Drugie podejście BMW do napędu wodorowego

Niemiecki producent samochodów BMW planuje w 2021 roku wprowadzić testowe samochody napędzane wodorem. Jest to drugie podejście firmy do tej technologii.

Posłuchaj
00:00

BMW twierdzi, że napędy wodorowe najlepiej sprawdzą się w większych pojazdach ciężarowych, które pokonują dystans średnio 200 km dziennie. Jedną z zalet wykorzystania wodoru jest czas tankowania, który wynosi kilka minut.

Pierwsze podejście producenta do ogniw paliwowych miało miejsce w latach 2005-2007, kiedy to wykorzystano tę technologię w 100 egzemplarzach BMW serii 7 z 12 cylindrowym silnikiem.

Obecnie największą przeszkodę stanowią koszty silników wodorowych, które są dziesięciokrotnie większe niż w przypadku napędów elektrycznych. Zdaniem członka zarządu BMW, Klausa Froelicha, ceny obu rozwiązań mają być zróżnicowane do 2025 roku. Toyota, która w zakresie rozwoju ogniw paliwowych współpracuje z BMW od 2013 roku, przewiduje, że ceny napędów hybrydowych i ogniw paliwowych ulegną zrównaniu w okresie najbliższej dekady.

 

Źródło: WNP

Powiązane treści
BMW i Great Wall Motor zainwestują 716 mln dolarów w budowę chińskiej fabryki
Pfannenberg zawarł umowę na wyłączność
BMW ma nowy pomysł na sprzedaż pojazdów elektrycznych
Beckhoff wyposaży zakłady BMW w komputery przemysłowe
Do 2050 roku cena za kg "odnawialnego" wodoru spadnie poniżej dolara
Microsoft i BMW chcą stworzyć standardy systemów fabrycznych
Orsted opracowuje technologię tańszego pozyskiwania wodoru
BMW i Daimler zainwestują ponad 1 mld euro we wspólną ofertę usług mobilności
Solaris testuje autobus wodorowy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
Połączenia we współczesnym przemyśle - pewne, wydajne i bezpieczne
Przemysł 4.0
Uproszczenie kontroli jakości - kontrola wizyjna korzystająca z AI
Obudowy, złącza, komponenty
W Poznaniu powstanie zautomatyzowany magazyn wysokości wieżowca
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów