Siemens Polska z nową strategią zrównoważonego rozwoju
| Gospodarka AktualnościFirma Siemens, która obchodzi 30. rocznicę działalności w Polsce, to przedsiębiorstwo działające w obszarze infrastruktury przemysłowej, energetycznej, budynkowej, transportowej, ochrony zdrowia, a także finansowania inwestycji. Jest ona szczególnie dobrze znana automatykom ze względu na popularność sterowników programowalnych z rodziny SIMATIC i innych produktów sterowania, HMI, napędowych, a także oprogramowania.
Przedstawiona niedawno nowa strategia zakłada podejmowanie wyłącznie takich inicjatyw, które pozytywnie wpływają na człowieka, biznes i środowisko. W pierwszym etapie jej wdrażania, spółka skupi się na trzech obszarach, którymi są:
- Transformacja cyfrowa - Siemens będzie wspierał rozwój digitalizacji i automatyzacji przede wszystkim w przemyśle. Firma pomoże także w finansowaniu nowatorskich technologii, współpracować będzie z partnerami na zasadzie kokreacji, tworząc rozwiązania z wykorzystaniem m.in. sztucznej inteligencji, chmur obliczeniowych i cyfrowych bliźniaków. Jednym z podstawowych narzędzi w tym procesie będzie opracowany przez spółkę autorski audyt dojrzałości technologicznej (Digital Enterprise Workshop), który ma pozwolić na stworzenie indywidualnego planu rozwoju przedsiębiorstw w kierunku Przemysłu 4.0.
- Transformacja energetyczna - firma planuje skupić się na działaniach służących podnoszeniu parametrów efektywności energetycznej i konkurencyjności klientów w obszarach infrastruktury budynkowej, elektroenergetycznej i przemysłowej, w tym w branżach takich, jak farmaceutyczna, chemiczna, spożywcza czy motoryzacyjna. Siemens chce także wzmocnić swoją obecność na rynku magazynowania energii i zdecentralizowanych systemów energetycznych (mikrosieci), które mogą działać niezależnie od centralnej sieci dystrybucyjnej.
- Zrównoważony rozwój - przedsiębiorstwo planuje osiągnąć neutralność klimatyczną własnej działalności przed 2030 rokiem, zaś do roku 2050 neutralność całego łańcucha dostaw. Do tego, w samej spółce realizowane jest szereg działań związanych z rozwojem wartości w obszarze kultury organizacyjnej oraz odpowiedzialnego biznesu.