DHL otwiera największe, w pełni zautomatyzowane centrum realizacji zamówień
| Gospodarka RobotyDHL Supply Chain, specjalista ds. logistyki kontraktowej Grupy Deutsche Post DHL, uruchomił w pełni zautomatyzowany system zrobotyzowanej kompletacji w centrum logistycznym w gminie Staufenberg, w Dolnej Saksonii. Obsługiwać on będzie ważnego, wieloletniego klienta - międzynarodową sieć domów towarowych Peek & Cloppenburg. Stworzony przez specjalizującą się w robotach firmę Element Logic system AutoStore zajmuje 6 tys. m², co czyni go jednym z największych w pełni zautomatyzowanych systemów magazynowania i realizacji zamówień w Niemczech.
System działa w jednej z pięciu hal, z których każda ma 10 tys. m² powierzchni i 50 doków załadunkowych. DHL Supply Chain obsługuje w tym ogromnym obiekcie logistycznym wielu klientów. Ogólnokrajowy handel elektroniczny prowadzony dla detalisty odzieżowego Peek & Cloppenburg Düsseldorf to tylko jeden z obszarów działalności DHL Supply Chain w Staufenberg. Centrum dostarcza również towary do klientów końcowych w Austrii, Polsce i Holandii. Obsługuje przychodzące nowe towary i zwroty, magazynowanie 3,5 mln artykułów odzieżowych, kompletację i pakowanie zamówień oraz wysyłkę towarów do klientów końcowych.
System AutoStore pozwala w pełni monitorować i kontrolować stany magazynowe towarów, zapewniając wysoką efektywność składowania i pobierania. Dzięki temu zamówienia klientów mogą być przetwarzane i wysyłane z większą szybkością i niezawodnością. Współdziałanie elastycznego i modułowo rozbudowywalnego rozwiązania robotycznego z pracownikami skraca czas realizacji indywidualnych zamówień klientów, upraszcza procesy realizowane przez pracowników i zwiększa efektywność operacyjną.
AutoStore oferuje magazynowanie oszczędzające miejsce i w pełni zautomatyzowaną realizację zamówień. Podstawą systemu jest aluminiowa konstrukcja mająca 16 poziomów, w której zapasy są układane w stosy i przechowywane w 196 tys. plastikowych pojemników. Nad pojemnikami aluminiowa rama tworzy siatkową strukturę. 160 robotów wykorzystuje tę siatkę do manewrowania podczas kompletowania artykułów. Towary są następnie dalej przetwarzane na 21 stanowiskach i przez ludzi przygotowywane do wysyłki.
fot. Deutsche Post DHL Group Media Center
źródło: Robotisc & Automation