JAK OGRANICZYĆ STRATY OBCIĄŻENIOWE?

Działania podejmowane w celu zwiększenia sprawności energetycznej silników można podzielić na trzy kategorie. Do pierwszej zalicza się przeprojektowywanie komponentów silnika, w tym głównie zmianę ich wymiarów. Kolejnym zadaniem jest zwiększanie precyzji wykonania elementów silnika. Oprócz tego do ich produkcji wykorzystuje się materiały o wyższej jakości i lepszych parametrach – m.in. zwiększa się ilość materiałów czynnych, głównie miedzi.

Aby ograniczyć straty obciążeniowe, zmniejsza się rezystancję uzwojeń. W tym celu zwiększa się pole przekroju poprzecznego uzwojeń stojana i stosuje grubsze uzwojenia wirnika. Dodatkowo w tym drugim aluminium zastępuje się miedzią. Grubsze uzwojenia sprawiają, że konieczne staje się zwiększenie rozmiarów żłobków, co czyni się kosztem powierzchni rdzeni wirnika i stojana. Należy to uwzględnić w projekcie, odpowiednio zwiększając rozmiar tych ostatnich. Aby zminimalizować straty miedzi, w przypadku stojana zmniejsza się również długość czołowych połączeń uzwojeń.

Straty w rdzeniu zmniejsza się stosując do jego produkcji blachy wyższej jakości, charakteryzujące się mniejszymi stratami w procesie przemagnesowywania. Przykład to stal magnetyczna. Straty na ciepło wywoływane występowaniem prądów wirowych ogranicza się z kolei, zmniejszając grubość blach rdzeni.

Softstarty Digistart IS

Łagodny rozruch silników 3-fazowych klatkowych, w pełni sterowany obwód mocy – po dwa tyrystory w każdej fazie, wersje z wbudowanym stycznikiem obejściowym, ciągła kontrola prądu w każdej fazie silnika, nawet po przełączeniu na stycznik obejściowy, wielojęzykowy graficzny wyświetlacz, rozbudowane programowanie funkcji rozruchu, hamowania, parametrów ochronnych, możliwość pracy wewnątrz układu, połączenia silnika w trójkąt.
www.acontrol.com.pl

 

Przemienniki częstotliwości Astraada DRV-24

Jednofazowe 230 VAC (±10%), 0,4... 2,2 kW, trójfazowe 400 VAC (±10%), 0,75...110 kW, sterowanie wektorowe bez sprzężenia zwrotnego, skalarne U/f, wejściowy filtr EMC (opcjonalny dla modeli 0,4...2,2 kW, wbudowany dla modeli 4...110 kW, funkcja bezpiecznego wyłączenia momentu, wbudowany panel sterowania LED z potencjometrem, port RS-485 z komunikacją Modbus RTU, moduł hamujący w standardzie dla ≤ 37 kW, regulator PID.
www.astor.com.pl

 

Przemienniki częstotliwości AMD-CP

Sterowanie U/f i wektorowe w otwartej pętli, wbudowane: filtr RFI, regulator PID, tranzystor hamowania (do 30 kW), sterownik PLC, interfejs szeregowy RS-485 (Modbus ASCII / RTU), możliwość zabudowy dwóch kart rozszerzeń, tryb pracy wielopompowej (kaskada, czasowe przełączanie pomp, biegający falownik – maks. do 8 pomp), moc 0,75...400 kW dla zasilania 3 × 400 VAC, zdolność przeciążeniowa 120% prądu znamionowego przez 60 s, częstotliwość wyjściowa 0,1–600 Hz.
www.acontrol.com.pl

 

 

 

 

 

Silniki energooszczędne

Klasa: IE4, 2,2kW – 230 kW, bieguny: 2, 4, 6, 8, prędkość: 750–3600 obr./min, częstotliwość: 50 Hz / 60 Hz, obudowa żeliwna: 100–315, obudowa aluminiowa: 100–160, IP55 / IP56 / IP65, klasa temperatury: B, chłodzenie: IC 411, klasa izolacji: F, cykl pracy: S1, normy: IEC 60034-30-1, napięcie: 400 V Y ≤ 3 kW, 400 V Δ ≥ 3 kW.
www.omecmotors.com

 

Przekładnie walcowe GST

Wersje: 1-, 2- i 3-stopniowe, moment obrotowy do 5920 Nm, przełożenie do i = 435, pełny wał z wpustem pasowanym, wersja z kołnierzem lub z łapami, możliwość współpracy z: silnikami trójfazowymi w zakresie mocy od 0,06 do 45 kW, z serwosilnikami w zakresie mocy 0,25 do 20,3 kW, z przemiennikami częstotliwości Inverter Drives 8400 motec do 7,5 kW.
www.lenze.pl

Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów
Dowiedz się więcej

Prezentacje firmowe

Zobacz również