Nidec obsłuży 98% rynku układów napędowych do pojazdów elektrycznych

| Gospodarka Silniki i napędy

Japoński producent silników Nidec ogłosił plany, które mają go uczynić światowym liderem w dziedzinie silników i układów napędowych do pojazdów elektrycznych. Firma zainwestuje około 200 mld jenów (1,87 mld dolarów) w trzy nowe fabryki zlokalizowane w Chinach, Polsce i Meksyku. Łączna moce produkcyjne tych zakładów mają wynieść 10 mln napędów EV rocznie. Tymi działaniami producent zamierza zwiększyć w ciągu dekady swój udział w rynku globalnym z obecnych 4 do 35%.

Nidec obsłuży 98% rynku układów napędowych do pojazdów elektrycznych

Nidec zamierza do 2025 roku zwiększyć swoje całkowite roczne przychody z 1,55 bln jenów (14,5 mld dolarów) do poziomu 5 bln jenów (47 mld dolarów). Shigenobu Nagamori, założyciel i CEO firmy wyznaczył cel, w ramach którego przedsiębiorstwo do 2030 roku ma zwiększyć swoje roczne przychody do 10 bln jenów (94 mld dolarów).

Obecnie produkty motoryzacyjne odpowiadają za około 21% przychodów Nideca, jednak nadal największy udział stanowi segment przemysłowy i konsumencki, który odpowiada za 36%. Rynek małych napędów precyzyjnych generuje 28,9% przychodów, a 10% pochodzi od segmentu silników wykorzystywanych w dyskach talerzowych (HDD). Jednak rynek ten kurczy się w związku ze zwiększaniem się udziału dysków półprzewodnikowych. Shigenobu Nagamori powiedział, że aby osiągnąć zamierzony cel firma będzie musiała rozwinąć wszystkie swoje spółki. Dodał, że największy wzrost mają generować całkowicie nowe produkty, wchodzące na rynek.

 
Układ napędowy EV firmy Nidec o mocy 200 kW. Waży zaledwie 95 kg i oferuje moment obrotowy na poziomie 4,2 kNm.

CEO Nideca zwrócił uwagę, że do 2030 roku pojazdy EV będą stanowić około 30% z 90 mln sprzedawanych na świecie samochodów. Firma wskazuje, że silniki elektryczne do pojazdów EV będą wymagały nowych rozwiązań technologicznych. Nidec ogłosił ostatnio, że dodaje do swojej oferty układy napędowe EV o mocy 50 kW i 200 kW, łączące w sobie silniki elektryczne, skrzynie biegów i falowniki. Produkcja obu napędów ma się rozpocząć kolejno w 2022 i 2023 roku. Producent ocenia, że razem z tymi najnowszymi napędami będzie mógł obsługiwać 98% rynku pojazdów EV. Shigenobu Nagamori stwierdził, że Nidec będzie sprzedawać silniki EV tańsze o 30-50% w porównaniu do konkurencji. Firma uzyskała już zamówienia na ponad 10 mln takich napędów, które mają być dostarczone do 2025 roku. Dla osiągnięcia wyznaczonego celu jako COO zatrudniony został Jun Seki, były wiceprezes ds. operacyjnych Nissana.

W ubiegłym roku Nidec razem z PSA Group (właścicielem Peugeota, Citroena i Opla) założył spółkę joint venture, która ma w tym roku dostarczyć 120 tysięcy napędów EV, a do 2021 roku - 180 tysięcy, zanim osiągnie zamierzony poziom mocy produkcyjnych wynoszący 900 tys. jednostek rocznie.

Nidec przeznaczył około 500 mld jenów (4,7 mld dolarów) na kontynuację programu fuzji i przejęć. W roku ubiegłym przejął 90% udziałów firmy Roboteq - producenta niskonapięciowych napędów do zastosowań takich, jak wózki AGV (Automated Guided Vehicle).

źródło: Drives&Controls