Nowe technologie napędzają branżę dystrybucji
Podobnie jak pytaliśmy dostawców o czynniki regresywne dla rynku dystrybucji, tak też w badaniu zapytaliśmy o te sprzyjające rozwojowi branży, czyli o zjawiska pozytywne dla rynku dystrybucji. W tej grupie odpowiedzi zdecydowanie najczęściej pojawiał się: rozwój technologii automatyzacji oraz innowacje, co wskazało aż 84% ankietowanych (rys. 9). Można rozumieć to tak, że wzrosty na rynku wynikają z ogólnego rozwoju technologicznego przemysłu i innych branż, co stymuluje popyt na nowe produkty i rozwiązania oraz pozwala zachować marżowość sprzedaży. Kolejne dwa wskazania były z tym powiązane – stanowiły je: cyfryzacja i rozwój Przemysłu 4.0 oraz presja na jakość i zaawansowanie techniczne (obydwa po 38% wskazań). Co ciekawe, kwestie związane z dofinansowaniem czy programami unijnymi znalazły się dopiero na czwartym miejscu i zaznaczył je tylko co trzeci ankietowany.
Dystrybutorów zapytaliśmy również o branże o największym potencjale zakupowym. Dokładniej chodziło tu o tych klientów i sektory, które są obecnie najważniejsze z punktu widzenia dostawców działających w przemyśle. Jednoznacznego lidera odpowiedzi nie było, zaś odsetek wskazań dla praktycznie każdej kategorii zawierał się pomiędzy 25% a 50% (rys. 10). W grupie branż pojawiły się m.in.: energetyka, produkcja spożywcza, metalowa, motoryzacyjna, do tego transport i logistyka, ochrona środowiska, wojsko i inne. Biorąc jednak pod uwagę, że badanie dotyczy szerokiego rynku dystrybucji, właśnie takiego zróżnicowania można było się spodziewać.
Zobacz również!Polecamy raport dotyczący rynku dystrybucji komponentów elektronicznych, który publikowany był w magazynie Elektronik rok temu i dostępny jest na stronie: https://elektronikab2b.pl/raporty/53789-dystrybutorzypodzespolow-i-sklepy-internetowe-dla-elektroniki (krótki link: https://bit.ly/3aOGx3C). |