DHL kupi 2000 robotów Locus Robotics

| Gospodarka Roboty

Firma DHL Supply Chain, część Grupy Deutsche Post DHL, podpisała umowę ramową rozszerzającą współpracę z Locus Robotics. Do 2022 r. specjalista ds. łańcucha dostaw planuje kupić do 2000 robotów, stając się zdecydowanie największym na świecie klientem Locus Robotics. Początkowe inwestycje w roboty do kompletacji okazały się skuteczne przy operacjach na skalę komercyjną, a nowa umowa o wartości wielu milionów dolarów wzmocni strategię przyspieszonej cyfryzacji DHL.

DHL kupi 2000 robotów Locus Robotics

Roboty do wspomagania kompletacji są najczęściej używane w handlu elektronicznym lub magazynach konsumenckich, by pomóc w kompletacji i uzupełnianiu zapasów, zwiększając w ten sposób wydajność i przyspieszając procesy dostaw. Pozwalają skrócić czas potrzebny na manewrowanie wózkami w magazynach, zmniejszyć fizyczne obciążenie pracowników i zwiększyć wydajność kompletacji.

- Technologia collaborative picking udowodniła swoją skuteczność i niezawodność w nowoczesnych magazynach. W naszych magazynach w USA, Europie i Wielkiej Brytanii znajduje się już ponad 500 robotów do wspomagania kompletacji. Do końca 2021 roku w łącznie ponad 20 lokalizacjach ma zostać dodanych kolejnych 500 robotów - mówił Markus Voss, dyrektor IT i dyrektor operacyjny DHL Supply Chain.

- Nasze rozszerzone partnerstwo z DHL odzwierciedla rosnące zapotrzebowanie na cyfryzację magazynów na całym świecie, aby sprostać dzisiejszym, gwałtownie rosnącym wyzwaniom związanym z realizacją zamówień - mówił Rick Faulk, dyrektor generalny Locus Robotics.

Pandemia przyspieszyła boom w handlu elektronicznym, co sprawia, że ​​pracochłonny proces kompletacji w ramach e-fulfillmentu odgrywa jeszcze większą i bardziej krytyczną rolę w spełnianiu wysokich wymagań klientów końcowych. DHL Supply Chain stale ocenia, które z wdrożonych technologii na stałe trafią do magazynów w celu dalszej optymalizacji procesów. Dostęp do dużych zbiorów danych oraz implementacja algorytmów i sztucznej inteligencji okazały się być "game changerem" w globalnym planowaniu łańcucha dostaw.

źródło: Robotics & Automation News

Zobacz również