Alstom ma francuski kontrakt wart ponad 360 mln euro

| Gospodarka Aktualności

Firma Alstom dostarczy dla regionu Grand Est 39 dodatkowych pociągów Coradia Polyvalent o łącznej wartości około 360 mln euro. Władze regionu zamówiły jak dotąd 40 takich składów, z czego 36 zostało już przekazanych. Dostawy nowych pociągów planowane są na lata 2022-2024. Nowe zamówienie obejmuje 30 pociągów przeznaczonych do obsługi linii transgranicznej w Niemczech.

Alstom ma francuski kontrakt wart ponad 360 mln euro

Coradia Polyvalent na potrzeby połączeń transgranicznych to 4-wagonowe pociągi elektryczno-spalinowe o dwóch wartościach napięcia 25 kV/15 kV, spełniające niemieckie wymogi w zakresie bezpieczeństwa. Będą one jeździły z prędkością 160 km/h, obsługując niemieckie kraje Saara, Nadrenia-Palatynat oraz Badenia-Wirtembergia. Dostawa pierwszych pociągów transgranicznych będzie miała miejsce pod koniec 2023 r.

Na potrzeby połączeń krajowych Alstom przekaże dziewięć pociągów - pięć składów 4-wagonowych oraz cztery 6-wagonowe. Nowe pociągi będą wyposażone w takie same specjalne rozwiązania jak pociągi, które już kursują w regionie Grand Est.

Składy Coradia Polyvalent należą do rodziny pociągów Coradia Alstomu. Dzięki modułowej konstrukcji pociągi można dostosować do wymogów danego urzędu transportu publicznego, jak również do różnych zastosowań: podmiejskich, regionalnych i międzymiastowych. Dostępne są w trzech wariantach - o długości 56, 72 lub 110 metrów. Dzięki niskiemu zużyciu energii, zgodności z najnowszymi normami w zakresie emisji w trybie spalinowym oraz niskim kosztom utrzymania, są to pociągi zarówno przyjazne środowisku, jak i ekonomiczne.

Coradia Polyvalent jest pierwszym francuskim pociągiem regionalnym spełniającym wszystkie normy europejskie, w szczególności pod względem dostępu dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Dotychczas w ramach zamówienia przyznanego Alstomowi przez SNCF w październiku 2009 r. zamówiono 387 pociągów Coradia Polyvalent, z czego 320 pociągów Coradia Polyvalent typu Régiolis zostało zamówionych przez 9 francuskich regionów, a 67 pociągów Coradia Liner zostało zamówionych przez państwowego operatora odpowiedzialnego za międzymiastowe przejazdy pociągów typu TET. Pociąg Coradia Polyvalent jest również odpowiedzią na potrzeby rynku eksportowego: 17 pociągów zamówił SNTF (Algieria), a 15 pociągów - APIX (Senegal).

W związku z produkcją pociągów Coradia Polyvalent we francuskich zakładach Alstomu i u jego dostawców powstanie 4 tys. miejsc pracy.

źródło: ConTrust Communication