Firma igus otwiera biuro i showroom
| Gospodarka AktualnościWczoraj w biurze firmy igus w Warszawie miała miejsce tradycyjna "parapetówka". Spotkanie, na które zaproszeni byli klienci, media i inni partnerzy niemieckiego producenta wyrobów z tworzyw sztucznych, było okazją do obejrzenia biura firmy, w tym jej nowego showroomu.
Odwiedzając firmę igus Polska
Krajowa spółka firmy igus, globalnego dostawcy produktów i rozwiązań motion plastics, od 1997 roku urosła z przedsiębiorstwa mieszczącego się w jednym biurze i zatrudniającego 10 osób, do niemal dwóch tysięcy metrów kwadratowych powierzchni produkcyjnej i prawie takiej samej biurowej z ponad z 120-osobową kadrą. Obiekt zlokalizowany w Warszawie obejmuje również 100-metrowy showroom.
- Pomysł chodził nam po głowie od kilku lat, od kiedy wprowadziliśmy się do budynku przy ul. Działkowej, ale do tej pory po prostu nie mieliśmy na to dość przestrzeni. Chcemy, żeby nasi klienci, mogli poczuć się jak na naszym stoisku targowym i mieli łatwy dostęp do wszystkich naszych produktów, nowości, katalogów - mówi Daniel Marzec, dyrektor zarządzający igus Polska.
Przestrzeń showroomu jest podzielona na dwie zasadnicze części: e-prowadnikową i łożyskową, które odpowiadają dwóm głównym grupom produktowym firmy. Jego dodatkową atrakcją są dwie duże maszyny skonstruowane z użyciem komponentów igusa: robot delta oraz miniaturowa linia transportowa prezentująca rozwiązania łożyskowe igus. - Każdy odwiedzający nasz showroom będzie mógł oczywiście dotknąć próbek, sprawdzić, jak są skonstruowane nasze produkty, ale też uruchomić maszyny i zobaczyć, jak działają - stwierdza Paulina Skowron, kierownik ds. marketingu spółki.
Polski zakład igus jest jedynym w Europie zakładem produkcyjnym poza centralą w Kolonii, działającym w kierunku standaryzacji według "igus production system". Wykonuje zlecenia nie tylko na rynek polski, ale też całego świata, w tym powtarzalne zlecenia dla grupy stałych klientów z Niemiec, a także wiele niestandardowych produktów z tworzyw sztucznych dla przemysłu. Są to m.in. e-prowadniki kablowe, przewody chainflex do aplikacji ruchomych, polimerowe łożyska ślizgowe dry-tech, liniowe systemy prowadzenia drylin oraz przegubowe łożyska polimerowe igubal.
Polska edycja konkursu manus
Podczas spotkania przyznane zostały również nagrody w polskiej edycji konkursu manus. Firma co dwa lata nagradza najciekawsze przemysłowe rozwiązania wykorzystujące polimerowe łożyska ślizgowe. Laureatami polskiej edycji manus 2019, do której zgłoszone zostały aż sto dwie aplikacje, są trzy innowacyjne firmy z różnych branż:
- Złoty manus 2019 trafił do firmy AutoStore, która jest częścią szwedzkiej międzynarodowej grupy EQT. Firma jest twórcą i producentem systemu zautomatyzowanego magazynowego. Nowa seria produktów „Black Line”, której twórcy wykorzystali szereg technologii, w tym dużą liczbę komponentów firmy igus, poprawia wydajność systemu o 100 procent w stosunku do jego poprzedniej generacji.
- Srebrny manus 2019 przyznany został działającej w Szczecinie firmie Saferoad Pomerania specjalizującej się w produkcji konstrukcji stalowych wykorzystywanych m.in. w rozwiązaniach drogowych, mostowych i kolejowych. Szczecińska spółka zastosowała kompozytowe łożyska iglidur TX1, aby rozwiązać problem hałasów podczas użytkowania kładek dla pieszych, budowanych w Norwegii.
- Trzecią, brązową nagrodę otrzymała spółka INFORM, która wykorzystała komponenty igus w konstrukcji manipulatora ROER M5-01 przeznaczonego do wyjmowania, przenoszenia i odkładania gorących form aluminiowych.
- W tym roku jury konkursowe przyznało też dwa wyróżnienia, dla firm: Axis, specjalizującej się w produkcji zlewozmywaków z konglomeratu kwarcowego (ok. 150 tys. zlewów rocznie) oraz chorzowskiej GEMO Silesia specjalizującej się w obszarze badań i rozwoju produktów, procesów i maszyn.
O nagrodzie manus w zakresie globalnym można przeczytać na stronie www.igus.pl/info/manus-award.
Do poczytania
Polecamy dalszą lekturę na stronie AutomatykaB2B.pl:
- wywiad z dyrektorami zarządzającymi - Danielem Marcem i Radomirem Ochockim;
- relację z wizyty w siedzibie przedsiębiorstwa.