Volkswagen zbuduje w Ameryce Północnej nową fabrykę pojazdów elektrycznych

Koncern Volkswagen zdecyduje niebawem, gdzie zlokalizuje swoją nową fabrykę w Ameryce Północnej, która dostarczać będzie pojazdy elektryczne na rynek USA. Scott Keogh, nowo mianowany CEO Volkswagen Group of America, powiedział, że nowy zakład jest niezbędny, by do roku 2020 możliwe było produkowanie takiego pojazdu oferowanego w cenie od 30 do 40 tys. dolarów.

Posłuchaj
00:00

Elektryczny samochód, który mógłby jakąś część rynku odebrać Tesli, jest częścią ogromnych inwestycji w elektromobilność, które planuje zrealizować największy producent samochodów z Europy. Na początku listopada Volkswagen ogłosił, że do 2023 roku, na rozwijanie samochodów elektrycznych, autonomicznej jazdy i nowych usług z dziedziny mobilności, wyda prawie 44 miliardy euro (50 miliardów dolarów), współpracując z amerykańskim Ford Motor Co.

Jedną z lokalizacyjnych opcji rozwinięcia produkcji samochodów elektrycznych mogłaby być istniejąca fabryka Volkswagena w Chattanooga w stanie Tennessee, w której powstają modele Passat i Atlas. Zdaniem CEO Volkswagena w obiekcie tym jest wystarczająco dużo miejsca, ale niekoniecznie zostanie on wybrany.

Jak dotychczas największą część rynku samochodów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych zdobyła Tesla, a w ciągu najbliższych dwóch lat na rynku pojawią się nowe modele niemieckich i innych producentów. Scott Keogh przekonuje, że dla Volkswagena nie jest za późno, by uchwycić rynek USA i skutecznie konkurować z Teslą.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Volkswagen kupuje od Tesli stacje ładowania EV
Volkswagen przestawi trzy niemieckie fabryki na produkcję samochodów elektrycznych
Volkswagen będzie robotyzował produkcję
Volkswagen w OPC Foundation
Powstanie Volkswagen Industrial Cloud
Volkswagen z firmą JAC będzie w Chinach produkował pojazdy elektryczne
Volkswagen zawarł kontrakt na dostawę 1600 elektrycznych samochodów ciężarowych
Volkswagen inwestuje w rozbudowę polskich zakładów
Elektryczny Volkswagen Up! będzie produkowany na Słowacji
W Żilinie Volkswagen całkowicie zautomatyzował wewnętrzną logistykę
Volkswagen zainwestuje 4 mld euro w transformację cyfrową
W słowackim zakładzie Volkswagena działa największa na świecie laserowa drukarka 3D
Tesla będzie miała w Chinach fabrykę samochodów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
EMT-Systems i ANDRITZ Schuler rozpoczynają współpracę – nowa jakość szkoleń dla przemysłu tłoczniczego
Przemysł 4.0
Technologiczne Trendy roku 2026: co zmieni się w pracy w terenie
Roboty
Robotyka humanoidalna pod presją: AI napędza inwestycje szybciej niż realne wdrożenia
PLC, HMI, Oprogramowanie
Dassault Systèmes oferuje SOLIDWORKS 2026
Silniki i napędy
BIBUS MENOS na obchodach 20-lecia SECOH w Chinach: partnerstwo oparte na innowacjach i jakości
Przemysł 4.0
ABB otwiera nowe biuro w Poznaniu. Firma chce wesprzeć transformację energetyczną i automatyzację w regionie

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów