Volkswagen zainwestuje ponad 2 mld dolarów w dwie chińskie spółki

Gdy inne firmy motoryzacyjne starają się odbudować swoje finanse, Volkswagen powiększa swoją działalność na rynku, zgadzając się na zainwestowanie 2,1 mld euro (2,33 mld dolarów) w dwie chińskie jednostki zajmujące się pojazdami elektrycznymi. Koncern motoryzacyjny przeznaczy 1 mld euro, aby przejąć 50% udziałów dominującej spółki Anhui Jianghuai Automobile Group, zwiększając tym również swój udział z 50 do 75% w istniejącym już przedsięwzięciu joint venture prowadzonym z JAC.

Posłuchaj
00:00

Spółka joint venture do 2025 roku opracuje pięć kolejnych modeli pojazdów elektrycznych i uruchomi produkcję samochodów. Niemiecki gigant zamierza do tego czasu rocznie sprzedawać w Chinach 1,5 mln pojazdów typu NEV (New Energy Vehicles), w tym samochody elektryczne EV, a także pojazdy hybrydowe typu plug-in i te napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Volkswagen zapowiedział, że w oddzielnej transakcji zapłaci 1,1 mld euro za przejęcie 26,5% Guoxuan High-tech, producenta akumulatorów przeznaczonych do pojazdów elektrycznych. Dzięki tym działaniom Volkswagen stanie się największym udziałowcem tej firmy. Guoxuan i Anhui Jianghuai Automobile będą dostarczać baterie do swoich modeli EV w Chinach. Volkswagen prowadzi także przedsięwzięcia z krajową spółką FAW Group i SAIC Motor.

Inwestycje te pojawiły się, gdy światowa konkurencja, taka jak Tesla, zaczęła podejmować próby wejścia na chiński rynek motoryzacyjny. W ubiegłym roku Tesla stała się pierwszym zagranicznym producentem samochodów, który w całości jest właścicielem zakładu w Chinach.

Chiny wyznaczyły docelowy poziom rocznej sprzedaży pojazdów typu NEV, który do 2025 roku ma wynieść 25%, obejmując pojazdy terenowe. W roku ubiegłym sprzedano w kraju  ponad 25 mln samochodów.

Podjęte przez niemiecki koncern działania przyczyniły się do tego, że Volkswagen stał się nowym zagranicznym producentem samochodów, który zwiększył swój udział w chińskim sektorze motoryzacyjnym od czasu, gdy rząd w 2018 roku wprowadził prawne zmiany. W tamtym czasie kontrolę nad swoim głównym lokalnym przedsięwzięciem szybko przejęło BMW.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Volkswagen zakończył inwestycję 2,6 mld dolarów w Argo AI
Toyota razem z FAW Group wybudują w Chinach fabrykę za 1,2 mld dolarów
Volkswagen rozpoczął modernizację zakładu w Emden
Volkswagen wprowadzi akumulatory o wysokiej zawartości niklu
Tesla jest już warta więcej niż General Motors i Volkswagen łącznie
Nowe modele Volkswagena produkować będzie 1400 robotów firmy Fanuc
W Szklanej Manufakturze w Dreźnie ruszyła seryjna produkcja modelu ID.3
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
Uproszczenie kontroli jakości - kontrola wizyjna korzystająca z AI
Obudowy, złącza, komponenty
W Poznaniu powstanie zautomatyzowany magazyn wysokości wieżowca
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej
PLC, HMI, Oprogramowanie
ABB zmodernizuje systemy automatyki w hiszpańskich elektrowniach słonecznych CSP

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów