Alstom otworzył w Szwecji nowe centrum technologii i mobilności

Firma Alstom ogłosiła otwarcie nowych, najnowocześniejszych obiektów centrum w Västerås w Szwecji. Celem centrum testowo-technologicznego będzie kształtowanie przyszłości rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności. Centrum jest już w pełni operacyjne. Nowe obiekty dodają około 10 tys. m2 powierzchni do istniejących 16 tys. m2 powierzchni handlowej i biurowej.

Posłuchaj
00:00

Rozbudowane możliwości testowania i rozwoju w Västerås będą sprzyjać bliższej i szerszej współpracy z wiodącymi uniwersytetami w Szwecji, co stanowi znaczącą przewagę w opracowywaniu i testowaniu nowych technologii. Okoliczne firmy - od małych start-upów po duże grupy - również mogą skorzystać na bliskości nowego obiektu.

Nowe centrum testowo-technologiczne Alstomu w Västerås zatrudnia około 500 osób we wszystkich obszarach - tabor kolejowy i komponenty, systemy cyfrowe i zintegrowane, usługi, a także zarządzanie ogólne - w tym przy projektach inżynieryjnych, przemysłowych i kluczowych dla różnych dziedzin rozwoju oraz produkcji firmy Alstom.

Rozwiązania opracowane, przetestowane i wdrożone przez zespoły w Västerås są dostarczane na całym świecie w ramach szeregu projektów, w tym konwersji pociągów regionalnych z napędem spalinowo-elektrycznym na zasilanie akumulatorowe dla SNCF, dla szybkich pociągów w Delhi oraz pociągów podmiejskich w Paryżu i dla singapurskiego metra. Alstom ma także w Västerås duży oddział serwisowy i konserwacyjny, który między innymi nadzoruje modernizację sztokholmskiego metra C20.

W ceremonii otwarcia, która odbyła się 30 listopada, uczestniczyli Daniel Westlén - sekretarz stanu przy ministrze środowiska, Henri Poupart-Lafarge - prezes i CEO Alstomu, Gian Luca Erbacci - prezes Alstom Europe, Rob Whyte - dyrektor zarządzający Alstomu w krajach nordyckich oraz Maria Signal Martebo - dyrektor zarządzająca Alstomu w Szwecji.

Alstom jest największym dostawcą na szwedzkim rynku kolejowym. Ma na koncie ponad tysiąc pociągów przekazanych szwedzkim kolejom i duże kontrakty na konserwację. Firma jest także w Szwecji liderem we wdrażaniu ERTMS, zarówno na pokładzie, jak i przy torach, a także wprowadza nowy standard krajowego systemu zarządzania ruchem dla Trafikverket.

Źródło: Alstom

Powiązane treści
Spółki Alstom i PKP zawarły umowę serwisową
Alstom zbuduje w Bukareszcie nowoczesną bazę serwisową dla pociągów Coradia Stream
Alstom zmodernizował 270 wagonów sztokholmskiego metra
Umowa Air Products i Alstom
Alstom zdobył kontrakt o wartości 4 mld euro
Paryż zamówił metro nowej generacji za przeszło 800 mln euro
Alstom dostarczy pociągi Coradia Stream dla NAH.SH w Niemczech
160 lat działalności Zakładów Taboru Kolejowego w Chorzowie
Alstom podpisał umowę na dostawę lokomotyw Traxx o wartości 500 mln euro
Alstom wyremontuje piętrowe wagony Twindexx Kolei Mazowieckich
Alstom uruchomił produkcję w Nadarzynie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
ABB otwiera nowe biuro w Poznaniu. Firma chce wesprzeć transformację energetyczną i automatyzację w regionie
Przemysł 4.0
Technologie submilimetrowe dla najbardziej wymagających sektorów przemysłu
Roboty
Teradyne Robotics otwiera nowe centrum operacyjne w USA - produkcja cobotów od 2026 roku
Przemysł 4.0
Globalny rynek dronów osiągnie wartość ponad 140 mld dolarów
Obudowy, złącza, komponenty
Danfoss Power Solutions finalizuje przejęcie Hydro Holding Spa
Roboty
Konkurs Mechatroniki, Automatyki i Robotyki: szansa na zawód przyszłości

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów