LG chce przewodzić w przechodzeniu na robotykę definiowaną programowo
| Gospodarka AktualnościLG Electronics realizuje strategiczne posunięcie inwestycyjne, aby przyspieszyć rozwój swoich możliwości w zakresie robotyki usługowej - nowego, kluczowego obszaru biznesowego firmy. Spółka podpisała umowę nabycia udziałów w Bear Robotics, wiodącym start-upie z Doliny Krzemowej specjalizującym się w autonomicznych robotach usługowych napędzanych sztuczną inteligencją. LG zainwestuje 60 mln dolarów.
Inwestycja ma na celu wzmocnienie LG i zapewnienie firmie długoterminowego wzrostu. Po sfinalizowaniu zakupu akcji spółka będzie posiadała największą część udziałów w Bear Robotics.
Założona w 2017 roku pod przewodnictwem CEO Johna Ha, byłego starszego inżyniera oprogramowania i kierownika technicznego w Google, firma Bear Robotics zyskała uznanie dzięki napędzanym sztuczną inteligencją robotom dostawczym do wnętrz, obsługującym rynki w Stanach Zjednoczonych, Korei Południowej i Japonii. Firma Bear Robotics przyciąga uwagę swoją wiedzą specjalistyczną w zakresie platformizacji oprogramowania dla robotyki usługowej, zarządzania flotą robotów oraz rozwiązań sterowania w chmurze.
Firma LG przygotowuje się do przejścia na robotykę definiowaną programowo (Software-defined Robotics - SDR), czyli przejścia z nacisku na sprzęt na rzecz oprogramowania, podobnie jak to zaobserwowano w branży mobilności. Przewidując przyszły rozwój, firma angażuje się w opracowywanie skalowalnych robotów usługowych na platformie oprogramowania o otwartej architekturze, tak aby mogły one obsługiwać różnorodne środowiska. Mając to na uwadze, firma LG postrzega obecną inwestycję jako kluczową szansę na rozwinięcie swoich możliwości biznesowych w zakresie robotów. Łącząc światowej klasy talenty badawczo-rozwojowe firmy Bear Robotics oraz wiedzę specjalistyczną w zakresie platform oprogramowania z własnymi mocnymi stronami, firma LG zamierza przewodzić wysiłkom na rzecz standaryzacji platform robotów w celu znacznego obniżenia kosztów wejścia na rynek, zwiększając w ten sposób efektywność operacyjną i wspierając synergię.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży robotów LG zgromadziło wiedzę specjalistyczną we wdrażaniu rozwiązań robotycznych w różnych przestrzeniach komercyjnych, takich jak lotniska, hotele, restauracje, szpitale, sklepy detaliczne, muzea, inteligentne magazyny czy pola golfowe. LG prowadzi zakład zajmujący się produkcją robotów usługowych w LG Future Park w Gumi i może poszczycić się światowej klasy możliwościami w zakresie zarządzania jakością, łańcuchem dostaw i obsługą klienta.
LG na kursie przyszłego wzrostu na rynku robotyki usługowej
W ostatnich latach firma LG dokonała strategicznej realokacji zasobów w kierunku przyszłych sektorów o wysokim wzroście, dostosowując się do dynamiki rynku. Inwestycja w Bear Robotics uosabia zaangażowanie LG w przyspieszanie rozwoju sektora robotów usługowych - działalność związaną z robotami traktuje jako jeden ze swoich przyszłych głównych filarów. Od wdrożenia robotów prowadzących na międzynarodowym lotnisku Incheon w 2017 r. firma stopniowo wprowadzała rozwiązania dostosowane do różnorodnych zastosowań komercyjnych, obejmujące funkcje dostawy czy dezynfekcji. Od 2023 roku LG aktywnie kontynuowała ekspansję na rynki międzynarodowe, w tym na Stany Zjednoczone, Japonię i Azję Południowo-Wschodnią.
Oczekuje się, że rynek robotyki usługowej odnotuje szybki wzrost, napędzany szybkim rozwojem technologii, takich jak sztuczna inteligencja i komunikacja. Przewiduje się, że w skali globalnej rynek wzrośnie z 36,2 mld dolarów w 2021 r. do 103,3 mld dolarów w roku 2026.
- Ponieważ rynek robotów usługowych wchodzi w okres wzrostu, ta inwestycja kapitałowa znacząco przyczyni się do zapewnienia firmie zwycięskiej przewagi konkurencyjnej. W perspektywie średnio- i długoterminowej będziemy starali się przekształcić naszą działalność w zakresie robotów w nowy motor wzrostu, badając różne możliwości poprzez integrację najnowocześniejszych technologii, takich jak wbudowana sztuczna inteligencja i manipulacja robotyczna - podkreślił Lee Sam-soo, dyrektor ds. strategii w LG Electronics.
źródło: LG Electronics