ACEA podała w oświadczeniu, że oczekuje się, że dostawy chipów ustabilizują się w 2022 r., co pozwoli na wzrost liczby rejestracji samochodów osobowych w Unii Europejskiej do 10,5 mln pojazdów. Stowarzyszenie wezwało Unię Europejską do zmniejszenia swojej zależności od dostawców zagranicznych. Komisja Europejska zaproponuje europejską ustawę o chipach, która ma na celu promowanie badań i produkcji półprzewodników w Europie oraz zmniejszenie zależności od jednego kraju lub regionu.
ACEA wskazała również na pojazdy zasilane elektrycznie, które stanowią obecnie prawie jeden na pięć nowych samochodów sprzedawanych w UE, jednak tempo rozwoju infrastruktury ładowania jest opóźnione.
- Sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła ponad 10-krotnie w latach 2017-2021, podczas gdy liczba publicznych ładowarek w UE wzrosła w tym samym okresie mniej niż 2,5-krotnie. Jeżeli ta sytuacja nie zostanie pilnie rozwiązana poprzez wprowadzenie ambitnych celów dla wszystkich państw członkowskich UE, bardzo szybko trafimy na przeszkodę - powiedział Oliver Zipse, prezes ACEA i dyrektor generalny BMW.
Źródło: Reuters