Bosch Rexroth dostarczy systemy napędowe do największej na świecie ładowarki czerpakowej

| Gospodarka Silniki i napędy

Thyssenkrupp Industrial Solutions Australia wybrał firmę Bosch Rexroth na dostawcę napędu koła czerpakowego dla największej szynowej ładowarki czerpakowej, jaka kiedykolwiek została zbudowana. System napędowy będzie wykorzystywał największy w historii silnik hydrauliczny - Hägglunds CBm 8000. Ładowarka zostanie zainstalowana w nowej kopalni rudy żelaza BHP South Flank w regionie Pilbara w Zachodniej Australii. Jej wydajność osiągnie 20 tys. ton na godzinę.

Bosch Rexroth dostarczy systemy napędowe do największej na świecie ładowarki czerpakowej

Oprócz systemu napędowego  koła czerpakowego, firma Bosch Rexroth dostarczy napędy Hägglunds do obrotu ładowarki oraz dwóch zwałowarek pracujących w tej samej kopalni. Każdy z napędów obrotu będzie składał się z czterech silników Hägglunds CB zintegrowanych z hamulcami.

Systemy bezpośrednich napędów hydraulicznych Hägglunds zapewniają wysoki moment obrotowy potrzebny w ładowarkach czerpakowych zachowując jednocześnie niską masę i dużą elastyczność. Na wysięgniku w napędzie koła znajduje się tylko lekki silnik hydrauliczny, natomiast jednostka napędowa wraz z silnikami elektrycznymi i pompami może być umiejscowiona bliżej środka maszyny. W wielu przypadkach pozwala to producentom zredukować masę konstrukcji i przeciwwagi, dzięki czemu ładowarka czerpakowa staje się lżejsza, sprawniejsza i oszczędniejsza w zakresie zużycia energii.

W trakcie eksploatacji, bezpośrednie napędy hydrauliczne Hägglunds zapewniają użytkownikom dodatkowe korzyści, takie jak precyzyjna kontrola prędkości oraz ograniczenie momentu obrotowego w warunkach przeciążenia. W przypadku ładowarki czerpakowej, takie zalety przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa i wydajności transportu materiału, np. poprzez możliwość dostosowania do warunków środowiskowych oraz typu transportowanych materiałów.

W kopalni BHP South Flank szynowa ładowarka czerpakowa będzie wykorzystywana do załadunku rudy żelaza, która będzie w dalszej kolejności transportowana drogą kolejową do Port Hedland. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na rok 2021, a z przewidywanym rocznym wydobyciem rudy żelaza na poziomie 80 milionów ton, będzie to jedna z największych tego typu operacji na świecie.

źródło: Bosch Rexroth

Zobacz również