GM i Honda komercjalizują produkcję wodorowych ogniw paliwowych

Firmy GM i Honda ogłosiły rozpoczęcie produkcji w zakładzie spółki joint venture Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM). FCSM jest pierwszą spółką joint venture na dużą skalę zajmującą się produkcją ogniw paliwowych.

Posłuchaj
00:00

Spółka FCSM powstała w Brownstown (w stanie Michigan) w styczniu 2017 roku, w oparciu o wspólną inwestycję o wartości 85 mln dolarów. W obiekcie o powierzchni 70 tys. stóp kwadratowych utworzono 80 miejsc pracy. Budowane tu światowej klasy rozwiązania energetyki wodorowej będą wykorzystywane przez obie firmy w różnych zastosowaniach produktowych i przedsięwzięciach biznesowych. Honda i GM mają w joint venture równe udziały - po 50%.

- Połączyliśmy mocne strony Hondy i GM, aby stworzyć najbardziej wydajny system produkcyjny. Przyjęliśmy nastawienie na produkcję masową, skupiając się na szczegółach i wysokiej jakości, a teraz jesteśmy gotowi zaspokoić potrzeby klientów w zakresie przyszłych zastosowań technologii ogniw paliwowych i początku ery wodoru - powiedział Tetsuo Suzuki, wiceprezes FCSM.

 
Na zdjęciu od lewej do prawej: General Motors Executive Director Global HYDROTEC and GM Defense - Charlie Freese, FCSM President - Suheb Haq, FCSM Vice President - Tetsuo Suzuki oraz American Honda Vice President of Sustainability & Business Development - Jay Joseph

Nad wspólnym rozwojem systemu ogniw paliwowych nowej generacji inżynierowie Hondy i GM rozpoczęli prace w 2013 roku. Oprócz poprawy wydajności układu ogniw, firmy współpracowały w celu podwojenia trwałości w porównaniu z ogniwem paliwowym Hondy Clarity Fuel Cell 2019, poprzez zastosowanie materiałów odpornych na korozję i poprawę działania w niskich temperaturach.

Obie firmy skupiły się również na obniżeniu kosztów rozwoju i produkcji poprzez wykorzystanie efektu skali, udoskonalenie konstrukcji ogniw, uproszczenie sprzętu pomocniczego, wykorzystanie wspólnych źródeł zaopatrzenia i ograniczenie użycia kosztownych metali szlachetnych. Dzięki tym działaniom koszty produkcji nowych systemów ogniw paliwowych będą o dwie trzecie mniejsze w porównaniu z kosztami ogniw Hondy Clarity Fuel Cell 2019. GM i Honda podzielają przekonanie, że technologia wodorowa i ogniwa paliwowe będą odgrywać coraz większą rolę w zaspokajaniu różnorodnych potrzeb z zakresu energetyki i mobilności o zerowej emisji.

Źródło: Honda

Powiązane treści
Honda ma demonstracyjną linię do produkcji akumulatorów all-solid-state
Czy w Polsce będzie sieć stacji tankowania wodoru?
Nowa spółka joint venture LG i Hondy będzie produkować baterie do EV
Honda rozpoczyna budowę nowej fabryki samochodów elektrycznych
General Motors zamknie start-up kosztujący firmę 10 miliardów dolarów
GM kosztem 800 mln dolarów przekształci kanadyjski zakład w fabrykę pojazdów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Exotec świętuje 10 lat innowacji i wyznacza nową erę technologii magazynowej
Zasilanie, aparatura nn
Energia dostarczana i rozdzielana inteligentnie
Zasilanie, aparatura nn
Energetab 2025 – trzy dni pod prądem
Roboty
Humanoidalny robot odporny na warunki atmosferyczne
Roboty
Inteligentna produkcja w Indiach - OMRON otwiera centrum automatyzacji w Bengaluru
Roboty
Współpraca ifm i Kollmorgen - połączenie ręcznej obsługi z inteligentną automatyzacją

Fiix – system CMMS do cyfrowego zarządzania utrzymaniem ruchu w każdym środowisku przemysłowym

Systemy CMMS wciąż są kojarzone z rozwiązaniami dedykowanymi wyłącznie największym zakładom przemysłowym. Tymczasem wyzwania związane z zarządzaniem utrzymaniem ruchu występują również w mniejszych przedsiębiorstwach, dysponujących zaledwie kilkoma maszynami.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów