Alstom zaprezentował system zasilania naziemnego dla autobusów elektrycznych

Alstom przedstawił w Maladze w Hiszpanii swoje najnowsze rozwiązanie w zakresie systemów zasilania naziemnego SRS, przeznaczone dla autobusów elektrycznych. Prototyp systemu powstał w ramach pilotażowego projektu Prototype for Alternative Operation of Mobility Assets - PALOMA, współfinansowanego ze środków unijnych Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz funduszy hiszpańskiego Centrum Rozwoju Technologii Przemysłowych (CDTI). Celem projektu jest opracowanie pierwszego na świecie automatycznego systemu szybkiego zasilania naziemnego, umożliwiającego pracę w pełni zelektryfikowanych autobusów.

Posłuchaj
00:00

System SRS Alstomu to w pełni bezpieczny, przewodowy, naziemny system zasilania stacjonarnego, umożliwiający automatyczne zasilanie wyposażenia pokładowego autobusu z poziomu nawierzchni w ciągu kilku minut - w trasie podczas postoju na przystanku lub podczas przerwy w zajezdni. Rozwiązanie to nie wymaga instalacji napowietrznej infrastruktury w miastach, dzięki czemu pozwala zachować architektoniczną estetykę miejskiego krajobrazu. W przypadku zajezdni system SRS pozwala uniknąć kosztów związanych z budową napowietrznej sieci trakcyjnej. System został opracowany tak, by mógł być wykorzystywany we flotach różnych rodzajów autobusów, a ponieważ nie jest to zastrzeżona technologia - także niezależnie od producenta czy zmian w technologiach akumulatorowych.

Prototyp zaprezentowany przed wejściem do Instytutu Inżynierii Uniwersytetu w Maladze wyposażono w zasilanie o mocy 200 kW. Jest on kompatybilny z dwunastometrowym autobusem elektrycznym Linkker obsługującym linię autobusową nr 1, należącym do lokalnego przewoźnika EMT.

SRS dla autobusów elektrycznych powstał w oparciu o technologię zasilania statycznego SRS Alstomu dla pociągów, która jest już stosowana w Nicei we Francji, gdzie okazała się skutecznym rozwiązaniem. Od ponad 15 lat Alstom opracowuje i wdraża rozwiązania z zakresu zasilania bez sieci trakcyjnej, umożliwiające pełną integrację architektoniczną tramwajów w historycznych centrach miast. Systemy APS i SRS zostały już dostarczone do 12 miast na całym świecie, gdzie dotychczas umożliwiły tramwajom pokonanie ponad 40 milionów kilometrów tras.

Miasta coraz częściej podejmują ambitne zobowiązania związane z dekarbonizacją, a niektóre, jak Paryż, Bruksela czy Madryt, dążą do całkowitego wyeliminowania silników spalinowych do 2030 r. Ważną rolę w tych planach odgrywają autobusy elektryczne, co z kolei zwiększa zapotrzebowanie na wydajne systemy zasilania, nieingerujące w przestrzeń miasta, za to kompatybilne z coraz bardziej zróżnicowanymi i rozbudowanymi flotami autobusów elektrycznych.

Źródło: ConTrust

Powiązane treści
Alstom wyprodukuje dla metra w Barcelonie pociągi za ponad 260 mln euro
Alstom dostarczy dla hamburskiego metra pociągi za 186 mln euro
Alstom ma francuski kontrakt wart ponad 360 mln euro
Alstom zawarł w Indiach kontrakt na blisko 101 mln dolarów
ABB i Hewlett Packard Enterprise zmniejszą zużycie energii przez superkomputery
Fuzja Siemensa i Alstoma zablokowana przez Komisję Europejską
Alstom uruchomił nową linię montażową dla pociągów Coradia Stream
Alstom na proekologicznym kursie - chorzowski zakład zasilany w 100% z OZE
Powstaje system automatycznego prowadzenia pociągów pasażerskich
Alstom podpisał pierwszą umowę na akumulatorowe pociągi Coradia Continental
Alstom Konstal otrzymał wyróżnienie "Zasłużony dla Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej"
Alstom podpisał kontrakt wart około 100 mln euro na dostawę 38 tramwajów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Rynek systemów monitorowania poziomu
PLC, HMI, Oprogramowanie
Siemens i SBB cyfryzują kolej: Signaling X wprowadzi nowy standard sterowania ruchem w Szwajcarii
Obudowy, złącza, komponenty
Panasonic Industry Europe wyróżnił Farnella tytułem Dystrybutora Roku 2025
Bezpieczeństwo
Systemy awaryjnego zatrzymania OMRON - specjalne ceny
Bezpieczeństwo
Hałas w przemyśle
Przemysł 4.0
Infios i AWS tworzą inteligentny łańcuch dostaw z agentami AI

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów