Do 2030 roku producenci dóbr konsumenckich wydadzą 24 mld dolarów na digitalizację procesów
| Gospodarka Przemysł 4.0Firma analityczna ABI Research prognozuje, że ogólne przychody fabryk cyfrowych zbliżą się do 24 mld dolarów w 2030 roku, a inwestycje producentów dóbr konsumenckich, dotyczące usług przetwarzania danych i analityki, mają sięgnąć 4 mld dolarów. Dla porównania obecnie jest to 500 mln dolarów.
Producenci inwestują w czujniki i analitykę opartą o IoT, aby monitorować temperaturę i poziomy wilgotności w swoich obiektach oraz stan składników i artykułów spożywczych, i w razie potrzeby sygnalizować przekroczenie dopuszczalnych parametrów. Wielu producentów dóbr konsumenckich podejmuje ambitne projekty związane z przetwarzaniem danych. Na przykład Anheuser-Busch InBev łączy 27 różnych aplikacji planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) w jeden system, a Mars tworzy cyfrowy wątek, by zapewnić widoczność od miejsca pochodzenia surowców do punktu sprzedaży. Firmy technologiczne, takie jak AVEVA, Parsable, Seeq i TeamViewer, są dobrze przygotowane do wspierania producentów w wyodrębnianiu i wykorzystywaniu danych generowanych w ich obiektach.
Wątki cyfrowe będą niezbędne dla producentów dóbr konsumenckich, aby nadążyć za potrzebami poszczególnych segmentów. Muszą oni współpracować ze sprzedawcami detalicznymi i operatorami łańcucha dostaw, aby m.in. przewidywać i przygotowywać się na wzrost popytu, a także utrzymać odpowiedni poziom elastyczności swoich linii produkcyjnych. Działania te pozwolą dostosować zakłady do nowych konfiguracji produktów, a także dysponować wymaganą dokumentacją dla organów regulacyjnych.
źródło: ABI Research