Jak zapewnić skuteczne działanie biznesu?
Jak sprzedawać komponenty oraz urządzenia dla przemysłu i innych branż profesjonalnych? Niezmiennie najważniejszy jest tu bezpośredni, osobisty kontakt z klientem. Wskazanie to znalazło się ex aequo na pierwszym miejscu wraz z kontaktem telefonicznym i internetowym (81%). Kontakt osobisty obejmuje zarówno wizyty u klientów, sprzedaż bezpośrednią, udział w targach, jak i inne formy nawiązywania oraz utrzymywania relacji biznesowych. Tego brakowało podczas pandemii, ale wtedy rozwinęła się znacząco sprzedaż internetowa, co dotyczyło zresztą całego sektora handlowego. Wskazanie "sklep internetowy / platforma handlowa B2B" uzyskało dzisiaj 59% odpowiedzi i znalazło się na trzecim miejscu. Zdaniem niemałej grupy respondentów ważne są też kwestie działalności międzynarodowej oraz współpracy z partnerami lokalnymi (rys. 8).
W zestawieniu czynników tworzących dobrą ofertę oraz determinantów skutecznej sprzedaży wyróżniają się przede wszystkim dwa kluczowe elementy (rys. 9). Pierwszy z nich (aż 91% wskazań) dotyczy zapewniania szybkiej dostawy i dobrej dostępności produktów, co po części jest ciągle pokłosiem niedawnych problemów rynkowych w tym zakresie. Drugim jest wsparcie techniczne oraz dobra obsługa klienta (81%), co obejmuje pomoc w całym procesie doboru, zakupów, tworzenia, a czasami nawet wdrażania aplikacji. Dla odbiorców liczy się też dobrze zaopatrzony magazyn producenta, a także kompleksowość całej jego oferty. Piątym ciekawym wskazaniem jest "specjalizacja na określonej tematyce", co należy wiązać z możliwością transferu wiedzy do klientów i ich wspierania w tworzeniu aplikacji.