Nidec rozpoczyna akwizycje w Niemczech - na początek przejmuje Graessnera
| Gospodarka AktualnościJapoński producent silników Nidec kupił prywatnego niemieckiego dostawcę precyzyjnych przekładni - firmę MS-Graessner. Wartość transakcji nie została ujawniona. Według japońskiej agencji informacyjnej Nikkei, jest to pierwsze z pięciu przejęć niemieckich firm z branży automatyki i robotyki, których Nidec zamierza dokonać jeszcze przed marcem 2019 roku. Łączna wartość planowanych akwizycji wynieść ma około 50 miliardów jenów, czyli 450 mln dolarów.
Firma MS-Graessner, specjalizująca się w przekładniach kątowych, w szczególności reduktorach hipoidalnych, została założona w 1955 r. Siedziba firmy mieści się w Badenii-Wirtembergii. W ubiegłym roku Graessner odnotował zysk operacyjny w wysokości 2,1 mln euro, przy przychodach na poziomie 21,8 mln euro. Firma zatrudnia ponad 160 osób.
Nidec kupuje Graessnera poprzez swoją spółkę zależną Nidec-Shimpo, która produkuje precyzyjne reduktory planetarne. Przejęcie pozwoli spółce Nidec-Shimpo na zaoferowanie szerszej gamy precyzyjnych prostych i kątowych skrzyń biegów oraz na rozszerzenie sprzedaży w Europie. Obecnie sprzedaż Nidec-Shimpo prowadzona jest głównie w Japonii, Chinach i w obu Amerykach. Graessnerowi umowa daje dostęp do sieci sprzedaży w Azji i Ameryce, a także do zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w Azji.
Według agencji Nikkei, Nidec jest już zdecydowany na zakup kolejnych czterech niemieckich firm, produkujących części do obrabiarek i robotów. Każda transakcja będzie warta do około 20 miliardów jenów (180 milionów dolarów) i zostanie zawarta w najbliższych miesiącach. Nikkei twierdzi, że Nidec planuje wykorzystać zakłady przejmowanych firm do produkcji części do robotów, w celu zwiększenia ich sprzedaży europejskim producentom robotów, takim jak ABB.
Od momentu założenia w 1973 r. Nidec przejął ponad 60 firm. Ostatnie przejęcia w Europie objęły brytyjskiego producenta napędów Control Techniques, francuskiego producenta silników - Leroy-Somer, niemieckiego dostawcę kompresorów - Secop oraz włoskiego producenta pomp i silników - LGB Elettropompe. Spółka utworzyła również joint venture z drugim co do wielkości europejskim producentem motoryzacyjnym - Grupą PSA, by wspólnie projektować i produkować elektryczne silniki trakcyjne.
źródło: Drives & Controls