadzone będzie z wykorzystaniem technologii, które jeszcze nie istnieją. Siemens i Alstom chcą skoncentrować się na systemach sterowania i autonomiczności pojazdów szynowych - metra i tramwajów. Siemens już od dwóch lat wdraża takie instalacje.

Po dokonaniu fuzji siedziba nowej spółki zlokalizowana będzie w Paryżu; nowa spółka wejdzie także na paryską giełdę. Zarząd części spółki zajmującej się automatyką i sterowaniem będzie miał siedzibę w Berlinie

Źródło: WNP

Powiązane treści
Spółka Siemens Mobility rozpoczęła działalność
Politechnika Lubelska realizuje Siemens Mechatronic System Certifcation Program
Fuzja Siemensa i Alstoma zablokowana przez Komisję Europejską
Nadchodzi zeroemisyjne lotnictwo - Siemens i Airbus upowszechnią elektryczne silniki dla samolotów
Firmy Alstom i Italo podpisały nowy kontrakt na dostawę pociągów Pendolino
PKP Cargo kupuje lokomotywy Siemensa
Alstom Konstal otrzymał wyróżnienie "Zasłużony dla Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej"
Alstom podpisał kolejny kontrakt na pociągi dla singapurskiego metra
Alstom uruchomił nową linię montażową dla pociągów Coradia Stream
Alstom podpisał kontrakty warte 116 mln euro
O Przemyśle 4.0 z polskiej perspektywy, wdrożeniach w rodzimych firmach oraz o cyfrowym zaawansowaniu lokalnych przedsiębiorstw mówi Łukasz Otta, Business Development Manager w firmie Siemens
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Bezpieczeństwo
Bezpieczny system – bezpieczne maszyny – bezpieczni ludzie
Przemysł 4.0
Rewolucja w zarządzaniu odpadami jądrowymi: Wielka Brytania inwestuje 9,5 mln funtów w autonomiczne roboty sortujące
Roboty
4NE1 i MiPA – NEURA Robotics wprowadza roboty kognitywne do przemysłu i domu
Roboty
Comau wprowadza serię cobotów MyCo – nowe możliwości automatyzacji dla MŚP i logistyki
Aktualności
Megatrendy zmieniają ekonomię - badania i konferencja firmy Siemens
Przemysł 4.0
Zaawansowany kontroler bezpieczeństwa SICK Flexi Mobile – rewolucja w ochronie AGV i AMR

Poradnik doboru rozwiązań drukujących - drukarki mobilne, stacjonarne i przemysłowe

Jak dobrać drukarkę do zastosowań w logistyce, przemyśle czy handlu? Na co zwrócić uwagę, jeżeli chodzi o cechy i funkcje urządzenia? Jak zapewnić wysoką niezawodność pracy oraz trwałość systemu drukującego? A co z oprogramowaniem? W artykule odpowiadamy na powyższe pytania, przedstawiając przykłady nowoczesnych urządzeń drukujących, które z powodzeniem sprawdzają się w wymienionych zastosowaniach.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów