COPA-DATA podsumowuje rok 2017

Kończący się właśnie rok, jak i 30 lat międzynarodowej działalności COPA-DATA, to ciągły rozwój i wiele zmian zarówno w oprogramowaniu zenon, które jest flagowym produktem firmy, jak i w samej organizacji. Strategia oparta na wartościach rodzinnych i niezależności, przy jednoczesnym wizjonerskim spojrzeniu na potrzeby rynku automatyki, to recepta na sukces.

Posłuchaj
00:00

Realizując strategię rozwoju COPA-DATA powiększa swój zarząd

W styczniu Thomas Punzenberger, który od 1987 roku ponosił wyłączną odpowiedzialność za zarządzanie firmą, w związku z bardzo dynamicznym rozwojem, a także poszerzeniem zakresu działalności, zdecydował się na podzielenie zadań i odpowiedzialności na trzy osoby. I tak od 1 stycznia 2017 to Thomas Punzenberger, Stefan Reuther oraz Phillip Werr stali się odpowiedzialni za strategię i działalność firmy.

- W ciągu ostatnich pięciu lat nasze obroty podwoiły się i wyniosły ponad 30 milionów Euro, w tym okresie znacznie wzrosła również liczba pracowników. Wszystko wskazuje również na to, że w przyszłości rozkwit firmy COPA-DATA będzie jeszcze większy. Z tego też powodu nadszedł czas na obranie kursu pozwalającego utrzymać nasz stabilny wzrost. Moja decyzja o podziale obowiązków związanych z zarządzaniem firmy pomiędzy kilka osób to także wyraz zaangażowania w ciągłą niezależność COPA-DATA - wyjaśniał Thomas Punzenberger.

zenon 7.60 i zenon Analyzer 3.10; kolejny krok na drodze do pełnej ergonomii

Najnowszą wersję oprogramowania zenon i zenon Analyzer udostępniono w kwietniu tego roku. Użytkownikom zostało oddane do dyspozycji całe portfolio nowych modułów i funkcjonalności w tym, moduł zenon Process Recorder, który rejestruje w pełni indywidualnie zdefiniowane procesy i przedstawia je na życzenie w późniejszym czasie. Wyniki zgromadzone w związku z możliwymi przyczynami błędów można później wykorzystać do zwiększenia efektywności i jakości. Moduł ten jest dedykowany firmom produkującym żywność i napoje oraz firmom farmaceutycznym, i jest odpowiedzią na potrzeby zakładów energetycznych, ponieważ zapewnia szczegółowe śledzenie procesu w sieciach elektroenergetycznych lub podstacjach.

Producenci maszyn i integratorzy systemów otrzymali możliwość szybkiego włączenia modeli 3D do projektów. Jest to możliwe dzięki nowemu narzędziu do integracji obiektów trójwymiarowych. Operator maszyny otrzymał z kolei dostęp do modeli maszyn produkcyjnych w widoku trójwymiarowym i informacji dotyczących procesów zobrazowanych bezpośrednio na modelu maszyny przedstawionej w 3D.

COPA-DATA nie zapomina również o zakładach prowadzących produkcję w systemie zmianowym, oferując moduł Shift Management czyli System Zarządzania Zmianami, a jego integracja z modułem zenon Message Control pozwala na efektywny łańcuch komunikacji, ponieważ tylko osoba obecna na odpowiedniej zmianie zostaje informowana o etapach realizacji produkcji, a także ewentualnych alarmach.

W interfejsie użytkownika zenon Analyzer Management Studio (ZAMS) pojawiło się ergonomiczne menu wstążkowe, które zastąpiło tradycyjne menu i pasek narzędzi. Program daje również możliwość szybszego tworzenia raportów i krok po kroku prowadzi osobę tworzącą raport przez proces konfiguracji. Ponadto szablony raportów można dowolnie zestawiać zgodnie z wymaganiami użytkownika. Różne rodzaje raportów można łączyć ze sobą w jeden czytelny arkusz. W ten sposób użytkownicy uzyskują natychmiastowy podgląd do wszystkich ważnych danych liczbowych, wykresów, tabel i grafik.

30 lat COPA-DATA - od start-upu do globalnego gracza

Thomas Punzenberger założył firmę COPA-DATA w 1987 roku, będąc zainspirowany doświadczeniem zdobytym w charakterze inżyniera w sektorze motoryzacyjnym. W dwupokojowym mieszkaniu, wspólnie z bratem Alexandrem Punzenbergerem, postawił sobie za cel opracowanie i wprowadzenie na rynek oprogramowania dla automatyki, które byłoby lepsze i prostsze niż pozostałe dostępne systemy.

Dziś COPA-DATA to największy, niezależny dostawca rozwiązań w zakresie oprogramowania w branży automatyzacji przemysłowej i energetycznej. Jako austriacka firma rodzinna działa w sposób niezależny od inwestorów zewnętrznych, dzięki czemu ma możliwość prowadzenia obrotu handlowego z zachowaniem pełnej elastyczności i autonomii. Mimo, że firma generuje ponad 90% obrotów przez eksport, oprogramowanie zenon jest opracowywane wyłącznie w siedzibie firmy w Salzburgu. Stąd produkt jest dystrybuowany za pośrednictwem 11 biur lokalnych spółki, 16 dystrybutorów i ponad 200 firm partnerskich z całego świata.

Na zdjęciu: nowy zarząd COPA-DATA (od lewej): Phillip Werr, (CMO/COO), Thomas Punzenberger (CEO) i Stefan Reuther (CSO).

źródło: COPA-DATA

Powiązane treści
Zakład Mechaniczno-Remontowy partnerem COPA-DATA
COPA-DATA ma nowego dystrybutora w Japonii
COPA-DATA rozszerza ofertę dla przedsiębiorstw użyteczności publicznej i operatorów sieci energetycznych
COPA-DATA laureatem nagrody Microsoft Internet of Things 2017
Energo-Silesia nowym partnerem firmy COPA-DATA
Na drodze do Smart Factory z oprogramowaniem zenon - COPA-DATA wprowadza na rynek nową wersję oprogramowania
Dwie krajowe firmy dołączają do COPA-DATA Partner Community
COPA-DATA powiększa swój zarząd
Certyfikat BACnet dla oprogramowania zenon firmy COPA-DATA
COPA-DATA na targach SPS IPC Drives 2018
Do partnerskiego programu COPA-DATA dołącza firma RMA
Krakowska Akademia Górniczo-Hutnicza i firma COPA-DATA podpisały umowę o partnerstwie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Silniki i napędy
Control Techniques Dynamics łączy siły z Nidec Drives
Silniki i napędy
Współpraca BMW i SEW-EURODRIVE - zaawansowana technologia produkcji modułów akumulatorowych
Roboty
Ten futrzany robot AI ma 4 miliony osobowości. Moflin wzbudza zachwyt u Japonek
Obudowy, złącza, komponenty
Technologia w górę, koszty w dół – kiedy plastik zmienia reguły gry
Roboty
Robotyczne mikrofabryki pomagają odbudować zniszczone przez pożar domy w Los Angeles
Bezpieczeństwo
Honeywell dostawcą awioniki dla nowych samolotów Boeing 737 MAX PLL LOT

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów