Fit for 55 - Europa poprawi infrastrukturę ładowania EV

| Gospodarka Zasilanie, aparatura nn

W drugiej połowie lipca Unia Europejska przyjęła nowe przepisy w ramach pakietu "Fit for 55", które przewidują utworzenie w państwach członkowskich większej ilości stacji ładowania i tankowania paliw alternatywnych. Ładowanie samochodów elektrycznych nie będzie wymagało posiadania abonamentu, a operatorzy zapewnią pełne elektroniczne informacje o dostępności punktów, czasie oczekiwania oraz o cenach.

Fit for 55 - Europa poprawi infrastrukturę ładowania EV

Rozporządzenie dotyczące infrastruktury paliw alternatywnych jest częścią pakietu "Fit for 55", zaprezentowanego przez Komisję Europejską w 2021 r. W wyniku zaplanowanych inwestycji do 2030 r. Unia Europejska ma zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych netto o co najmniej 55%, w porównaniu z poziomem z roku 1990, a do 2050 roku osiągnąć neutralność klimatyczną.

Zgodnie z rozporządzeniem co 60 km wzdłuż transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T zainstalowane zostaną stacje ładowania o mocy co najmniej 150 kW przeznaczone dla samochodów osobowych i dostawczych. Ponadto co 60 km wzdłuż sieci bazowej TEN-T i co 100 km wzdłuż szerszej kompleksowej sieci TEN-T rozmieszczone mają być stacje o minimalnej mocy wyjściowej 350 kW do ładowania samochodów ciężarowych. Prace ruszą w roku 2025 a zakończą się w 2030. W ramach rozbudowy infrastruktury, do 2030 r. we wszystkich węzłach miejskich oraz co 200 km wzdłuż bazowej sieci TEN-T powstać mają także stacje tankowania wodoru, obsługujące samochody osobowe i ciężarowe.

fot. IONITY MEDIA DOWNLOADS

źródło: elektromobilni.pl