Chubu Electric Power i Toyota chcą zbuować system ponownego użycia i recyklingu baterii i akumulatorów

Firmy Chubu Electric Power Co., Inc. oraz Toyota Motor Corporation ogłosiły zawarcie porozumienia mającego na celu rozpoczęcie projektu, który zakłada budowę systemu magazynowania energii o dużej pojemności (Storage Battery System), ponownie wykorzystującego zużyte akumulatory pochodzące z pojazdów elektrycznych. Firmy zamierzają wykorzystywać baterie odzyskane z pojazdów elektrycznych produkowanych przez Toyotę jako system magazynowy pozwalający skutecznie wspierać bilansowanie systemu elektroenergetycznego.

Posłuchaj
00:00

Chubu Electric Power przywiązuje szczególną wagę do precyzyjnego zarządzania wahaniami dostaw energii i pokrywania zapotrzebowania na energię, a także promuje wysiłki zmierzające do stałego poprawiania działania systemu elektroenergetycznego. Toyota z kolei aktywnie promuje używanie pojazdów zelektryfikowanych i dąży do efektywnego wykorzystywania akumulatorów oraz rozwoju infrastruktury społecznej, która będzie wspierać powszechne stosowanie pojazdów elektrycznych.

Połączenie dużej liczby używanych baterii, nawet takich o obniżonych poziomach wydajności, może być wykorzystane do bilansowania podaży i popytu na energię, zarządzania fluktuacją częstotliwości i wahaniami napięcia w systemach dystrybucyjnych. Wszystkie te zjawiska towarzyszą powszechnemu wprowadzaniu korzystania z energii odnawialnej.

Jeszcze w 2018 roku Chubu Electric Power i Toyota zamierzają rozpocząć testowanie systemu akumulatorowego. W oparciu o wyniki testu planowane jest zabezpieczenie w roku 2020 zdolności generowania mocy na poziomie około 10 000 kW.

W początkowym etapie magazyn SBS używać ma baterii niklowo-wodorkowych, które są obecnie wykorzystywane w dużych ilościach, głównie w pojazdach hybrydowych - HEV. Plan zakłada, że około roku 2030 do systemów magazynowych włączane będą akumulatory litowo-jonowe z pojazdów elektrycznych EV i hybrydowych PHEV.

Obie firmy rozważają stworzenie mechanizmu odzyskiwania ze zużytych akumulatorów materiałów, takich jak metale ziem rzadkich, a następnie ich ponownego wykorzystywania.

źródło: Toyota

Powiązane treści
Polski oddział Exide Technologies zwiększy o 25% produkcję akumulatorów
Google opracuje nowy rodzaj magazynów energetycznych
Tanieją domowe magazyny energii elektrycznej
W Polsce powstanie jeden z pierwszych na świecie hybrydowych magazynów energii
Energa uruchomiła magazyn energii
Koncern paliwowy Total wejdzie na rynek magazynowania energii inwestując miliard euro
Daimler zainwestuje 500 mln euro w magazynowanie energii elektrycznej
Wałbrzyski oddział Toyoty podwoi produkcję napędów dla samochodów hybrydowych
Toyota może zainwestować około 550 mln dolarów w chińską firmę Didi
Wałbrzyski zakład jedynym producentem przekładni hybrydowych Toyoty spoza Azji
Toyota zainwestuje 500 milionów dolarów w Ubera
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie, aparatura nn
ENERGETAB 2025 już za kilka dni! Oto krótki przewodnik targowy
Zasilanie, aparatura nn
Rynek transformatorów rozdzielczych
Roboty
Coboty UR wkraczają do mainstreamu: spawanie laserowe i cięcie plazmowe na FABTECH 2025
Roboty
RealMan Robotics otwiera w Pekinie największe centrum szkoleniowe dla robotów humanoidalnych
Przemysł 4.0
Cyfrowy bliźniak Energi
PLC, HMI, Oprogramowanie
Systemy SCADA

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów