Nidec i KPS rywalizują o biznes Siemensa - Innomotics

Według doniesień medialnych japoński producent silników Nidec i amerykańska firma private equity KPS Capital Partners toczą bitwę o przejęcie Innomotics - firmy założonej przez Siemensa w 2023 roku, w celu wydzielenia działalności w zakresie silników i dużych napędów. Według Bloomberg News inwestorów poproszono o złożenie ofert. Innomotics ma sprzedaż wartą 3 mld euro, a w przypadku przejęcia firma mogłaby zostać wyceniona na podobną kwotę.

Posłuchaj
00:00

Innomotics to dość nowa marka, która łączy dawną działalność Siemensa w obszarach silników niskiego i wysokiego napięcia, motoreduktorów, przetwornic średniego napięcia i silników wrzecionowych, a także powiązane oferty projektów i usług firm Siemens Large Drives Applications (LDA) i Digital Industries oraz oddzielnie zarządzanych spółek należących do Siemensa - Sykatec i Weiss Spindeltechnologie. Zatrudnia około 15 tys. pracowników na całym świecie i obecnie działa jako oddzielnie zarządzana spółka zależna Siemensa.

W niedawnym badaniu firma Interact Analysis jako potencjalnych nabywców Innomotics wskazała ABB, WEG, Wolong, Danfoss i Nidec. Podkreśliła, że ​​Nidec, czwarty co do wielkości producent silników na świecie, ma duże doświadczenie w zakresie przejęć – w swojej 50-letniej historii dokonał 73 przejęć, w tym biznesu silników i napędów Emerson Electric, który kupił w 2016 roku za 1,2 mld dolarów. Gdyby Nidec kupił Innomotics, byłoby to prawdopodobnie jego największe przejęcie w dotychczasowej historii.

Interact wskazał, że Nidec ma obecnie w regionie EMEA udział w rynku wynoszący mniej niż 10%, co daje mu potencjalną przewagę w zakresie prawa antymonopolowego, jeśli będzie starał się dokonać zakupu w UE. W analizie dodano, że przejęcie Innomotics zapewni firmie Nidec dostęp do gamy silników podobnej do jej własnej, co potencjalnie ułatwia integrację obu firm. Interact twierdzi, że Nidec w regionie EMEA odniósłby znaczne korzyści z takiego przejęcia, ponieważ Innomotics jest regionalnym liderem rynku. Mogłoby to zapewnić spółce Nidec przychody w tym regionie podobne do przychodów jej oddziału w Ameryce.

Z drugiej strony silniki stanowią zaledwie ułamek całkowitej działalności Nideca, co rodzi pytanie, czy japońska firma postrzega sektor motoryzacyjny jako ważny dla znaczących inwestycji. Dział silników Nideca stracił udział w rynku w 2022 r.

Źródło: Drives & Controls

Powiązane treści
Siemens kupuje dział napędowy firmy ebm-papst
Siemens będzie wytwarzał duże silniki i napędy jako Innomotics
Siemens sprzedaje Innomotics za 3,5 mld euro
Nidec notuje pierwszą od 10 lat stratę kwartalną
Współpraca Siemensa i Intela
Siemens otwiera największe globalne centrum badawcze
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej
PLC, HMI, Oprogramowanie
ABB zmodernizuje systemy automatyki w hiszpańskich elektrowniach słonecznych CSP
Bezpieczeństwo
Lenze uzyskuje certyfikat IEC 62443-4-1: TÜV Rheinland potwierdza cyberbezpieczny proces rozwoju
Aktualności
Nowe inwestycje firm Stalwest i Consweld

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów