Drugie podejście BMW do napędu wodorowego

Niemiecki producent samochodów BMW planuje w 2021 roku wprowadzić testowe samochody napędzane wodorem. Jest to drugie podejście firmy do tej technologii.

Posłuchaj
00:00

BMW twierdzi, że napędy wodorowe najlepiej sprawdzą się w większych pojazdach ciężarowych, które pokonują dystans średnio 200 km dziennie. Jedną z zalet wykorzystania wodoru jest czas tankowania, który wynosi kilka minut.

Pierwsze podejście producenta do ogniw paliwowych miało miejsce w latach 2005-2007, kiedy to wykorzystano tę technologię w 100 egzemplarzach BMW serii 7 z 12 cylindrowym silnikiem.

Obecnie największą przeszkodę stanowią koszty silników wodorowych, które są dziesięciokrotnie większe niż w przypadku napędów elektrycznych. Zdaniem członka zarządu BMW, Klausa Froelicha, ceny obu rozwiązań mają być zróżnicowane do 2025 roku. Toyota, która w zakresie rozwoju ogniw paliwowych współpracuje z BMW od 2013 roku, przewiduje, że ceny napędów hybrydowych i ogniw paliwowych ulegną zrównaniu w okresie najbliższej dekady.

 

Źródło: WNP

Powiązane treści
BMW i Great Wall Motor zainwestują 716 mln dolarów w budowę chińskiej fabryki
Pfannenberg zawarł umowę na wyłączność
BMW ma nowy pomysł na sprzedaż pojazdów elektrycznych
Beckhoff wyposaży zakłady BMW w komputery przemysłowe
Do 2050 roku cena za kg "odnawialnego" wodoru spadnie poniżej dolara
Microsoft i BMW chcą stworzyć standardy systemów fabrycznych
Orsted opracowuje technologię tańszego pozyskiwania wodoru
BMW i Daimler zainwestują ponad 1 mld euro we wspólną ofertę usług mobilności
Solaris testuje autobus wodorowy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie, aparatura nn
Nowa linia elektroenergetyczna PSE
Komunikacja
Nowy system łączności Enei
Aktualności
Rozbudowa zakładu w Mławie
Obudowy, złącza, komponenty
TraceParts i Leo AI przedefiniują wyszukiwanie części do projektów
Zasilanie, aparatura nn
PGE buduje magazyn energii
Aktualności
Niedobór infrastruktury magazynowej w Europie przekracza wartość 150 mld euro

Fiix – system CMMS do cyfrowego zarządzania utrzymaniem ruchu w każdym środowisku przemysłowym

Systemy CMMS wciąż są kojarzone z rozwiązaniami dedykowanymi wyłącznie największym zakładom przemysłowym. Tymczasem wyzwania związane z zarządzaniem utrzymaniem ruchu występują również w mniejszych przedsiębiorstwach, dysponujących zaledwie kilkoma maszynami.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów