Volkswagen transportuje samochody statkami zasilanymi gazem LNG

Volkswagen jest pierwszym koncernem motoryzacyjnym, który większość nowych samochodów transportuje za granicę za pomocą niskoemisyjnych statków zasilanych gazem LNG (LNG – Liquied Natural Gas). Po wejściu do eksploatacji w 2020 roku pierwszych dwóch transportowców zasilanych gazem LNG, Volkswagen Group Logistics zamówił cztery kolejne statki z silnikami, które mogą być zasilane dwoma rodzajami paliwa, w tym przyjaznym dla środowiska gazem płynnym.

Posłuchaj
00:00

Nowe statki powinny zasilić flotę transportowców do końca 2023 roku. Mają one obsługiwać trasę między Emden w Niemczech a Veracruz w Meksyku. Wkrótce, sześć z dziewięciu transportowców, które dla Volkswagena przemierzają Północny Atlantyk, będzie zasilanych LNG.

W przeciwieństwie do innych silników okrętowych zasilanych gazem LNG, jednostki dwusuwowe MAN Energy Solutions wykorzystują technologię wysokociśnieniową, która praktycznie nie powoduje wycieku metanu, dzięki czemu statki czarterowane przez Volkswagen Group Logistics są przyjazne dla środowiska. Dwa statki zasilane gazem LNG, które dołączyły do floty transportowców w 2020 roku, także są wyposażone w tego typu napęd.

Źródło: Volkswagen

Powiązane treści
Przyszłość rynku silników okrętowych
Niemiecki koncern motoryzacyjny przedstawił dalsze plany dotyczące baterii
Co napędza rynek detektorów wycieków gazu?
Volkswagen ogłosił nowe plany rozwoju do 2030 roku
Electrolux i Einride nawiązują współpracę w zakresie elektryfikacji transportu
Volkswagen otworzy pierwszą pozaeuropejską fabrykę akumulatorów
Yamaha odnowiła ofertę w zakresie robotów i transporterów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie, aparatura nn
Nowa linia elektroenergetyczna PSE
Komunikacja
Nowy system łączności Enei
Aktualności
Rozbudowa zakładu w Mławie
Obudowy, złącza, komponenty
TraceParts i Leo AI przedefiniują wyszukiwanie części do projektów
Zasilanie, aparatura nn
PGE buduje magazyn energii
Aktualności
Niedobór infrastruktury magazynowej w Europie przekracza wartość 150 mld euro

Fiix – system CMMS do cyfrowego zarządzania utrzymaniem ruchu w każdym środowisku przemysłowym

Systemy CMMS wciąż są kojarzone z rozwiązaniami dedykowanymi wyłącznie największym zakładom przemysłowym. Tymczasem wyzwania związane z zarządzaniem utrzymaniem ruchu występują również w mniejszych przedsiębiorstwach, dysponujących zaledwie kilkoma maszynami.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów