METODY REDUKCJI STRAT DODATKOWYCH
W celu zminimalizowania strat dodatkowych należy natomiast z większą precyzją wykonać żłobki. Jednocześnie tak dobiera się ich wymiary, aby uzyskać odpowiednią grubość szczeliny powietrznej między wirnikiem i stojanem również zoptymalizowaną pod kątem tych strat.
Ograniczenie strat mechanicznych uzyskuje się przede wszystkim, instalując łożyska, których konstrukcję (wymiary i materiały, z których zostały wykonane) opracowano w taki sposób, by straty na ciepło w wyniku tarcia były możliwie najmniejsze.
To ostatnie dodatkowo ogranicza się, stosując specjalne smary. Ponadto instaluje się mniejsze wentylatory oraz projektuje wnętrze silnika, zapewniając jak największy swobodny przepływ powietrza w jego obrębie.
Powyższe rozwiązania konstrukcyjne nie tylko zwiększają sprawność energetyczną silników, ale także poprawiają ich parametry eksploatacyjne. Na przykład dzięki temu, że wydziela się w nich mniej ciepła, wydłuża się ich żywotność i zwiększa niezawodność.