Volkswagen transportuje samochody statkami zasilanymi gazem LNG

Volkswagen jest pierwszym koncernem motoryzacyjnym, który większość nowych samochodów transportuje za granicę za pomocą niskoemisyjnych statków zasilanych gazem LNG (LNG – Liquied Natural Gas). Po wejściu do eksploatacji w 2020 roku pierwszych dwóch transportowców zasilanych gazem LNG, Volkswagen Group Logistics zamówił cztery kolejne statki z silnikami, które mogą być zasilane dwoma rodzajami paliwa, w tym przyjaznym dla środowiska gazem płynnym.

Posłuchaj
00:00

Nowe statki powinny zasilić flotę transportowców do końca 2023 roku. Mają one obsługiwać trasę między Emden w Niemczech a Veracruz w Meksyku. Wkrótce, sześć z dziewięciu transportowców, które dla Volkswagena przemierzają Północny Atlantyk, będzie zasilanych LNG.

W przeciwieństwie do innych silników okrętowych zasilanych gazem LNG, jednostki dwusuwowe MAN Energy Solutions wykorzystują technologię wysokociśnieniową, która praktycznie nie powoduje wycieku metanu, dzięki czemu statki czarterowane przez Volkswagen Group Logistics są przyjazne dla środowiska. Dwa statki zasilane gazem LNG, które dołączyły do floty transportowców w 2020 roku, także są wyposażone w tego typu napęd.

Źródło: Volkswagen

Powiązane treści
Przyszłość rynku silników okrętowych
Niemiecki koncern motoryzacyjny przedstawił dalsze plany dotyczące baterii
Co napędza rynek detektorów wycieków gazu?
Volkswagen ogłosił nowe plany rozwoju do 2030 roku
Electrolux i Einride nawiązują współpracę w zakresie elektryfikacji transportu
Volkswagen otworzy pierwszą pozaeuropejską fabrykę akumulatorów
Yamaha odnowiła ofertę w zakresie robotów i transporterów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku 2026
Przemysł 4.0
EMT-Systems i ANDRITZ Schuler rozpoczynają współpracę – nowa jakość szkoleń dla przemysłu tłoczniczego
Przemysł 4.0
Technologiczne Trendy roku 2026: co zmieni się w pracy w terenie
Roboty
Robotyka humanoidalna pod presją: AI napędza inwestycje szybciej niż realne wdrożenia
PLC, HMI, Oprogramowanie
Dassault Systèmes oferuje SOLIDWORKS 2026
Silniki i napędy
BIBUS MENOS na obchodach 20-lecia SECOH w Chinach: partnerstwo oparte na innowacjach i jakości

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów