Dobry rok firmy Endress+Hauser

Rok 2022 upłynął firmie Endress+Hauser Polska pod znakiem stabilnego wzrostu. Wpływy z zamówień zwiększyły się o 20,6% w porównaniu do 2021 roku, a sprzedaż wzrosła o 8,85%, do 206,42 mln złotych. Nieznacznie obniżył się zysk netto – o 4,2%. Ubiegły rok to również inwestowanie w kadrę i wykwalifikowanych pracowników.

Posłuchaj
00:00

Inwestycje globalne Grupy Endress+Hauser

Grupa Endress+Hauser w 2022 r. zainwestowała 240,5 mln euro w nowe budynki i maszyny, tj. o 24,7% więcej niż rok wcześniej. W ciągu ostatnich pięciu lat wydatki na infrastrukturę wyniosły ponad 1 mld euro. Obecnie realizowane są projekty o wartości około 500 mln euro. Cztery największe dotyczą rozbudowy i modernizacji centrów produkcyjnych w Maulburgu i Jenie (Niemcy), w Suzhou (Chiny) oraz w Greenwood (USA).

W 2022 r. Grupa Endress+Hauser wprowadziła na światowy rynek 43 nowe produkty, spośród których 18 sprzedawanych jest w Polsce. Na badania i rozwój wydała 242,4 mln euro – około 7,2% sprzedaży – czyli o 13,6% więcej niż w roku 2021. Ponadto po raz pierwszy zgłosiła aż 235 patentów w urzędach patentowych na całym świecie.

W bieżącym roku Endress+Hauser obchodzi 70-lecie działalności i liczy na utrzymanie wyników finansowych z roku 2022 r., kiedy to liczba zamówień przychodzących rosła o 8 pkt. procentowych szybciej niż sprzedaż. W pierwszym kwartale 2023 r. utrzymano tę tendencję. Grupa spodziewa się spowolnienia w drugiej połowie roku, nadal jednak dla całego roku przewiduje dwucyfrowy wzrost i planuje utworzenie 500 nowych miejsc pracy. Szwajcarski producent zatrudnia blisko 16 tys. pracowników w 125 krajach świata.

Endress+Hauser Polska - wsparcie dla edukacji

Firma zakłada, że 5% miejsc pracy w całej Grupie będzie przeznaczonych dla stażystów, praktykantów oraz studentów. W ubiegłym roku Endress+Hauser Polska zacieśnił współpracę z Politechniką Wrocławską, czego efektem było m.in. stworzenie kursu „Pomiary przemysłowe z elementami technologii IIoT oraz Industry 4.0” na studiach podyplomowych na kierunku Mechatronika Przemysłowa. Dodatkowo we wrocławskim Showroomie przeprowadzono w 2022 r. 20 szkoleń dotyczących najnowocześniejszych technologii i procesów pomiarowych, w których wzięło udział łącznie ponad 200 osób.

Źródło: Endress+Hauser

Powiązane treści
Endress+Hauser Polska: Czy zrównoważony rozwój to tematyka istotna dla polskiego przemysłu?
Współpraca Endress+Hauser z Politechniką Wrocławską
Endress+Hauser stawia na regiony i zwiększa udział w rynku automatyki pomiarowej
Endress+Hauser w Europejskim Sojuszu na rzecz Czystego Wodoru
Nowa spółka Endress+Hauser
Endress+Hauser otrzymał akredytację w zakresie wzorcowania urządzeń pomiarowych
Rozbudowa zakładu Endress+Hauser w Maulburgu
Endress+Hauser sprzedał 3 miliony przepływomierzy
Umowa partnerska firm Endress+Hauser i Magma S.A.P
Endress+Hauser: Jakich dostawców automatyki potrzebuje dziś polski przemysł? Kompleksowych!
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
PLC, HMI, Oprogramowanie
Cyfrowe bliźniaki i AI w służbie budynków – Aroundtown i PassiveLogic stawiają na autonomiczne sterowanie
Przemysł 4.0
Innodisk wprowadza odporne na ekstremalne warunki pamięci DDR5 i LPDDR5X CAMM2 do zastosowań przemysłowych
Silniki i napędy
Rynek silników z magnesami trwałymi
Przemysł 4.0
DigiKey odkrywa kulisy automatyki – nowy sezon serii wideo Factory Tomorrow
Obudowy, złącza, komponenty
Światowe zapotrzebowanie na węże przemysłowe
Aktualności
Nowy hub logistyczny FedEx

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów