Renault, Veolia i Solvay uruchomią recykling akumulatorów EV

Grupa Renault, Veolia i Solvay w ramach rozpoczętej współpracy, chcą utworzyć środowisko o obiegu zamkniętym dla metali wykorzystywanych w akumulatorach do pojazdów elektrycznych. Wybudują w tym celu nowoczesną dedykowaną fabrykę, w której procesy odbywałyby się poprzez recykling. W kwestii działania gospodarki o obiegu zamkniętym i cyklu życia akumulatorów grupa Renault posiada już odpowiednie doświadczenie. Teraz jej możliwości zostaną rozszerzone dzięki partnerstwu z Veolia i Solvay.

Posłuchaj
00:00

Firmy będą pracowały nad stworzeniem bezpiecznego i zrównoważonego źródła dostaw strategicznych metali akumulatorowych, takich jak kobalt, nikiel i lit. Spółki planują osiągnąć ten cel, wykorzystując swoją wiedzę specjalistyczną na wielu etapach: od zbierania zużytych akumulatorów do pojazdów elektrycznych po demontaż, wydobycie i oczyszczanie metali – oraz poprzez usprawnienie istniejących procesów mechanicznego i hydrometalurgicznego recyklingu akumulatorów.

Obecnie przedsięwzięcie jest w fazie eksperymentalnej, która obejmuje utworzenie zakładu demonstracyjnego we Francji. Będzie on mógł wydobywać i oczyszczać zużyte metale. Już pod koniec ubiegłego roku Grupa Renault zapowiedziała stworzenie we Flins pierwszej europejskiej fabryki poświęconej mobilności charakteryzującej się zamkniętym obiegiem materiałów. Do 2030 roku zakład ten zatrudni 3 tys. osób. Wdrożenie tego rozwiązania będzie realizowane stopniowo w latach 2021-2024. Na terenie obiektu będzie działała jednostka rozwojowa udostępniona dla startupów, partnerów akademickich, dużych grup badawczych, władz lokalnych i przedsiębiorców.

Dzięki wspólnemu przedsięwzięciu technologicznemu kluczowe metale, które były wcześniej odzyskiwane w postaci nadającej się tylko do zastosowań metalurgicznych, zostaną przygotowane do tego stopnia, aby nadawały się do ponownego wykorzystania w bateriach EV.

Źródło: solvay

Powiązane treści
Grupa Renault wdroży cyfrowego bliźniaka Dassault Systèmes
Rynek recyklingu samolotów - ponad 7 mld dolarów do 2027 roku
Nissan, Renault i Mitsubishi pogłębią współpracę
Nowy zakład recyklingu odpadów
Polska w czołówce europejskiego przemysłu EV
PGNiG inwestuje w ładowarki dla EV
Volkswagen wprowadza na chiński rynek pojazdy EV
W Hiszpanii powstanie kolejna fabryka akumulatorów do EV
Geely Automobile otworzy nową spółkę joint venture dla pojazdów EV
W Radzikowicach powstanie fabryka katod do baterii li-ion
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Silniki i napędy
Control Techniques Dynamics łączy siły z Nidec Drives
Silniki i napędy
Współpraca BMW i SEW-EURODRIVE - zaawansowana technologia produkcji modułów akumulatorowych
Roboty
Ten futrzany robot AI ma 4 miliony osobowości. Moflin wzbudza zachwyt u Japonek
Obudowy, złącza, komponenty
Technologia w górę, koszty w dół – kiedy plastik zmienia reguły gry
Roboty
Robotyczne mikrofabryki pomagają odbudować zniszczone przez pożar domy w Los Angeles
Bezpieczeństwo
Honeywell dostawcą awioniki dla nowych samolotów Boeing 737 MAX PLL LOT

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów