Bosch ma zamówienia na komputery samochodowe przekraczające 2 mld euro

Gigant technologii motoryzacyjnej Bosch twierdzi, że pozyskuje zamówienia na komputery samochodowe, których wartość liczona jest w miliardach euro. Obecnie każdy pojazd integruje setki różnego rodzaju chipów, ale niewiele z nich ma na pokładzie jednostki centralne. Od ponad roku komputery samochodowe dostarczane przez firmę Bosch kontrolują wspomaganie kierowcy i utrzymanie bezpieczeństwa ruchu. Wkrótce stosowane będą komputery centralne obsługujące funkcje kokpitu i całą elektronikę nadwozia.

Posłuchaj
00:00

Bosch jest liderem pod względem oferty tego typu komputerów i zapewnia, że może dostarczyć urządzenia dla każdej konfiguracji samochodowej. Od lata 2020 r. firma pozyskała zamówienia na komputery samochodowe o łącznej wartości 2,5 mld euro.

- Komputery samochodowe mają dla firmy Bosch ogromny potencjał biznesowy. Już teraz nasze wysokowydajne komputery sprawiają, że producenci samochodów postrzegają nas jako jednego z wiodących partnerów inżynieryjnych i technologicznych - mówi dr Mathias Pillin, od stycznia 2021 roku prezes nowego działu Cross-Domain Computing Solutions.

Komputery samochodowe odgrywają kluczową rolę w działaniach firmy ukierunkowanych na rozszerzenie swojej roli w systemach elektronicznych, w dużej mierze wykorzystujących oprogramowanie. Rynek tych systemów jest wart około 20 mld euro, a jego roczne tempo wzrostu, od chwili obecnej do roku 2030, sięgnąć ma 15%.

W związku z dużym zapotrzebowaniem na komputery samochodowe na początku bieżącego roku utworzony zostanie nowy dział Cross-Domain Computing Solutions, który ma zatrudniać 17 tys. pracowników. W tej jednostce Bosch opracowywać będzie rozwiązania sprzętowe i programistyczne dla komputerów samochodowych, czujników i jednostek sterujących we wszystkich obszarach związanych z pojazdami.

Elektronika samochodowa przygotowuje się na przyszłe rozwiązania

W przyszłości wysokowydajne jednostki sterujące staną się niezbędne we wszystkich samochodach. Dzięki ogromnej mocy obliczeniowej - rzędu kilku miliardów operacji na sekundę - komputery centralne są w stanie przetwarzać duże zbiory danych potrzebne do zautomatyzowanej jazdy, realizacji usług opartych o dane, a także do ciągłych aktualizacji oprogramowania. Staną się one wkrótce standardem we wszystkich pojazdach - czy to kompaktowych, luksusowych sedanach, czy 40-tonowych ciężarówkach. Według agencji analitycznej McKinsey, udział oprogramowania w wartości pojazdu wzrośnie z zaledwie 10% obecnie, do 30% w przyszłości.

Komputer samochodowy jako jednostka centralna

W nadchodzących latach komputery samochodowe będą odpowiadać za sterowanie różnymi częściami pojazdu. Jedno urządzenie będzie odpowiedzialne za sterowanie nie tylko ruchem pojazdu, ale także np. elektroniką nadwozia. Nowoczesny komputer w kokpicie będzie mógł sterować nie tylko wyświetlaczami, systemem informacyjno-rozrywkowym i poleceniami głosowymi, ale także zadaniami z innych obszarów, takimi jak niektóre funkcje pomocnicze.

- Komputery samochodowe dostarczone przez Boscha umożliwią opanowanie nawet bardzo złożonych funkcji jazdy w poszczególnych zakresach pojazdów - mówi dr Mathias Pillin, który obejmie stanowisko prezesa nowego działu Cross-Domain Computing Solutions od stycznia 2021 roku.

Modułowa konstrukcja samochodowego komputera oferuje potencjał biznesowy

Bosch oferuje komputery samochodowe w formie skalowalnego zestawu zawierającego odpowiedni system elektroniczny, w tym sprzęt i oprogramowanie spełniające wszystkie wymagania. Taka modułowa konstrukcja zapewnia producentom samochodów dodatkową elastyczność przy opracowywaniu komputerów dla różnych modeli pojazdów.

W przypadku pojazdu klasy premium kolejne funkcje można zapewnić, dołączając do płytek drukowanych dodatkowe moduły lub specjalne chipy. W pojeździe kompaktowym strukturę komputera pokładowego można zmodyfikować tak, by zapewniał centralne sterowanie podstawowymi funkcjami związanymi z bezpieczeństwem.

Źródło: Robotics&Automation

Powiązane treści
Bosch i Microsoft nawiązują współpracę
Produkt firmy Bosch uhonorowany German Innovation Award
Bosch i BASF razem dla smart rolnictwa
SK Hynix dostarczy chipy samochodowe dla Boscha
Sprzedaż samochodów na chińskim rynku przekroczy 26 mln sztuk
Producenci komputerów przemysłowych w niepewnej sytuacji
Hyundai Motor będzie nadal korzystał z CATIA
Rhebo GmbH dołącza do ekosystemu ctrlX World
Bosch Rexroth obchodzi swój 30 jubileusz
Systemy ABB zasilą pierwszy elektryczny prom w Korei Południowej
Beckhoff wyposaży zakłady BMW w komputery przemysłowe
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Nowy standard w robotyce mobilnej dla przemysłu – czworonożny robot o udźwigu 100 kg i zasięgu 20 km
Aktualności
Hargrove Controls & Automation łączy siły z ABB – nowy impuls dla cyfryzacji przemysłu
Roboty
W godzinę stawia 10 mkw. ściany. Nowy robot buduje w Czechach przedszkola i banki
Roboty
Roboty budują statki – przełom w automatyzacji przemysłu stoczniowego
Roboty
Chiński robot zastąpi rolnika. Pracują szybciej, taniej i bez chemii
Aktualności
14 osób na 1 miejsce. Ten kierunek przyszłości bije rekordy popularności

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów