Alstom podpisał pierwszą umowę na akumulatorowe pociągi Coradia Continental

Dzięki pociągom Coradia Continental o napędzie akumulatorowym możliwe będzie utworzenie kolejowego połączenia na 80-kilometrowym odcinku niezelektryfikowanej linii między Chemnitz i Lipskiem. Nowe pociągi wejdą do użytku już w 2023 r. Powstaną w zakładzie Alstomu w Salzgitter, w Dolnej Saksonii. Podsystem napędu trakcyjno-akumulatorowego zaprojektowano i wykonano w centrum doskonałości systemów trakcyjnych Alstomu w Tarbes. Kontrakt wart jest około 100 mln euro.

Posłuchaj
00:00

W ramach umowy Alstom odpowiadać będzie za produkcję i dostawę składów, a także za ich konserwację do 2032 r. Po zrealizowaniu tego zamówienia producent będzie miał już w ofercie wszystkie typy systemów trakcyjnych dostępnych na rynku, a także pełną gamę napędów bezemisyjnych - od silników elektrycznych po wodorowe ogniwa paliwowe i zaawansowane napędy trakcyjno-akumulatorowe.

Pociągi Coradia Continental EZT będą podobne do użytkowanych na trasach Drezno, Riesa i Zwickau. Główna różnica będzie polegać na wysokowydajnych akumulatorach zamontowanych dodatkowo na dachu. Nowe pociągi to efekt doświadczenia w dziedzinie napędów trakcyjno-akumulatorowych, zdobytego podczas pracy nad bezemisyjną wersją Coradia iLint - zasilaną przez ogniwa paliwowe, tramwajami Citadis i lokomotywą Prima H3.

Seria Coradia Continental EZT obejmuje pociągi o prędkości do 120 km/h, korzystające z sieci trakcyjnej bądź funkcjonujące na odcinkach niezelektryfikowanych. Pociągi w wariancie 3-wagonowym będą miały 56 m długości i będą wyposażone w 150 siedzeń. Ich maksymalna prędkość to 160 km/h w trybie akumulatorowym. Pojemność litowo-jonowych akumulatorów wysokonapięciowych zapewni pokonanie trasy Chemnitz-Lipsk bez zasilania z sieci trakcyjnej, zachowując ten sam poziom wydajności i wygody, jak w przypadku jej wykorzystywania.

Źródło: ConTrust

Powiązane treści
Alstom uzyskał zgodę władz UE na przejęcie Bombardiera
Alstom na proekologicznym kursie - chorzowski zakład zasilany w 100% z OZE
Powstaje system automatycznego prowadzenia pociągów pasażerskich
Półtora roku udanej eksploatacji pierwszych pociągów wodorowych
Alstom uruchomił nową linię montażową dla pociągów Coradia Stream
Wodorowy pociąg Coradia iLint wjechał na polskie tory
Alstom i Knorr-Bremse zawarli umowę na serwis polskiej floty Pendolino
Alstom wyprodukuje w Chorzowie pociągi dla metra w Tuluzie
Wodorowy pociąg Coradia iLint rozpocznie regularne kursy
Bombardier wznawia działalność w brytyjskich zakładach
Alstom ma francuski kontrakt wart ponad 360 mln euro
Alstom dostarczy pociągi dla niemieckiego przewoźnika LNVG
Alstom sfinalizował proces przejęcia firmy Bombardier Transportation
Alstom wyprodukuje dla metra w Barcelonie pociągi za ponad 260 mln euro
CATL i Honda zawierają sojusz strategiczny dotyczący akumulatorów dla pojazdów elektrycznych
Alstom zaprezentował system zasilania naziemnego dla autobusów elektrycznych
Alstom dostarczy dla hamburskiego metra pociągi za 186 mln euro
Alstom zawarł w Indiach kontrakt na blisko 101 mln dolarów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie, aparatura nn
Nowa linia elektroenergetyczna PSE
Komunikacja
Nowy system łączności Enei
Aktualności
Rozbudowa zakładu w Mławie
Obudowy, złącza, komponenty
TraceParts i Leo AI przedefiniują wyszukiwanie części do projektów
Zasilanie, aparatura nn
PGE buduje magazyn energii
Aktualności
Niedobór infrastruktury magazynowej w Europie przekracza wartość 150 mld euro

Fiix – system CMMS do cyfrowego zarządzania utrzymaniem ruchu w każdym środowisku przemysłowym

Systemy CMMS wciąż są kojarzone z rozwiązaniami dedykowanymi wyłącznie największym zakładom przemysłowym. Tymczasem wyzwania związane z zarządzaniem utrzymaniem ruchu występują również w mniejszych przedsiębiorstwach, dysponujących zaledwie kilkoma maszynami.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów