ABB planuje strategiczne sprzedaże za ponad 4 mld dolarów

Firma ABB ogłosiła plany sprzedaży swojej jednostki Dodge zajmującej się układami mechanicznego przeniesienia napędu. ABB zamierza również pozbyć się swoich działów Turbocharging oraz Power Conversion. Trzy wymienione dywizje dają łącznie około 1,75 mld dolarów rocznych przychodów, czyli około 6% całkowitych przychodów ABB.

Posłuchaj
00:00

Ogłaszając plany, dyrektor generalny ABB - Björn Rosengren, który do ABB przeszedł w marcu z Sandvika, zapewnił, że wszystkie trzy działy to przedsiębiorstwa o wysokiej jakości, z marżami operacyjnymi EBITA powyżej docelowego marżowego korytarza grupy.

ABB przejęła dział mechanicznej transmisji mocy Dodge w 2011 roku, w ramach zakupu firmy Baldor Electric o wartości 4,2 mld dolarów, która z kolei sama kupiła Dodge - wraz z silnikami Reliance Electric - za 1,8 mld dolarów od Rockwell Automation w 2006 roku.

W 2019 roku firma Dodge wygenerowała dla ABB przychody w wysokości około 575 mln USD, co stanowi około 9% przychodów jej biznesu Motion. ABB twierdzi, że Dodge jest na rynku jednym z pięciu największych dostawców łożysk, zamkniętych przekładni zębatych i innych komponentów, oraz że ponad 90% jego sprzedaży odbywa się w obu Amerykach.

Według raportu Bloomberga, ABB otrzymała już wstępne deklaracje zainteresowania ze strony potencjalnych nabywców dywizji Dodge. Raport agencji Reuters sugeruje, że trzy sprzedawane dywizje mogą być łącznie warte 3-4 mld franków szwajcarskich (3,3-4,4 mld USD), a sama dywizja Dodge ma wartość 1-1,15 mld franków (1,1-1,26 mld USD).

ABB dzieli również biznes Motors and Generators, aby utworzyć trzy nowe oddziały - silników IEC LV, silników Nema oraz dużych silników i generatorów - jako części biznesu Motion. Zmiany mają być wprowadzone z dniem 1 stycznia 2021 roku i zwiększą całkowitą liczbę dywizji ABB do 20.

Firma dokonała również przeglądu swojej strategii cyfrowej realizowanej pod marką ABB Ability, obejmującej produkty i systemy software-enabled. Planuje przyspieszyć rozwój tej oferty, dostosowując ją do konkretnych sektorów i zastosowań. Zamierza to osiągnąć poprzez zwiększenie działań R&D oraz inwestycji do około 5% wartości przychodów rocznie. Ponadto, przemawiając podczas Capital Markets Day firmy ABB, dyrektor finansowy Timo Ihamuotila ujawnił, że firma planuje dokonywać co najmniej pięciu małych i średnich przejęć rocznie.

Mika Kulju, prezes oddziału produktów napędowych, poinformował, że dywizja ta wygenerowała w 2019 r. przychody w wysokości 1,3 mld dolarów i okazała się w 2020 r. bardzo odporna, pomimo pandemii Covid-19. ABB zamierza zwiększyć swój udział w wartym 10 mld dolarów globalnym biznesie napędowym - z 14% w tym roku do co najmniej 15% do roku 2023 roku, kiedy to ​​rynek ma być wart więcej niż 11 mld dolarów.

Źródło: Drives & Controls

Powiązane treści
IBM pomoże w automatyzacji procesów biznesowych ABB
ABB przejmuje firmę Codian
ABB ma zamówienie na system HVDC od Dogger Bank Wind Farm
Systemy ABB zasilą pierwszy elektryczny prom w Korei Południowej
ABB zmodernizuje główną cementownię w Omanie
ABB zainwestuje 43,5 mln dolarów w działalność R&D
ABB razem z Politechniką Krakowską otwiera ośrodek badawczy
ABB rozszerza ofertę cobotów i informuje o wynikach badania rynku
ABB wybuduje za 30 mln dolarów ośrodek R&D technologii ładowania
ABB finalizuje sprzedaż firmie Hitachi jednostki Power Grids
System ABB usprawni produkcję w rafinerii Orlen Południe
ABB udostępnia bezpłatnie wybrane usługi cyfrowe
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Roboty budują statki – przełom w automatyzacji przemysłu stoczniowego
Roboty
Chiński robot zastąpi rolnika. Pracują szybciej, taniej i bez chemii
Aktualności
14 osób na 1 miejsce. Ten kierunek przyszłości bije rekordy popularności
Przemysł 4.0
Łatwa integracja sztucznej inteligencji i automatyzacji
Roboty
Pierwszy na świecie humanoidalny robot z funkcją samodzielnej wymiany baterii
Roboty
Comau finalizuje przejęcie Automha

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów