Medcom i Siemens wdrażają w USA bateryjne tramwaje

Dzięki zastosowanemu w tramwajach firmy Siemens rozwiązaniu Onboard Energy Storage System warszawskiej firmy Medcom, w połowie lipca bieżącego roku w Charlotte, w Karolinie Północnej do regularnego ruchu pasażerskiego włączona zostanie środkowa, beztrakcyjna część linii Gold Line. Będzie to pierwsze wspólne wdrożenie tramwajów poruszających się bez linii trakcyjnej, zrealizowane przez Medcom i Siemens USA.

Posłuchaj
00:00

Urządzenie Medcomu łączy w jednej obudowie baterie LTO, układ chłodzenia cieczą oraz układy ładowania i sterowania bateriami. Podczas ruchu pojazdu pod siecią trakcyjną pokładowe baterie zasobnika są ładowane, przy wjeździe na torowisko bez linii zasilającej następuje przełączenie i cała energia zużywana przez tramwaj pochodzi tylko z zasobnika. Podobne rozwiązanie techniczne działa już w Polsce - w Krakowie tramwaje Lajkonik są wyposażone w zasobniki bateryjne i energoelektronikę z Medcomu.

Po kolejnych etapach testów prowadzonych od listopada 2019 roku przez Medcom, Instytut Kolejnictwa, Centrum Techniki Okrętowej oraz firmę Siemens USA, w czerwcu 2020 roku zasobniki trafiły do Karoliny Północnej, gdzie odbyły się testy w warunkach rzeczywistych. Najpierw system sprawdzono w ruchu miejskim w Charlotte na trasie tramwajowej Blue Line, następnie już na docelowej trasie Gold Line, gdzie znajduje się wzniesienie o długości ok. 300 metrów i nachyleniu 6%, co dla w pełni obciążonego pojazdu, który jest zasilany wyłącznie z zasobnika pokładowego, stanowi duże wyzwanie. Ostatnim potwierdzeniem niezawodności tramwaju był test 10 tys. mil bez usterki, zakończony wynikiem pozytywnym. Na lipiec bieżącego roku władze Charlotte zaplanowały włączenie nowych pojazdów do ruchu pasażerskiego.

Źródło: Medcom

Powiązane treści
Samsung SDI zbuduje fabrykę baterii w USA, w stanie Illinois
Siemens Mobility zawarł umowę z Amtrakiem przekraczającą 3 mld dolarów
Mitsubishi Electric przejmuje część udziałów w firmie Medcom
Za 4,5 mld dolarów Siemens wybuduje w Egipcie kolej dużych prędkości
W Niemczech powstaje w pełni automatyczna zajezdnia tramwajowa
Medcom realizuje projekt B+R w zakresie technologii SiC
Yunex - nowa spółka Siemensa w Polsce
Siemens dostarczy pociągi zasilane bateryjnie
Siemens z dużym zamówieniem na szybkie pociągi
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Robotyka humanoidalna pod presją: AI napędza inwestycje szybciej niż realne wdrożenia
PLC, HMI, Oprogramowanie
Dassault Systèmes oferuje SOLIDWORKS 2026
Silniki i napędy
BIBUS MENOS na obchodach 20-lecia SECOH w Chinach: partnerstwo oparte na innowacjach i jakości
Przemysł 4.0
ABB otwiera nowe biuro w Poznaniu. Firma chce wesprzeć transformację energetyczną i automatyzację w regionie
Przemysł 4.0
Technologie submilimetrowe dla najbardziej wymagających sektorów przemysłu
Roboty
Teradyne Robotics otwiera nowe centrum operacyjne w USA - produkcja cobotów od 2026 roku

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów