Chubu Electric Power i Toyota chcą zbuować system ponownego użycia i recyklingu baterii i akumulatorów

Firmy Chubu Electric Power Co., Inc. oraz Toyota Motor Corporation ogłosiły zawarcie porozumienia mającego na celu rozpoczęcie projektu, który zakłada budowę systemu magazynowania energii o dużej pojemności (Storage Battery System), ponownie wykorzystującego zużyte akumulatory pochodzące z pojazdów elektrycznych. Firmy zamierzają wykorzystywać baterie odzyskane z pojazdów elektrycznych produkowanych przez Toyotę jako system magazynowy pozwalający skutecznie wspierać bilansowanie systemu elektroenergetycznego.

Posłuchaj
00:00

Chubu Electric Power przywiązuje szczególną wagę do precyzyjnego zarządzania wahaniami dostaw energii i pokrywania zapotrzebowania na energię, a także promuje wysiłki zmierzające do stałego poprawiania działania systemu elektroenergetycznego. Toyota z kolei aktywnie promuje używanie pojazdów zelektryfikowanych i dąży do efektywnego wykorzystywania akumulatorów oraz rozwoju infrastruktury społecznej, która będzie wspierać powszechne stosowanie pojazdów elektrycznych.

Połączenie dużej liczby używanych baterii, nawet takich o obniżonych poziomach wydajności, może być wykorzystane do bilansowania podaży i popytu na energię, zarządzania fluktuacją częstotliwości i wahaniami napięcia w systemach dystrybucyjnych. Wszystkie te zjawiska towarzyszą powszechnemu wprowadzaniu korzystania z energii odnawialnej.

Jeszcze w 2018 roku Chubu Electric Power i Toyota zamierzają rozpocząć testowanie systemu akumulatorowego. W oparciu o wyniki testu planowane jest zabezpieczenie w roku 2020 zdolności generowania mocy na poziomie około 10 000 kW.

W początkowym etapie magazyn SBS używać ma baterii niklowo-wodorkowych, które są obecnie wykorzystywane w dużych ilościach, głównie w pojazdach hybrydowych - HEV. Plan zakłada, że około roku 2030 do systemów magazynowych włączane będą akumulatory litowo-jonowe z pojazdów elektrycznych EV i hybrydowych PHEV.

Obie firmy rozważają stworzenie mechanizmu odzyskiwania ze zużytych akumulatorów materiałów, takich jak metale ziem rzadkich, a następnie ich ponownego wykorzystywania.

źródło: Toyota

Powiązane treści
Polski oddział Exide Technologies zwiększy o 25% produkcję akumulatorów
Google opracuje nowy rodzaj magazynów energetycznych
Tanieją domowe magazyny energii elektrycznej
W Polsce powstanie jeden z pierwszych na świecie hybrydowych magazynów energii
Energa uruchomiła magazyn energii
Koncern paliwowy Total wejdzie na rynek magazynowania energii inwestując miliard euro
Daimler zainwestuje 500 mln euro w magazynowanie energii elektrycznej
Wałbrzyski oddział Toyoty podwoi produkcję napędów dla samochodów hybrydowych
Toyota może zainwestować około 550 mln dolarów w chińską firmę Didi
Wałbrzyski zakład jedynym producentem przekładni hybrydowych Toyoty spoza Azji
Toyota zainwestuje 500 milionów dolarów w Ubera
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
Electro Instal & Light-Tech Expo 2025 - targi elektrotechniki, oświetlenia i automatyki budynkowej
Silniki i napędy
Zakończono budowę fabryki koreańskiej spółki POSCO
Aktualności
CARGOUNIT zawarł z Siemens Mobility kompleksową umowę serwisową na utrzymanie lokomotyw
Artykuły
Przyszłość rynku szyn zbiorczych
Bezpieczeństwo
Westermo wzmacnia obecność w Europie
Aktualności
Rynek czynników cieplnych

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów