DHL otwiera największe, w pełni zautomatyzowane centrum realizacji zamówień

DHL Supply Chain, specjalista ds. logistyki kontraktowej Grupy Deutsche Post DHL, uruchomił w pełni zautomatyzowany system zrobotyzowanej kompletacji w centrum logistycznym w gminie Staufenberg, w Dolnej Saksonii. Obsługiwać on będzie ważnego, wieloletniego klienta - międzynarodową sieć domów towarowych Peek & Cloppenburg. Stworzony przez specjalizującą się w robotach firmę Element Logic system AutoStore zajmuje 6 tys. m², co czyni go jednym z największych w pełni zautomatyzowanych systemów magazynowania i realizacji zamówień w Niemczech.

Posłuchaj
00:00

System działa w jednej z pięciu hal, z których każda ma 10 tys. m² powierzchni i 50 doków załadunkowych. DHL Supply Chain obsługuje w tym ogromnym obiekcie logistycznym wielu klientów. Ogólnokrajowy handel elektroniczny prowadzony dla detalisty odzieżowego Peek & Cloppenburg Düsseldorf to tylko jeden z obszarów działalności DHL Supply Chain w Staufenberg. Centrum dostarcza również towary do klientów końcowych w Austrii, Polsce i Holandii. Obsługuje przychodzące nowe towary i zwroty, magazynowanie 3,5 mln artykułów odzieżowych, kompletację i pakowanie zamówień oraz wysyłkę towarów do klientów końcowych.

System AutoStore pozwala w pełni monitorować i kontrolować stany magazynowe towarów, zapewniając wysoką efektywność składowania i pobierania. Dzięki temu zamówienia klientów mogą być przetwarzane i wysyłane z większą szybkością i niezawodnością. Współdziałanie elastycznego i modułowo rozbudowywalnego rozwiązania robotycznego z pracownikami skraca czas realizacji indywidualnych zamówień klientów, upraszcza procesy realizowane przez pracowników i zwiększa efektywność operacyjną.

AutoStore oferuje magazynowanie oszczędzające miejsce i w pełni zautomatyzowaną realizację zamówień. Podstawą systemu jest aluminiowa konstrukcja mająca 16 poziomów, w której zapasy są układane w stosy i przechowywane w 196 tys. plastikowych pojemników. Nad pojemnikami aluminiowa rama tworzy siatkową strukturę. 160 robotów wykorzystuje tę siatkę do manewrowania podczas kompletowania artykułów. Towary są następnie dalej przetwarzane na 21 stanowiskach i przez ludzi przygotowywane do wysyłki.

fot. Deutsche Post DHL Group Media Center

Źródło: Robotisc & Automation

Powiązane treści
AutoStore ma nową fabrykę robotów modułowych - ale nie w Polsce
DHL zakupił od Toyoty 400 elektrycznych pojadów dostawczych
DHL Express kupuje samoloty elektryczne
DHL kupi 2000 robotów Locus Robotics
DHL zainstaluje w swoich ośrodkach 5000 robotów Locus
DHL wdroży 1000 robotów logistycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Robotyka humanoidalna pod presją: AI napędza inwestycje szybciej niż realne wdrożenia
PLC, HMI, Oprogramowanie
Dassault Systèmes oferuje SOLIDWORKS 2026
Silniki i napędy
BIBUS MENOS na obchodach 20-lecia SECOH w Chinach: partnerstwo oparte na innowacjach i jakości
Przemysł 4.0
ABB otwiera nowe biuro w Poznaniu. Firma chce wesprzeć transformację energetyczną i automatyzację w regionie
Przemysł 4.0
Technologie submilimetrowe dla najbardziej wymagających sektorów przemysłu
Roboty
Teradyne Robotics otwiera nowe centrum operacyjne w USA - produkcja cobotów od 2026 roku

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów