Ogłaszając plany, dyrektor generalny ABB - Björn Rosengren, który do ABB przeszedł w marcu z Sandvika, zapewnił, że wszystkie trzy działy to przedsiębiorstwa o wysokiej jakości, z marżami operacyjnymi EBITA powyżej docelowego marżowego korytarza grupy.
ABB przejęła dział mechanicznej transmisji mocy Dodge w 2011 roku, w ramach zakupu firmy Baldor Electric o wartości 4,2 mld dolarów, która z kolei sama kupiła Dodge - wraz z silnikami Reliance Electric - za 1,8 mld dolarów od Rockwell Automation w 2006 roku.
W 2019 roku firma Dodge wygenerowała dla ABB przychody w wysokości około 575 mln USD, co stanowi około 9% przychodów jej biznesu Motion. ABB twierdzi, że Dodge jest na rynku jednym z pięciu największych dostawców łożysk, zamkniętych przekładni zębatych i innych komponentów, oraz że ponad 90% jego sprzedaży odbywa się w obu Amerykach.
Według raportu Bloomberga, ABB otrzymała już wstępne deklaracje zainteresowania ze strony potencjalnych nabywców dywizji Dodge. Raport agencji Reuters sugeruje, że trzy sprzedawane dywizje mogą być łącznie warte 3-4 mld franków szwajcarskich (3,3-4,4 mld USD), a sama dywizja Dodge ma wartość 1-1,15 mld franków (1,1-1,26 mld USD).
ABB dzieli również biznes Motors and Generators, aby utworzyć trzy nowe oddziały - silników IEC LV, silników Nema oraz dużych silników i generatorów - jako części biznesu Motion. Zmiany mają być wprowadzone z dniem 1 stycznia 2021 roku i zwiększą całkowitą liczbę dywizji ABB do 20.
Firma dokonała również przeglądu swojej strategii cyfrowej realizowanej pod marką ABB Ability, obejmującej produkty i systemy software-enabled. Planuje przyspieszyć rozwój tej oferty, dostosowując ją do konkretnych sektorów i zastosowań. Zamierza to osiągnąć poprzez zwiększenie działań R&D oraz inwestycji do około 5% wartości przychodów rocznie. Ponadto, przemawiając podczas Capital Markets Day firmy ABB, dyrektor finansowy Timo Ihamuotila ujawnił, że firma planuje dokonywać co najmniej pięciu małych i średnich przejęć rocznie.
Mika Kulju, prezes oddziału produktów napędowych, poinformował, że dywizja ta wygenerowała w 2019 r. przychody w wysokości 1,3 mld dolarów i okazała się w 2020 r. bardzo odporna, pomimo pandemii Covid-19. ABB zamierza zwiększyć swój udział w wartym 10 mld dolarów globalnym biznesie napędowym - z 14% w tym roku do co najmniej 15% do roku 2023 roku, kiedy to rynek ma być wart więcej niż 11 mld dolarów.
Źródło: Drives & Controls