Rynek etykiet przemysłowych przekroczy 67 mld dolarów
| Gospodarka AktualnościOznaczenia nadrukowane bezpośrednio i etykiety mają w przemyśle szerokie zastosowanie — umieszcza się je na produktach i wyposażeniu zakładu, m.in. na maszynach, pojemnikach, rurach, kablach i stanowiskach pracy w celu przekazania użytkownikom informacji albo ostrzeżenia ich.
Według danych przygotowanych przez agencję analityczną The business and research company rynek etykiet przemysłowych 2021 roku oszacowano na 48,4 mld dolarów. W 2022 roku osiągnie wartość 53,08 mld dolarów, co oznacza wzrost o 9,7% rok do roku. Szybki rozwój handlu elektronicznego znacząco przyczynia się do wzrostu rynku etykiet przemysłowych. Wraz z rozwojem zakupów online rośnie zapotrzebowanie na różnorodne etykiety i opakowania. Na przykład w listopadzie 2021 roku, według amerykańskiej agencji rządowej Census Bureau of the Department of Commerce w trzecim kwartale 2021 roku sprzedaż w sektorze e-commerce wzrosła o 6,6% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2020. Analitycy szacują, że w 2026 roku rynek etykiet przemysłowych osiągnie wartość 67,34 mld dolarów, przy rocznym tempie wzrostu na poziomie 6,1%.
Obecnie na rynku wiele firm działających w branży etykiet przemysłowych nawiązuje partnerstwa biznesowe. W styczniu 2022 roku Brother Mobile Solutions nawiązał współpracę z TEKLYNX specjalizującym się w oprogramowaniu do obsługi kodów kreskowych. Działanie to pozwoli firmie zaoferować swoim klientom projektowanie i drukowanie etykiet z kodami kreskowymi zgodnymi z najnowszymi standardami.
W styczniu 2020 roku CCL Industries, kanadyjski dostawca rozwiązań w zakresie etykiet, zabezpieczeń i opakowań, przejął firmę Eti-Textil za kwotę 19,6 mln dolarów. Dzięki temu Eti-Textil może oferować szeroką gamę produktów i usług w zakresie etykietowania, w tym znaczniki RFID, jednocześnie rozszerzając zasięg operacyjny ALS w Liberii i Afryce Północnej. ETI-TEXTIL to hiszpański producent etykiet, który dostarcza rozwiązania w zakresie identyfikacji i kodowania dla przemysłu tekstylnego, odzieżowego, obuwniczego i skórzanego.
źródło: The Business and Research