Alstom dostarczy pociągi Coradia Stream dla NAH.SH w Niemczech

Firma Alstom podpisała umowę na dostawę 40 elektrycznych zespołów trakcyjnych dużej mocy Coradia Stream dla Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein (NAH.SH) - stowarzyszenia transportowego, które organizuje pasażerski transport kolejowy w Szlezwiku-Holsztynie. Zamówienie obejmuje również pełen pakiet usług utrzymania pociągów przez 30 lat. Wartość kontraktu to blisko 900 mln euro. Częścią umowy jest możliwość zamówienia do 55 dodatkowych pociągów z odpowiednim pakietem usług.

Posłuchaj
00:00

Czteroczłonowe pociągi składają się z dwóch piętrowych wagonów końcowych i dwóch wagonów jednopokładowych. Mają 106 metrów długości i mogą pracować w trakcji wielokrotnej. Pociągi osiągają maksymalną prędkość 160 km/h i będą kursować w dwóch sieciach, z których każda będzie miała indywidualny układ pojazdów zapewniających odpowiednio 360 i 390 miejsc siedzących.

Pociągi są budowane zgodnie z wymaganiami NAH.SH i oferują liczne udogodnienia gwarantujące wysoki poziom komfortu, jak klimatyzacja z filtrami antybakteryjnymi i antywirusowymi, gniazdka elektryczne i Wi-Fi, ulepszony zasięg telefonii komórkowej, jak również dużo miejsca na wózki dziecięce i duże bagaże, a także miejsce na 2 wózki inwalidzkie i do 24 rowerów. W strefach wejściowych wagonów jednopokładowych nie ma schodów ani różnic wysokości. Każdy pociąg jest wyposażony w 3 toalety, z których jedna jest dostępna dla osób na wózkach inwalidzkich. Ponadto każdy skład zapewnia ponad 40 miejsc dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej.

Pojazdy Coradia Stream obsługują europejski system sterowania pociągiem (ETCS - European Train Control System) oraz urządzenia do automatycznego prowadzenia pociągów (ATO - Automatic Train Operation). Ponadto są one również przystosowane do systemu komunikacji mobilnej kolei przyszłości (FRMCS - Future Railway Mobile Communication System). Końcowy montaż, testy i uruchamianie pociągów odbywa się w Salzgitter, w Niemczech.

Źródło: Alstom

Powiązane treści
Alstom podpisał umowę na dostawę lokomotyw Traxx o wartości 500 mln euro
Alstom zbuduje w Bukareszcie nowoczesną bazę serwisową dla pociągów Coradia Stream
Alstom wyremontuje piętrowe wagony Twindexx Kolei Mazowieckich
Alstom otworzył w Szwecji nowe centrum technologii i mobilności
Alstom i Politechnika Krakowska wspólnie wzmocnią kompetencje studentów w zakresie sterowania ruchem kolejowym
Spółki Alstom i PKP zawarły umowę serwisową
Alstom z certyfikatem Global Top Employer
Alstom uruchomił produkcję w Nadarzynie
Alstom wprowadzi w Czechach pociągi wodorowe
Alstom potroi w Polsce moce produkcji wózków kolejowych
Wrocławski zakład Alstomu uruchamia nowoczesną linię do spawania aluminium
Alstom zatrudni w Katowicach 150 informatyków
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Rynek robotów malarskich
Pomiary
Endress+Hauser podwaja powierzchnię zakładu w Waldheim
Artykuły
Nowe wymogi dla eksportu maszyn do Indii: certyfikat BIS i lokalny przedstawiciel
PLC, HMI, Oprogramowanie
Valmet dostarczy system DCS dla największej w Europie elektrowni z kotłami elektrycznymi
Pomiary
Rynek systemów monitorowania poziomu
PLC, HMI, Oprogramowanie
Siemens i SBB cyfryzują kolej: Signaling X wprowadzi nowy standard sterowania ruchem w Szwajcarii

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów