Fuzja Siemensa i Alstoma zablokowana przez Komisję Europejską

Komisja Europejska zablokowała planowaną fuzję spółek Siemens Mobility i Alstom, twierdząc, że firmy nie zaoferowały wystarczających środków zaradczych, aby rozwiać obawy dotyczące wpływu na konkurencję na rynkach sygnalizacji i pociągów bardzo dużych prędkości. Komisja otrzymała liczne zastrzeżenia od klientów, konkurentów, stowarzyszeń branżowych i związków zawodowych, a także negatywne opinie kilku organów ds. konkurencji.

Posłuchaj
00:00

Komisja uważa, że ​​połączenie doprowadziłoby do powstania "niekwestionowanego" lidera pod względem zaopatrzenia w sygnalizację na liniach głównych i w sygnalizację miejską - w tym ETCS i CBTC - oraz "dominującego" gracza na rynku pociągów o prędkości 300 km/h i wyższej, w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) i w obszarze reszty świata, z wyjątkiem Korei Południowej, Japonii i Chin, "które nie są otwarte na konkurencję". Według KE, ​​proponowane przez Siemensa i Alstom środki zaradcze w celu rozwiązania problemów związanych z monopolizacją rynku były niewystarczające.

Komisja stwierdziła, że "dokładnie rozważyła" przyszłą konkurencję ze strony Chin, i że chińscy dostawcy nie są aktualnie obecni na rynku sygnalizacyjnym EOG i "nawet nie próbowali w nim uczestniczyć". Zanim chińskie firmy staną się wiarygodnymi dostawcami, minie "bardzo dużo czasu". Komisja uznała również za "mało prawdopodobne", aby na rynku pociągów dużej prędkości chińscy dostawcy "stanowili silną konkurencję dla łączących się stron w dającej się przewidzieć przyszłości".

Firmy Siemens i Alstom wyraziły ubolewanie z powodu decyzji Komisji. Były "przekonane, że transakcja przyniosłaby istotną wartość dla globalnego sektora mobilności" i "pozwoliłaby na stworzenie europejskiego gracza, który byłby w stanie poradzić sobie z rosnącą konkurencją ze strony przedsiębiorstw spoza UE".

Siemens zapowiedział, że teraz oceni wszystkie opcje dotyczące przyszłości spółki Siemens Mobility i "wybierze najlepsze dla swoich klientów, pracowników i udziałowców".

Z decyzji Komisji Europejskiej zadowoleni są konkurenci, jak na przykład Bombardier, który powiedział, że wierzy, iż "europejski sektor kolejowy jest światowym liderem dzięki silnej konkurencji wewnętrznej, ciągłym innowacjom i inwestycjom". Zdaniem Bombardiera połączenie "poważnie zaszkodziłoby konkurencyjności całego europejskiego rynku kolejowego".

Źródło: Railway Gazette

Powiązane treści
Bombardier szuka partnerów do fuzji
Siemens przejmuje niemieckiego producenta falowników - Kaco
Nowości w systemach sterowania Simatic
Spółka Siemens Mobility rozpoczęła działalność
Alstom dostarczy dla hamburskiego metra pociągi za 186 mln euro
Cyfrowy bliźniak urządzenia i systemu sterowania. Totally Integrated Automation
Siemens i Alstom blisko połączenia oddziałów kolejowych
Bombardier wznawia działalność w brytyjskich zakładach
Alstom zaprezentował system zasilania naziemnego dla autobusów elektrycznych
Siemens przejmuje część biznesu Saab Medav Technologies
Polskie Pendolino pokonało już 30 mln km
Pod Wrocławiem powstanie fabryka firmy Siemens
Internet Rzeczy w przemyśle
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
ABB sprzedaje swój biznes robotyki japońskiej firmie SoftBank Group
Zasilanie, aparatura nn
Nowa linia elektroenergetyczna PSE
Komunikacja
Nowy system łączności Enei
Aktualności
Rozbudowa zakładu w Mławie
Obudowy, złącza, komponenty
TraceParts i Leo AI przedefiniują wyszukiwanie części do projektów
Zasilanie, aparatura nn
PGE buduje magazyn energii

Fiix – system CMMS do cyfrowego zarządzania utrzymaniem ruchu w każdym środowisku przemysłowym

Systemy CMMS wciąż są kojarzone z rozwiązaniami dedykowanymi wyłącznie największym zakładom przemysłowym. Tymczasem wyzwania związane z zarządzaniem utrzymaniem ruchu występują również w mniejszych przedsiębiorstwach, dysponujących zaledwie kilkoma maszynami.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów