ABB wspólnie z firmą Covariant wdrożą roboty wykorzystujące AI

| Gospodarka Roboty

ABB nawiązało współpracę z startupem Covariant, w ramach której firmy zajmą się wdrażaniem technologii sztucznej inteligencji (AI) w obszarze dystrybucji i e-commerce. Covariant został wybrany spośród 26 uczestników w organizowanym przez ABB globalnym konkursie na głównego partnera firmy w dziedzinie AI. Obie spółki zamierzają wprowadzić na rynek zrobotyzowane rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ich pierwszym wspólnym projektem będzie w pełni autonomiczna instalacja do obsługi procesu realizacji zamówień.

ABB wspólnie z firmą Covariant wdrożą roboty wykorzystujące AI

Założona w 2017 roku spółka Covariant oferuje uniwersalną platformę AI Covariant Brain, która umożliwia robotom obserwację otaczającego je świata, wyciąganie wniosków i podejmowanie odpowiednich działań. Oprogramowanie opracowane przez spółkę pozwala robotom przystosowywać się do nowych zadań metodą prób i błędów. To pozwoli poszerzać zakres rozpoznawanych przedmiotów. Pierwsze tego typu rozwiązanie wspólnie opracowane przez ABB i Covarianta zostało wdrożone w holenderskiej firmie Active Ants, który jest przodującym dostawcą usług e-commerce.

Według ABB coraz szybsze tempo wzrostu światowego sektora handlu elektronicznego stwarza ogromny potencjał dla zrobotyzowanych rozwiązań opartych o AI. Mogłyby one znaleźć szerokie zastosowanie w takich obszarach, jak logistyka, usługi, magazynowanie, a także sortowanie paczek i przesyłek pocztowych. Zgodnie z danymi przygotowanymi przez niemiecką firmę Statista, w ciągu najbliższych pięciu lat globalne przychody sektora e-commerce wzrosną o ponad 50%. W 2019 roku przychody z tego segmentu wyniosły 1,7 bln euro, a do 2024 roku osiągną wartość 2,6 bln euro.

W dalszym ciągu w obszarze e-commerce rośnie zapotrzebowanie na usługi związane z obsługą klienta i realizacją zamówień. Tempo rozwoju rynku handlu elektronicznego charakteryzuje się wskaźnikiem CAGR utrzymującym się na poziomie 4-5%. Obecnie branża zmaga się z trudnościami w znalezieniu i utrzymaniu pracowników, którzy odpowiadaliby za kompletację i pakowanie zamówień. Roboty doskonale sprawdzają się w powtarzalnych zadaniach, a wdrożenie sztucznej inteligencji umożliwi identyfikowanie i obsługę dziesiątek tysięcy produktów.

źródło: ABB