Alstom podpisał pierwszą umowę na akumulatorowe pociągi Coradia Continental
| Gospodarka Silniki i napędyDzięki pociągom Coradia Continental o napędzie akumulatorowym możliwe będzie utworzenie kolejowego połączenia na 80-kilometrowym odcinku niezelektryfikowanej linii między Chemnitz i Lipskiem. Nowe pociągi wejdą do użytku już w 2023 r. Powstaną w zakładzie Alstomu w Salzgitter, w Dolnej Saksonii. Podsystem napędu trakcyjno-akumulatorowego zaprojektowano i wykonano w centrum doskonałości systemów trakcyjnych Alstomu w Tarbes. Kontrakt wart jest około 100 mln euro.
W ramach umowy Alstom odpowiadać będzie za produkcję i dostawę składów, a także za ich konserwację do 2032 r. Po zrealizowaniu tego zamówienia producent będzie miał już w ofercie wszystkie typy systemów trakcyjnych dostępnych na rynku, a także pełną gamę napędów bezemisyjnych - od silników elektrycznych po wodorowe ogniwa paliwowe i zaawansowane napędy trakcyjno-akumulatorowe.
Pociągi Coradia Continental EZT będą podobne do użytkowanych na trasach Drezno, Riesa i Zwickau. Główna różnica będzie polegać na wysokowydajnych akumulatorach zamontowanych dodatkowo na dachu. Nowe pociągi to efekt doświadczenia w dziedzinie napędów trakcyjno-akumulatorowych, zdobytego podczas pracy nad bezemisyjną wersją Coradia iLint - zasilaną przez ogniwa paliwowe, tramwajami Citadis i lokomotywą Prima H3.
Seria Coradia Continental EZT obejmuje pociągi o prędkości do 120 km/h, korzystające z sieci trakcyjnej bądź funkcjonujące na odcinkach niezelektryfikowanych. Pociągi w wariancie 3-wagonowym będą miały 56 m długości i będą wyposażone w 150 siedzeń. Ich maksymalna prędkość to 160 km/h w trybie akumulatorowym. Pojemność litowo-jonowych akumulatorów wysokonapięciowych zapewni pokonanie trasy Chemnitz-Lipsk bez zasilania z sieci trakcyjnej, zachowując ten sam poziom wydajności i wygody, jak w przypadku jej wykorzystywania.
źródło: ConTrust