GM i Honda komercjalizują produkcję wodorowych ogniw paliwowych

Firmy GM i Honda ogłosiły rozpoczęcie produkcji w zakładzie spółki joint venture Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM). FCSM jest pierwszą spółką joint venture na dużą skalę zajmującą się produkcją ogniw paliwowych.

Posłuchaj
00:00

Spółka FCSM powstała w Brownstown (w stanie Michigan) w styczniu 2017 roku, w oparciu o wspólną inwestycję o wartości 85 mln dolarów. W obiekcie o powierzchni 70 tys. stóp kwadratowych utworzono 80 miejsc pracy. Budowane tu światowej klasy rozwiązania energetyki wodorowej będą wykorzystywane przez obie firmy w różnych zastosowaniach produktowych i przedsięwzięciach biznesowych. Honda i GM mają w joint venture równe udziały - po 50%.

- Połączyliśmy mocne strony Hondy i GM, aby stworzyć najbardziej wydajny system produkcyjny. Przyjęliśmy nastawienie na produkcję masową, skupiając się na szczegółach i wysokiej jakości, a teraz jesteśmy gotowi zaspokoić potrzeby klientów w zakresie przyszłych zastosowań technologii ogniw paliwowych i początku ery wodoru - powiedział Tetsuo Suzuki, wiceprezes FCSM.

 
Na zdjęciu od lewej do prawej: General Motors Executive Director Global HYDROTEC and GM Defense - Charlie Freese, FCSM President - Suheb Haq, FCSM Vice President - Tetsuo Suzuki oraz American Honda Vice President of Sustainability & Business Development - Jay Joseph

Nad wspólnym rozwojem systemu ogniw paliwowych nowej generacji inżynierowie Hondy i GM rozpoczęli prace w 2013 roku. Oprócz poprawy wydajności układu ogniw, firmy współpracowały w celu podwojenia trwałości w porównaniu z ogniwem paliwowym Hondy Clarity Fuel Cell 2019, poprzez zastosowanie materiałów odpornych na korozję i poprawę działania w niskich temperaturach.

Obie firmy skupiły się również na obniżeniu kosztów rozwoju i produkcji poprzez wykorzystanie efektu skali, udoskonalenie konstrukcji ogniw, uproszczenie sprzętu pomocniczego, wykorzystanie wspólnych źródeł zaopatrzenia i ograniczenie użycia kosztownych metali szlachetnych. Dzięki tym działaniom koszty produkcji nowych systemów ogniw paliwowych będą o dwie trzecie mniejsze w porównaniu z kosztami ogniw Hondy Clarity Fuel Cell 2019. GM i Honda podzielają przekonanie, że technologia wodorowa i ogniwa paliwowe będą odgrywać coraz większą rolę w zaspokajaniu różnorodnych potrzeb z zakresu energetyki i mobilności o zerowej emisji.

Źródło: Honda

Powiązane treści
Honda ma demonstracyjną linię do produkcji akumulatorów all-solid-state
Czy w Polsce będzie sieć stacji tankowania wodoru?
Nowa spółka joint venture LG i Hondy będzie produkować baterie do EV
Honda rozpoczyna budowę nowej fabryki samochodów elektrycznych
General Motors zamknie start-up kosztujący firmę 10 miliardów dolarów
GM kosztem 800 mln dolarów przekształci kanadyjski zakład w fabrykę pojazdów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Chiński robot zastąpi rolnika. Pracują szybciej, taniej i bez chemii
Aktualności
14 osób na 1 miejsce. Ten kierunek przyszłości bije rekordy popularności
Przemysł 4.0
Łatwa integracja sztucznej inteligencji i automatyzacji
Roboty
Pierwszy na świecie humanoidalny robot z funkcją samodzielnej wymiany baterii
Roboty
Comau finalizuje przejęcie Automha
Roboty
Doosan Robotics przejmuje 90% udziałów w amerykańskiej firmie inżynieryjno-automatycznej ONExia

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów