Drugie podejście BMW do napędu wodorowego

Niemiecki producent samochodów BMW planuje w 2021 roku wprowadzić testowe samochody napędzane wodorem. Jest to drugie podejście firmy do tej technologii.

Posłuchaj
00:00

BMW twierdzi, że napędy wodorowe najlepiej sprawdzą się w większych pojazdach ciężarowych, które pokonują dystans średnio 200 km dziennie. Jedną z zalet wykorzystania wodoru jest czas tankowania, który wynosi kilka minut.

Pierwsze podejście producenta do ogniw paliwowych miało miejsce w latach 2005-2007, kiedy to wykorzystano tę technologię w 100 egzemplarzach BMW serii 7 z 12 cylindrowym silnikiem.

Obecnie największą przeszkodę stanowią koszty silników wodorowych, które są dziesięciokrotnie większe niż w przypadku napędów elektrycznych. Zdaniem członka zarządu BMW, Klausa Froelicha, ceny obu rozwiązań mają być zróżnicowane do 2025 roku. Toyota, która w zakresie rozwoju ogniw paliwowych współpracuje z BMW od 2013 roku, przewiduje, że ceny napędów hybrydowych i ogniw paliwowych ulegną zrównaniu w okresie najbliższej dekady.

 

Źródło: WNP

Powiązane treści
BMW i Great Wall Motor zainwestują 716 mln dolarów w budowę chińskiej fabryki
Pfannenberg zawarł umowę na wyłączność
BMW ma nowy pomysł na sprzedaż pojazdów elektrycznych
Beckhoff wyposaży zakłady BMW w komputery przemysłowe
Do 2050 roku cena za kg "odnawialnego" wodoru spadnie poniżej dolara
Microsoft i BMW chcą stworzyć standardy systemów fabrycznych
Orsted opracowuje technologię tańszego pozyskiwania wodoru
BMW i Daimler zainwestują ponad 1 mld euro we wspólną ofertę usług mobilności
Solaris testuje autobus wodorowy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku 2026
Przemysł 4.0
EMT-Systems i ANDRITZ Schuler rozpoczynają współpracę – nowa jakość szkoleń dla przemysłu tłoczniczego
Przemysł 4.0
Technologiczne Trendy roku 2026: co zmieni się w pracy w terenie
Roboty
Robotyka humanoidalna pod presją: AI napędza inwestycje szybciej niż realne wdrożenia
PLC, HMI, Oprogramowanie
Dassault Systèmes oferuje SOLIDWORKS 2026
Silniki i napędy
BIBUS MENOS na obchodach 20-lecia SECOH w Chinach: partnerstwo oparte na innowacjach i jakości

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów