MONTAŻ SZYB, WYKORZYSTANIE RFID

Tematy numerów APA w przyszłości

Czujniki optyczne sprawdzają też to, czy chwytak robota odpowiednio podniósł szybę. Następnie po tym, jak robot przeniesie ją w pobliże okna, sensory odległości kontrolują odległość, na jaką się do niego zbliżył.

Przed zamontowaniem sprawdzić trzeba również samą szybę. Na tym etapie systemy wizyjne i czujniki optyczne wykrywają m.in. to, czy szyba ma przewód grzejny i czy została pokryta powłoką ochronną przed promieniami UV.

Natomiast na stanowisku wkręcania śrub mocujących koła system wizyjny wykrywa otwory. Na tej podstawie kontroler robota pozycjonuje jego ramię wyposażone we wkrętak.

Na wielu stanowiskach montowane są również czytniki tagów RFID. Znaczniki takie ułatwiają identyfikację podzespołów, kontrolowanie ich przepływu, jak również poprawności ich montażu. Sprawdza się w ten sposób na przykład, czy na stanowisko montażu szyb i kół dotarły te właściwe dla danego modelu aut. Wcześniej, w lakierni trzeba się też upewnić, czy wybrano właściwy kolor do pomalowania danego nadwozia.

Monika Jaworowska

Fotografia tytułowa (od lewej):
1) Produkcja taśmowa samochodów Ford T (lata 20. zeszłego wieku)
2) Fiat Auto Poland Bielsko-Biała - ostatnie momenty produkcji Fiata 126p (wrzesień 2000)
3) Zrobotyzowana z wykorzystaniem robotów Kuka linia produkcyjna firmy Audi
4) Produkcja modelu Tesla S w fabryce Tesla Factory we Fremont (USA)

Prezentacje firmowe

Polecane

Nowe produkty

Zobacz również