WŚRÓD LIDERÓW BEZ ZMIAN

W tym miejscu dochodzimy do tradycyjnego zestawienia popularnych na rynku marek. Jak już wspomniano – rodzimi odbiorcy związani z sektorem przemysłowym i innymi branżami profesjonalnymi stawiają przede wszystkim na produkty od dostawców zachodnioeuropejskich, które kojarzone są z dobrą jakością i niezawodnością. Jest to sytuacja analogiczna jak w poprzednich latach, nie zmieniła się również statystyka dotycząca najbardziej rozpoznawalnych w kraju marek.

Chociaż liczba dostawców w zakresie złączek listwowych obejmuje sporą grupę firm, w branży tej – szczególnie w Europie – liczą się 3‒4 firmy. Są to przedsiębiorstwa niemieckie, zlokalizowane w niewielkiej odległości od siebie. Najpopularniejszymi markami wytypowane zostały: WAGO, Phoenix Contact i, w dalszej kolejności, Weidmüller oraz Wieland Electric. Każde z nich zapewnia szeroką ofertę złączek, a także m.in. urządzeń do sieci komunikacyjnych, sterujących, modułów komunikacyjnych czy zasilaczy. Jeżeli chodzi o producentów polskich, to głównym dostawcą jest "Pokój" S. E. Wyniki te przedstawiono w postaci chmury na rysunku 10 i są one bardzo zbliżone do publikowanych w poprzednim raporcie. Przypominamy tu również, że są to statystyki dotyczące popularności firm w kraju, a nie ich udziałów w rynku i wielkości realizowanej sprzedaży.

 
Rys. 10 Najpopularniejsze zdaniem dystrybutorów marki złączek listwowych sprzedawanych w Polsce; im większa nazwa, tym popularniejsza jest firma w tej branży w kraju
 
Rys. 11 Najpopularniejsze zdaniem dystrybutorów marki aparatury niskiego napięcia sprzedawanej w Polsce; im większa nazwa, tym popularniejsza jest firma w tej branży w kraju

W obszarze aparatury niskiego napięcia mamy do czynienia z dominacją kilku dużych graczy. Dwoma najpopularniejszymi są w Polsce, zdaniem naszych respondentów, Eaton Electric oraz Schneider Electric. Kolejnym z dostawców jest ABB, następne na liście to m.in.: Legrand, Hager, Phoenix Contact, Siemens oraz Relpol i ETI (patrz rys. 11). Ponownie statystyka nie ma charakteru ilościowego, a jedynie dotyczy rozpoznawalności i ocenianej popularności firm w Polsce (i to z perspektywy przemysłu). Jak jednak pokazuje nasza wieloletnia praktyka – oceny te całkiem nieźle oddają stan rzeczywisty.

Prezentacje firmowe

Polecane

Nowe produkty

Zobacz również