Volkswagen i FCA mogą ponieść wysokie kary

Volkswagen i FiatChrysler mogą ponieść kary w wysokości odpowiednio 1,83 mld euro (2,08 mld dolarów) i 746 mln euro, jeśli nie spełnią do 2021 roku unijnych ustaleń dotyczących emisji spalin. Volkswagen ogłosił, że planuje przestrzegać europejskich przepisów, natomiast FiatChrysler będzie dążyć do najtańszej opcji przestrzegania ustaleń, co może obejmować płacenie kar.

Posłuchaj
00:00

Volvo i Toyota są jedynymi dużymi grupami producentów samochodów, które nie muszą obawiać się kar i mogą sprzedać swoje niewykorzystane limity emisji innym producentom. Z kolei Volkswagen jako jeden z największych, pod względem udziału w rynku, producentów w Europie  stoi w obliczu grzywny najwyższej.

Analitycy Global Automotive Outlook AlixPartners twierdzą, że w ciągu najbliższych trzech lat sprzedaż samochodów będzie ulegać stagnacji lub nawet spadać, uderzając w marże dostawców i producentów, szczególnie tych równoważących sprzedaż pojazdów z silnikami elektrycznymi i spalinowymi.

Przeprowadzone badania pokazują, że producentom trudno będzie spełnić wymagania unijnych przepisów dotyczących ograniczenia emisji dwutlenku węgla do 95 gramów na kilometr, do 2021 roku.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
FCA zbuduje zakład montażu akumulatorów
Volkswagen zainwestował w Polsce 10 mld złotych
Elektryczny Volkswagen Up! będzie produkowany na Słowacji
FCA sprzedaje za 210 mln euro swój biznes odlewniczy firmie Tupy SA
Volkswagen z firmą JAC będzie w Chinach produkował pojazdy elektryczne
FCA w Tychach zawiesza produkcję do kwietnia
Fiat Chrysler tymczasowo zamyka włoskie fabryki
Volkswagen w Europie uruchomi 36 tys. punktów ładowania
Volkswagen zainwestuje ponad milard euro w fabrykę w Zwickau
Volkswagen będzie robotyzował produkcję
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Partnerstwo Elmark Automatyka i Milesight: Bezprzewodowe rozwiązania LoRaWAN dla monitoringu przemysłowego
Aktualności
„C.A.R.E.E.R.” 2025 by Rockwell Automation
Aktualności
Rynek czujników zbliżeniowych
Roboty
Roboty Astorino w szkołach: trzyletnia inicjatywa łącząca edukację techniczną z przemysłem
Roboty
Robotyka mobilna w najbliższej dekadzie
Przemysł 4.0
Zebra Technologies i Tulip dostarczą wspólnie mobilne rozwiązania dla pracowników pierwszej linii

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów