PRZEGLĄD METOD NAWIGACJI AGV

Intralogistyka i logistyka zakładowa to obszary zarządzania przedsiębiorstwem obejmujące organizację, realizację i optymalizację wewnętrznego przepływu materiałów oraz produktów w magazynach i na liniach produkcyjnych. Sprawność oraz efektywność w tym zakresie są ważnymi elementami sprzyjającymi budowaniu przez firmy przewagi konkurencyjnej, dlatego warto być zorientowanym w dobrych praktykach oraz najnowszych trendach w transporcie wewnętrznym. W artykule przedstawiamy je na przykładach popularnych elementów systemów intralogistycznych – tych wykonawczych, jak przenośniki, wózki widłowe, wózki samojezdne AGV i układnice regałowe, ale też z dziedziny planowania i zarządzania zasobami (oprogramowanie, systemy lokalizacji i identyfikacji).

Posłuchaj
00:00
Spis treści

PRZEGLĄD METOD NAWIGACJI AGV

Wózki samojezdne (Automated Guided Vehicles, AGV) mogą przemieszczać się po zakładzie albo magazynie, podążając z góry określonymi trasami. W tym celu na terenie obiektu, po którym pojazd się porusza, należy rozmieścić znaczniki rozpoznawalne, przez te pojazdy. Przeważnie wymaga to ingerencji, mniej albo bardziej inwazyjnej, w elementy konstrukcyjne zakładu, to zaś ma wpływ na łatwość zmiany ścieżki. W przypadku niektórych metod jest to bardziej pracochłonne i kosztowne niż w innych, lecz zawsze generalnie stanowi utrudnienie. Najpopularniejsze z nich to: z pętlą indukcyjną, z pętlą magnetyczną, optyczna i laserowa.

W pierwszej pod podłogą umieszcza się kabel. Na skutek przepływu prądu elektrycznego dookoła przewodu wytwarzane jest pole magnetyczne. Wózek, wyposażony w układ odbiorczy, mierzy jego natężenie. Sterownik koryguje kierunek, w jakim wózek się przemieszcza, tak żeby wartość ta była jak największa.

W drugiej metodzie wykorzystuje się namagnesowaną taśmę naklejoną na podłogę. Ścieżkę można również namalować, zaś jej przebieg śledzić przy użyciu kamery na pokładzie AGV. W metodzie laserowej wózek jest wyposażany w skaner laserowy, a znaczniki mocuje się na ścianach budynku. Muszą być umieszczone na jednakowej wysokości i cały czas znajdować się w zasięgu skanera.

Spis treści
Powiązane treści
Wielowarstwowy skaner R2300 poprawia efektywność pojazdów AGV w intralogistyce
E-trendy w logistyce? Sprawdzamy, jak odpowiada na nie robotyka i automatyzacja
Rynek technologii cyfrowych w logistyce będzie rósł o 22% rocznie
Skanery laserowe dla pojazdów AGV
MOBOT – nowoczesny transport mobilny odpowiadający na potrzeby rynku
Japonia tworzy ogólnokrajową inteligentną platformę logistyczną
Transport mobilny firmy SEW-Eurodrive - Wózki AGV do indywidualnych zastosowań
Intralogistyka w praktyce by Myzer – "Everything is possible"
Zobacz więcej w kategorii: Temat miesiąca
Artykuły
Transport szynowy - energoelektronika, automatyka, komunikacja
Artykuły
Nowoczesne wyposażenie produkcji
Roboty
Automatyzacja w przemyśle drzewnym, meblarskim i papierniczym
Roboty
Automatyzacja i robotyzacja sortowania, pakowania, paletyzacji
Przemysł 4.0
Sztuczna inteligencja i cyfrowy przemysł
Artykuły
Wod-kan, uzdatnianie wody i oczyszczanie ścieków
Zobacz więcej z tagiem: Roboty
Gospodarka
Humanoidalny robot odporny na warunki atmosferyczne
Gospodarka
Inteligentna produkcja w Indiach - OMRON otwiera centrum automatyzacji w Bengaluru
Gospodarka
Współpraca ifm i Kollmorgen - połączenie ręcznej obsługi z inteligentną automatyzacją

Fiix – system CMMS do cyfrowego zarządzania utrzymaniem ruchu w każdym środowisku przemysłowym

Systemy CMMS wciąż są kojarzone z rozwiązaniami dedykowanymi wyłącznie największym zakładom przemysłowym. Tymczasem wyzwania związane z zarządzaniem utrzymaniem ruchu występują również w mniejszych przedsiębiorstwach, dysponujących zaledwie kilkoma maszynami.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów