DRUK 3D W PRZEMYŚLE LOTNICZYM

Jak wynika z wykresu na rysunku 1, do trzeciej kategorii zaliczone zostały m.in. dwie gałęzie przemysłu: lotnicza oraz medyczna. Jeśli chodzi o pierwszą, jest ona jednym z pionierów w zakresie korzystania z druku 3D – pierwsze próby jego wdrożenia w tej branży podejmowano już w początkowym okresie rozwoju technologii wytwarzania addytywnego, czyli pod koniec lat 90. zeszłego wieku. Przekłada się to wprost na dojrzałość i udział segmentu branży lotniczej w całkowitym rynku druku 3D. Ostatni w 2018 roku, według Market Research Future, wyniósł 12% i był jednym z większych.

Druk przestrzenny w przemyśle lotniczym jest wykorzystywany do wykonywania zarówno prototypów, narzędzi, jak i w produkcji części do samolotów. Wśród firm, które go wdrożyły, szczególnie w zakresie drukowania detali z metalu, wymienić należy największe przedsiębiorstwa działające w tej branży, jak m.in. GE, Airbus czy Boeing.

Przykładem może być najnowszy dwusilnikowy samolot Boeing 777X wyposażony w silniki GE9X, które zbudowano z aż sześciu wydrukowanych części. Wśród tych elementów są dysze paliwowe, czujniki temperatury, mieszacze paliwa i rozmiarowo większe części, takie jak wymienniki ciepła oraz separatory.

Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów
Dowiedz się więcej

Prezentacje firmowe

Zobacz również