Volkswagen zainwestuje ponad 2 mld dolarów w dwie chińskie spółki

| Gospodarka Aktualności

Gdy inne firmy motoryzacyjne starają się odbudować swoje finanse, Volkswagen powiększa swoją działalność na rynku, zgadzając się na zainwestowanie 2,1 mld euro (2,33 mld dolarów) w dwie chińskie jednostki zajmujące się pojazdami elektrycznymi. Koncern motoryzacyjny przeznaczy 1 mld euro, aby przejąć 50% udziałów dominującej spółki Anhui Jianghuai Automobile Group, zwiększając tym również swój udział z 50 do 75% w istniejącym już przedsięwzięciu joint venture prowadzonym z JAC.

Volkswagen zainwestuje ponad 2 mld dolarów w dwie chińskie spółki

Spółka joint venture do 2025 roku opracuje pięć kolejnych modeli pojazdów elektrycznych i uruchomi produkcję samochodów. Niemiecki gigant zamierza do tego czasu rocznie sprzedawać w Chinach 1,5 mln pojazdów typu NEV (New Energy Vehicles), w tym samochody elektryczne EV, a także pojazdy hybrydowe typu plug-in i te napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Volkswagen zapowiedział, że w oddzielnej transakcji zapłaci 1,1 mld euro za przejęcie 26,5% Guoxuan High-tech, producenta akumulatorów przeznaczonych do pojazdów elektrycznych. Dzięki tym działaniom Volkswagen stanie się największym udziałowcem tej firmy. Guoxuan i Anhui Jianghuai Automobile będą dostarczać baterie do swoich modeli EV w Chinach. Volkswagen prowadzi także przedsięwzięcia z krajową spółką FAW Group i SAIC Motor.

Inwestycje te pojawiły się, gdy światowa konkurencja, taka jak Tesla, zaczęła podejmować próby wejścia na chiński rynek motoryzacyjny. W ubiegłym roku Tesla stała się pierwszym zagranicznym producentem samochodów, który w całości jest właścicielem zakładu w Chinach.

Chiny wyznaczyły docelowy poziom rocznej sprzedaży pojazdów typu NEV, który do 2025 roku ma wynieść 25%, obejmując pojazdy terenowe. W roku ubiegłym sprzedano w kraju  ponad 25 mln samochodów.

Podjęte przez niemiecki koncern działania przyczyniły się do tego, że Volkswagen stał się nowym zagranicznym producentem samochodów, który zwiększył swój udział w chińskim sektorze motoryzacyjnym od czasu, gdy rząd w 2018 roku wprowadził prawne zmiany. W tamtym czasie kontrolę nad swoim głównym lokalnym przedsięwzięciem szybko przejęło BMW.

źródło: Reuters