Nowa marka związana z dużymi silnikami i napędami już oficjalnie działa

| Gospodarka Aktualności

Z dniem 1 lipca Innomotics stał się nową marką w działalności związanej z silnikami i dużymi napędami. Działalność prowadzona była dotąd pod nazwą Siemens. Innomotics, który na całym świecie zatrudnia około 15 tys. osób i generuje ponad 3 mld euro przychodów, jest teraz w Niemczech oddzielnie zarządzaną spółką zależną Siemensa, z siedzibą główną w Norymberdze. Oddziały w innych częściach świata są na dobrej drodze, by w dużej mierze występować pod nową marką od 1 października 2023 r.

Nowa marka związana z dużymi silnikami i napędami już oficjalnie działa

Innomotics łączy dawną działalność Siemensa w obszarach silników niskiego i wysokiego napięcia, motoreduktorów, przetwornic średniego napięcia i silników wrzecionowych, a także powiązane oferty projektowe i serwisowe. Marka Innomotics obejmie poprzednie oddziały Siemensa Large Drives Applications (LDA) i Digital Industries, a także należące do Siemensa oddzielnie zarządzane firmy Sykatec i Weiss Spindeltechnologie.

Siemens ogłosił swoje plany wydzielenia swojej działalności w zakresie dużych silników i napędów w listopadzie ubiegłego roku. - Tworzymy potężnego globalnego gracza. Jesteśmy przekonani, że ten dostawca zintegrowanych silników i dużych napędów – generujący wysoką wartość – będzie znacznie silniejszy i bardziej odporny niż każda firma działająca niezależnie - powiedział ówczesny CEO Siemensa, dr Roland Busch. W ramach nowej struktury Innomotics ma nowe logo, a także hasło – „Redefinicja niezawodnego ruchu dla lepszego jutra” – oraz motto – „Czas na nową zieleń”. CEO Innomotics jest obecnie Michael Reichle, który był CEO LDA, a przedtem CEO Siemens Logistics.

Innomotics planuje ścisłą współpracę z innymi firmami Siemensa, która będzie realizowana w ramach umów na dostawy i usługi, a także przybrać może formę partnerstw produktowych w obszarach technologii, rozwoju i sprzedaży. Michael Reichle widzi potencjał wzrostu w takich dziedzinach, jak produkcja wodoru, lądowe przyłącza energetyczne platform morskich i statków, jak również zaopatrzenie w wodę i jej uzdatnianie.

Siemens nie ogłosił jeszcze czy nową firmę planuje ostatecznie sprzedać lub wprowadzić na giełdę. Firma będzie konkurować z globalnymi graczami, takimi jak ABB, japoński Nidec, brazylijski WEG i chiński Wolong.

źródło: Drives & Controls