Tesla chce dostarczać komponenty i oprogramowanie innym producentom

Tesla zamierza dostarczać akumulatory i układy napędowe oraz licencjonować oprogramowanie dla innych producentów samochodów. Amerykański koncern wcześniej dostarczał akumulatory dla Mercedesa i Toyoty w ramach odrębnych kontraktów partnerskich.

Posłuchaj
00:00

Produkcja akumulatorów to obszar, w którym analitycy i przedstawiciele branży wskazują, że Tesla ma przewagę konkurencyjną w porównaniu z tradycyjnymi koncernami motoryzacyjnymi. Obecnie nie zostało jeszcze sprecyzowane jakie rodzaje baterii firma będzie dostarczać.

Tesla aktualnie prowadzi spółkę joint venture z firmą Panasonic, a także zaopatruje się w akumulatory wytwarzane przez chińskiego Contemporary Amperex Technology (CATL) oraz koreański LG Chem. Tesla ma w planach budowę własnego zakładu produkcyjnego akumulatorów we Fremont w Kalifornii, w ramach projektu Roadrunner.

Akumulatory to obecnie najdroższy i najważniejszy komponent pojazdów elektrycznych.

- Podaż może obniżyć próg wejścia na rynek dla początkujących producentów pojazdów elektrycznych, stwarzając potencjalne zagrożenie dla starszych koncernów motoryzacyjnych, które posiadają już własne platformy - powiedział Park Chul-wan, południowokoreański ekspert ds. baterii i profesor na uniwersytecie Seojeong.

Elon Musk powiedział podczas ostatniej telekonferencji dotyczącej wyników finansowych, że prawdziwym ograniczeniem dla rozwoju Tesli jest produkcja ogniw po przystępnej cenie. Dodał, że firma rozszerzy swoją działalność, wykorzystując zasoby Panasonica, CATL i LG Chem.

W roku 2014 właściciel Tesli zapowiedział, że umożliwi innym wykorzystanie swoich patentów w nadziei na przyspieszenie rozwoju samochodów elektrycznych,.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Tesla przenosi siedzibę do Texasu
Wartość Tesli po raz pierwszy przekroczyła 800 mld dolarów
Do 2021 roku przychody z automatyzacji procesów osiągną 1,89 mld dolarów
Tesla zainwestuje ponad 1 mld dolarów w fabrykę pojazdów Cybertruck
Tesle wyprodukowane w Chinach trafią na europejski rynek
Toyota otworzyła w Polsce dział testów i oceny napędów hybrydowych
Tesla jest już warta więcej niż General Motors i Volkswagen łącznie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku 2026
Przemysł 4.0
EMT-Systems i ANDRITZ Schuler rozpoczynają współpracę – nowa jakość szkoleń dla przemysłu tłoczniczego
Przemysł 4.0
Technologiczne Trendy roku 2026: co zmieni się w pracy w terenie
Roboty
Robotyka humanoidalna pod presją: AI napędza inwestycje szybciej niż realne wdrożenia
PLC, HMI, Oprogramowanie
Dassault Systèmes oferuje SOLIDWORKS 2026
Silniki i napędy
BIBUS MENOS na obchodach 20-lecia SECOH w Chinach: partnerstwo oparte na innowacjach i jakości

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów