Renault, Veolia i Solvay uruchomią recykling akumulatorów EV
| Gospodarka AktualnościGrupa Renault, Veolia i Solvay w ramach rozpoczętej współpracy, chcą utworzyć środowisko o obiegu zamkniętym dla metali wykorzystywanych w akumulatorach do pojazdów elektrycznych. Wybudują w tym celu nowoczesną dedykowaną fabrykę, w której procesy odbywałyby się poprzez recykling. W kwestii działania gospodarki o obiegu zamkniętym i cyklu życia akumulatorów grupa Renault posiada już odpowiednie doświadczenie. Teraz jej możliwości zostaną rozszerzone dzięki partnerstwu z Veolia i Solvay.
Firmy będą pracowały nad stworzeniem bezpiecznego i zrównoważonego źródła dostaw strategicznych metali akumulatorowych, takich jak kobalt, nikiel i lit. Spółki planują osiągnąć ten cel, wykorzystując swoją wiedzę specjalistyczną na wielu etapach: od zbierania zużytych akumulatorów do pojazdów elektrycznych po demontaż, wydobycie i oczyszczanie metali – oraz poprzez usprawnienie istniejących procesów mechanicznego i hydrometalurgicznego recyklingu akumulatorów.
Obecnie przedsięwzięcie jest w fazie eksperymentalnej, która obejmuje utworzenie zakładu demonstracyjnego we Francji. Będzie on mógł wydobywać i oczyszczać zużyte metale. Już pod koniec ubiegłego roku Grupa Renault zapowiedziała stworzenie we Flins pierwszej europejskiej fabryki poświęconej mobilności charakteryzującej się zamkniętym obiegiem materiałów. Do 2030 roku zakład ten zatrudni 3 tys. osób. Wdrożenie tego rozwiązania będzie realizowane stopniowo w latach 2021-2024. Na terenie obiektu będzie działała jednostka rozwojowa udostępniona dla startupów, partnerów akademickich, dużych grup badawczych, władz lokalnych i przedsiębiorców.
Dzięki wspólnemu przedsięwzięciu technologicznemu kluczowe metale, które były wcześniej odzyskiwane w postaci nadającej się tylko do zastosowań metalurgicznych, zostaną przygotowane do tego stopnia, aby nadawały się do ponownego wykorzystania w bateriach EV.
źródło: solvay