Nidec i KPS rywalizują o biznes Siemensa - Innomotics

Według doniesień medialnych japoński producent silników Nidec i amerykańska firma private equity KPS Capital Partners toczą bitwę o przejęcie Innomotics - firmy założonej przez Siemensa w 2023 roku, w celu wydzielenia działalności w zakresie silników i dużych napędów. Według Bloomberg News inwestorów poproszono o złożenie ofert. Innomotics ma sprzedaż wartą 3 mld euro, a w przypadku przejęcia firma mogłaby zostać wyceniona na podobną kwotę.

Posłuchaj
00:00

Innomotics to dość nowa marka, która łączy dawną działalność Siemensa w obszarach silników niskiego i wysokiego napięcia, motoreduktorów, przetwornic średniego napięcia i silników wrzecionowych, a także powiązane oferty projektów i usług firm Siemens Large Drives Applications (LDA) i Digital Industries oraz oddzielnie zarządzanych spółek należących do Siemensa - Sykatec i Weiss Spindeltechnologie. Zatrudnia około 15 tys. pracowników na całym świecie i obecnie działa jako oddzielnie zarządzana spółka zależna Siemensa.

W niedawnym badaniu firma Interact Analysis jako potencjalnych nabywców Innomotics wskazała ABB, WEG, Wolong, Danfoss i Nidec. Podkreśliła, że ​​Nidec, czwarty co do wielkości producent silników na świecie, ma duże doświadczenie w zakresie przejęć – w swojej 50-letniej historii dokonał 73 przejęć, w tym biznesu silników i napędów Emerson Electric, który kupił w 2016 roku za 1,2 mld dolarów. Gdyby Nidec kupił Innomotics, byłoby to prawdopodobnie jego największe przejęcie w dotychczasowej historii.

Interact wskazał, że Nidec ma obecnie w regionie EMEA udział w rynku wynoszący mniej niż 10%, co daje mu potencjalną przewagę w zakresie prawa antymonopolowego, jeśli będzie starał się dokonać zakupu w UE. W analizie dodano, że przejęcie Innomotics zapewni firmie Nidec dostęp do gamy silników podobnej do jej własnej, co potencjalnie ułatwia integrację obu firm. Interact twierdzi, że Nidec w regionie EMEA odniósłby znaczne korzyści z takiego przejęcia, ponieważ Innomotics jest regionalnym liderem rynku. Mogłoby to zapewnić spółce Nidec przychody w tym regionie podobne do przychodów jej oddziału w Ameryce.

Z drugiej strony silniki stanowią zaledwie ułamek całkowitej działalności Nideca, co rodzi pytanie, czy japońska firma postrzega sektor motoryzacyjny jako ważny dla znaczących inwestycji. Dział silników Nideca stracił udział w rynku w 2022 r.

Źródło: Drives & Controls

Powiązane treści
Siemens kupuje dział napędowy firmy ebm-papst
Siemens będzie wytwarzał duże silniki i napędy jako Innomotics
Siemens sprzedaje Innomotics za 3,5 mld euro
Nidec notuje pierwszą od 10 lat stratę kwartalną
Współpraca Siemensa i Intela
Siemens otwiera największe globalne centrum badawcze
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Nowy standard w robotyce mobilnej dla przemysłu – czworonożny robot o udźwigu 100 kg i zasięgu 20 km
Aktualności
Hargrove Controls & Automation łączy siły z ABB – nowy impuls dla cyfryzacji przemysłu
Roboty
W godzinę stawia 10 mkw. ściany. Nowy robot buduje w Czechach przedszkola i banki
Roboty
Roboty budują statki – przełom w automatyzacji przemysłu stoczniowego
Roboty
Chiński robot zastąpi rolnika. Pracują szybciej, taniej i bez chemii
Aktualności
14 osób na 1 miejsce. Ten kierunek przyszłości bije rekordy popularności

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów