Nowe silniki marki HF Polska
| Energetab 2013Celem automatyzacji procesów technologicznych jest podnoszenie wydajności oraz obniżanie kosztów, dlatego producenci maszyn tworzą coraz bardziej złożone układy automatyki. Nowoczesne maszyny zawierają więcej zdecentralizowanej inteligencji, która w działaniu przypomina autonomiczny układ nerwowy człowieka. Wspomaga ona systemy nadzorowania ruchu mechanizmów dodatkowymi funkcjami konserwacji i wczesnym ostrzeganiem przed awariami. Taki układ nerwowy nie może jednak sam istnieć bez elementów wykonawczych, a takimi są w automatyce przemysłowej najczęściej systemy napędowe, w skład których wchodzą przemienniki częstotliwości, silniki elektryczne oraz przekładnie.
Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi firma HF Inverter Polska, która oferuje innowacyjne rozwiązania napędowe. Na początku czerwca 2013 roku oferta została poszerzona o nowoczesne silniki asynchroniczne. Znajdują one zastosowanie wszędzie tam, gdzie wymagana jest wysoka sprawność i efektywność energetyczna napędów.
Silniki te produkowane są zgodnie z obowiązującymi normami IEC i mają znak CE, co oznacza, że są zgodne z aktualnymi dyrektywami Unii Europejskiej w zakresie bezpieczeństwa i zgodności elektromagnetycznej. Oferowane przez nas silniki należą głównie do drugiej klasy sprawności IE2 (High Efficiency) oraz do IE3 (Premium Efficiency). Wszystkie oferowane przez HF Inverter Polska silniki są przystosowane do pracy z przemiennikami częstotliwości.
Najważniejsze cechy techniczne omawianych silników:
- Zasilanie: 1f~230 V lub 3f~230 V / 400 V .
- Zakres mocy: od 0,06 kW do 315 kW.
- Klasa izolacji: F, Tmax=155°C.
- Zabezpieczenie termiczne uzwojeń silnika (PTC) w standardzie.
- Stopień ochrony: IP55.
- Formy wykonania zgodnie z normą PN-EN-60034-7 (łapowe, kołnierzowe lub łapowo-kołnierzowe).
- Obudowy: do rozmiaru 132, korpusy silników wykonane są z lekkiego stopu aluminiowego, bezpośrednio połączone płytkami (pakietami) układu magnetycznego stojana; dla rozmiarów od 160 do 355 obudowy i tarcze są zrobione z lanego żelaza z domieszkami stopów tworząc jedną całość.
- Wałek zdawczy wykonany jest ze stali C40 dla całej gamy wielkości mechanicznych.
- Silniki od rozmiaru 56 do 180 są wyposażone w bezobsługowe łożysko kulkowe, natomiast od rozmiaru 200 do 355 są wyposażone w łożyska otwarte ze smarownicami.
- Chłodzenie w silnikach standardowych o wielkościach mechanicznych od 56 do 500 realizowane jest za pomocą wentylatora osadzonego na wale od strony przeciwnapędowej osłoniętego stalową osłoną – system chłodzenia IC411 wg normy PN-IEC 60034-6.
HF Inverter Polska dynamicznie reaguje na potrzeby rynku w zakresie nowych napędów. Wprowadzenie do stałej oferty po raz pierwszy w Polsce i Europie przekładni hipoidalnych, a obecnie nowej serii silników elektrycznych jest zgodne z przyjętą strategią rozwoju spółki. Dodatkowo produkty znajdujące się w ofercie HF Inverter Polska bez przerwy podlegają ewolucji technologicznej, dzięki temu nasi klienci, użytkownicy napędów HF Polska, otrzymują nowe, innowacyjne rozwiązania, wpływające bezpośrednio na zwiększenie wydajności i efektywności energetycznej procesów przemysłowych.
Należy pamiętać, że optymalizacja procesów przemysłowych na wielu jego płaszczyznach znacząco wpływa na poprawę efektywności wykorzystania energii elektrycznej, a tym samym w perspektywie czasu na poprawę wyników ekonomicznych przedsiębiorstwa. Proces optymalizacji niesie jednak ze sobą także wiele pułapek, a przemiennik częstotliwości nie jest jedynym słusznym lekarstwem na energochłonność układów napędowych. Warto o tym pamiętać.
Specjaliści pracujący w firmie HF Inverter Polska dzięki swojemu długoletniemu doświadczeniu są w stanie optymalnie dobrać układ napędowy bezawaryjnie pracujący w warunkach procesu technologicznego w dowolnej branży. Zapraszamy.
Mariusz Snowacki
HF Inverter Polska Sp.C.
www.hfinverter.pl